  • 31. Data: 2006-06-05 15:15:59
    Temat: Re: Okradziony przez sprzedawce.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Tu już nawet nie chodzi o Wasze
    > 100 zł (mają Wam oddać), tylko o t\o, ile razy kasjerce się już udało.
    > Nie każdy przegląda wyciągi.

    Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    byłą płatność kartą.
    Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 32. Data: 2006-06-05 15:22:10
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Johnson napisał/a:
    >Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    >byłą płatność kartą.
    Mogła coś kupić sobie na czyjś koszt. :-)

    >Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.
    Mało prawdopodobne, bo transakcja kartą to proces kilkuetapowy, więc w
    którymś momencie zła wola musiała się pojawić. :-)

  • 33. Data: 2006-06-05 16:41:14
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > to jeszcze napisz w którym miejscu pierwszego posta napisał jednoznacznie,
    > że nie autoryzował drugiej transakcji

    Uważasz, że można przez pomyłkę, po skasowaniu kwoty X, przez pomyłkę
    przejechać jeszcze raz kartą tak, aby była to osobna transkacja i nie
    zauważyć tego?

    Bo w każdej innej sytuacji, gdy się zauważy, że przez pomyłkę się wklepało
    kwotę o 100 PLN mniejszą, to chyba się mówi klientowi "Ups! Pardon, nabiłam
    o 100 PLN za mało, to teraz pobiorę z Pani karty te 100 PLN jako osobną
    transakcję" czyż nie?

    Nie da się "przez pomyłkę" zrobić dodatkowej transakcji. Przez pomyłkę to
    można wstukać kwotę wyższą lub niższą.

    pozdr

    Monika

  • 34. Data: 2006-06-05 16:43:10
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Nie.

    > Nie masz pojęcia o systemach kasowych i systemach ewidencjonowania towaru,
    > więc dopóki nic o tym nie wiesz - dla Ciebie to żaden problem.

    Pracuję dokładnie w tej samej branży co ekspedientka co przez pomyłkę
    skasowała 100 PLN - nie byłoby żadnego problemu, gdyby którakolwiek ze
    sprzedawczyń chciała coś takiego zrobić nieuważnemu kupującemu :(
    (skonsultowane z gościem z firmy zajmującej się obsługą informatyczną)
    A na dodatek mam właśnie paragon z hipermarketu - zabrakło mi gotówki i
    część kazałam pobrać z karty. Terminal nie był sprzężony z kasą i kasjerka
    nabijała ręcznie kwotę X - zapłata kartą i kwotę Y - zapłata gotówką. Jeśli
    nabijała to ręcznie, to jaki problem w nabiciu tego w innym momencie? Jaki
    system kasowy i jaki system ewidencjonowania towaru to utrudnia (w układzie,
    gdzie sie nabija ręcznie kwotę z terminala)?

    pozdr

    Monika

  • 35. Data: 2006-06-05 17:14:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 5 Jun 2006 18:43:10 +0200, Idiom napisał(a):

    > Terminal nie był sprzężony z kasą i kasjerka nabijała ręcznie kwotę

    Szczerze mówiąc - dziwne :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 36. Data: 2006-06-05 18:19:41
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

    > Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    > byłą płatność kartą.
    > Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.

    Prorok jakis, czy co? :)

  • 37. Data: 2006-06-05 20:29:11
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Szczerze mówiąc - dziwne :/

    Nie wiem czy dziwne... Spotkałam się z tym kilka razy, stąd moje
    przypuszczenie, że można w taki sposób okraść kogoś na żywą gotówkę :(
    Tak ma m.in. Minimal (w mojej miejscowości) i Auchan (w sąsiedniej). Nota
    bene w Auchan kasjerka nabijała kiedyś moją wpłatę kilkakrotnie (każdy
    przekazany jej przez mnie banknot - osobno) - a nawet nie przyszłoby mi do
    głowy sprawdzać czy przypadkiem któraś z wpłat nie poszła z kodem "zapłata
    kartą".

    Z ciekawości popatrzę kiedyś jak jest gdzie indziej.

    pozdrawiam

    Monika

  • 38. Data: 2006-06-05 20:35:25
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    > byłą płatność kartą.

    Wystarczy, by terminal nie był sprzężony z kasą. Wówczas zgadzać ma się
    wyłącznie saldo (transakcje kartą+bony+gotówka=zeskanowany towar). Jeśli
    płatność kartą "nabija" się na kasę ręcznie, używając określonego kodu formy
    płatności, to wystarczy te 100 PLN z karty "przesunąć" na następną
    transakcję o kwocie min. 100 pln, płaconej gotówką i 100 PLN ląduje w
    kieszeni.

    pozdr

    Monika

  • 39. Data: 2006-06-05 22:00:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:

    > Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro
    > byłą płatność kartą.
    > Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.

    Jeśli kasjerka jest właścicielem firmy (bo nie wiemy), to po prostu
    bezpośrednio z banku. Jeśli nie jest, to mogła sobie nabić na
    terminalu woje zakupu i wziąć towar do domu za darmo, dołączając slipa
    do swojego paragonu, albo nabić na terminal treść paragonu klienta
    (któremu nabiła na kasie kartę) i wyjąć gotówkę z kasy.

  • 40. Data: 2006-06-05 23:28:11
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    > byłą płatność kartą.

    No i co z tego, że to była płatność kartą? Kiepską
    masz wyobraźnię.

    > Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.

    No tak, zwykła pomyłka, że nabiła komuś _dodatkową_ transakcję
    na 100 PLN, w dodatku nieautoryzowaną przez właściciela karty.
    Idź Ty lepiej na jakąś inną grupę.

    Piotr