  • 21. Data: 2006-03-23 21:48:26
    Temat: Re: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    A <p...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

> [...]
    > mechanicznego zapewnia ochronę w przypadku szkód wyrządzonych przez
    > niego innym osobom[...]
    >
    > [...]Ubezpieczenie (od) odpowiedzialności cywilnej (OC) -
    > ubezpieczenie chroniące przed skutkami finansowymi wywołanymi
    > nieumyślnym wyrządzeniem szkody osobom trzecim. Ubezpieczenia tego
    > rodzaju chronią ubezpieczonego przed odpowiedzialnością cywilną
    > związaną z wykonywaniem czynności życia prywatnego, zawodowego lub
    > posiadanym mieniem, ale nie przed odpowiedzialnością karną. Można je
    > podzielić na obowiązkowe i dobrowolne[...]

    No i?
    Co to ma wspólnego ze sprawą.
    Mozesz mieć sto ubezpieczen OC, a ja mogę Cie pozwać, jak będziesz dupa i
    nie zawiadomisz ubezpieczyciela o procesie i przegrasz to będzie Twój
    problem. OC nie oznacza, że nie wolno ppozwać osoby która ma OC

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 22. Data: 2006-03-23 21:50:57
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    A <p...@p...onet.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Sprawca ma adwokata sobie wziąć ??. Adwokatom pewnie takie państwo
    > jest na rękę.

    A dlaczego ma nie brać, jak jest sprawcą?

    Chleb sam piecze? Ubrania sam szyje? Wodę ze studni nosi i sam tę studnię
    wykopał?

  • 23. Data: 2006-03-23 22:01:40
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > a wiesz ,ze ubezpieczenie jest umowa ???

    Wiem

  • 24. Data: 2006-03-23 22:05:17
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > i jeszcze jedno .. ubezpieczenie OC w przeciwienstwie do AC ma polepszac
    > sytuacje prawna poszkodowanego a nie sprawcy

    Ale ja nie jestem chłop = emeryt ze wsi. Zadałewm pytanie na grupę z dwóch
    względów. Chcę się co nie co dowiedzieć i podtrzymać sprawę w necie.
    Prawnikiem nie jestem ale minimum wiedzy mam. Poprzedni post wysłał
    sie "sam". Sorry.

    Pozdr. A

  • 25. Data: 2006-03-24 05:15:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A napisał(a):

    > Nie neguje potrzeby pokrycia szkody ale w życiu często szkoda przekracza
    > możliwości finansowe sprawcy więc po to wymyślono ubezpieczenie. Płacisz
    > składkę zdrowotną w "groszowej" wysokości wobec potencjalnych kosztów bardziej
    > złozonego leczenia.

    Ale co to ma do rzeczy? Po to ma ubezpieczenie OC, że nawet jak sam
    zapłaci to ubezpieczyciel musi mu zwrócić. To że poszkodowany pozwał
    tylko sprawcę szkody nie zwalnia od odpowiedzialności ubezpieczyciela.

    > Weźmy taką sytuację. Policjant wchodzi na prywatną posesję i się przewraca
    > o jakiegoś śmiecia po czym łamie nogę więc mamy zwolnienie i koszta. I co
    > potem ??? Sąd i wielotysięczne koszta ?? Nie ma tu śmieszności ??.

    Nie ma śmieszności. Powstaje tylko pytanie czy taką sprawę policja by
    wygrała - w to akurat wątpię.

    > Prawo wymyślono po to aby służyło społeczeństwu i tak należy "czytać" prawo, tak
    > interpretować aby było na służbie człowieka.

    Myślę że powinieneś się zapisać do PIS. Oni operują takim sloganami. Gdy
    wymyślano prawo nie było jeszcze pojęcia społeczeństwo.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"