    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POLICJA czy wymusza kasę ??
    Date: Thu, 23 Mar 2006 00:00:22 +0100

    A [###p...@p...onet.pl.###] napisał:

    > W TV był program o tym. Ubezpieczyciel wie i sporze policji z
    emerytem.
    > Ale umywa ręce. Mówił rzecznik firmy ,że umowa OC nie dotyczy tego
    > zdarzenia ( dlaczego nie wiem ). Policja wie , że z
    ubezpieczycielem
    > nie wygra więc szarpie biednego emeryta.

    To, że ubezpieczyciel wie nie zmienia faktu, że emeryt powinien go o
    tym powiadomić. Z tym powiadomieniem prawo wiąże określone skutki
    prawne. W szczególności pozbawia ubezpieczyciela argumentu, że gdyby
    go przypozwano, to by wygrał.

    Natomiast stanowisko ubezpieczyciela jest dziwne. Umowa OC obejmuje
    odpowiedzialność cywilną z tytułu szkód spowodowanych przez
    kierującego pojazdem. Czemuż akurat szkoda wynikająca z niezdolności
    do pracy przez Policjanta miała by być z tego wyłączona, to tego już
    nie wiem.

    > Sprawca ma adwokata sobie wziąć ??. Adwokatom pewnie takie państwo
    jest
    > na rękę.

    Sprawca ma przypozwać ubezpieczyciela. To jedno pismo, które może za
    niego ktokolwiek napisać. Do tego nie trzeba adwokata.