  • 1. Data: 2006-03-22 16:47:25
    Temat: [umowa najmu] - kaucja
    Od: Rafał Szkodziński <u...@s...info>

    Witam.

    Mam problem odnoście konstrukcji umowy najmu, dokładnie chodzi o kaucję.
    Szukając wzorów umów spotkałem się z takim oto zapisem: "Wynajmujący
    zobowiązany jest zwrócić waloryzowaną kaucję". Jest to narzucone jakimiś
    przepisami czy można też napisać: "kaucja nie podlega oprocentowaniu"?
    Czy drugi przykład jest zgodny z prawem (i wynika tylko z umowy pomiędzy
    stronami)?

  • 2. Data: 2006-03-23 20:12:32
    Temat: Re: [umowa najmu] - kaucja
    Od: Rafał Szkodziński <u...@s...info>

    Rafał Szkodziński napisał(a):
    > Witam.

    I gorąco przepraszam za kodowanie. Powtórzę swoje pytanie - mam
    nadzieję, że txt będzie już czytelny ;-)

    Mam problem odnośnie konstrukcji umowy najmu, dokładnie chodzi o kaucję.
    Szukając wzorów umów spotkałem się z takim oto zapisem: "Wynajmujący
    zobowiązany jest zwrócić waloryzowaną kaucję". Jest to narzucone jakimiś
    przepisami czy można też napisać: "kaucja nie podlega oprocentowaniu"
    (lub też całkowicie pominąć zapis o waloryzacji/oprocentowaniu)? Czy

  • 3. Data: 2006-03-24 11:20:44
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Mam problem odnośnie konstrukcji umowy najmu, dokładnie chodzi o kaucję.
    > Szukając wzorów umów spotkałem się z takim oto zapisem: "Wynajmujący
    > zobowiązany jest zwrócić waloryzowaną kaucję".

    swoboda umow
    ale jest przpis , ktory umozliwia sadowa waloryzacje w przypadku
    nadzwyczanej zmiany okolicznosci

    Jest to narzucone jakimiś
    > przepisami czy można też napisać: "kaucja nie podlega oprocentowaniu"

    pewnie ,ze mozna... swoboda umow... mozna tez napisac ,ze za kazdy dzien 1%
    .. inna sprawa ,ze to lichwa

    > (lub też całkowicie pominąć zapis o waloryzacji/oprocentowaniu)?

    j.w.

    generalnie w umowie mozesz napsiac wszytsko co Ci sie zywinie spodoba.. inna
    sprawa skutecznosci takich postanowien

    pozdrawiam