  • 1. Data: 2006-06-03 14:48:52
    Temat: prawo autorskie
    Od: darek <m...@m...pl>

    problem do rozwiazania:

    - posiadam konsole do gier firmy X, ktora sie zapsuła. nie stac mnie na
    nowa wiec pisze sobie emulator tej konsoli na PC'ta. Moj program kopiuje
    niezbedne do uruchomienia plytek CD z grami fragmenty oprogramowania
    konsoli, a takze (dla ulatwienia działania) projektuje interfejs podobny
    do oryginalnego.

    Emulator działa super, jestem jego autorem wiec postanawiam go umiescic
    w sieci za free. Okazuje sie, ze programik zyskał wielką popularnośc
    (5000 pobran w ciagu 2 miesięcy), a przy okazji producent konsoli
    odnotowuje spadek sprzedazy 40% konsoli, przy jednoczesnym wzroscie
    sprzedazy gier o 50%.

    Po jakims tam czasie producent połapał sie o co biega, i chce
    odszkowdowania ode mnie i mojej uczelni (na serwerze uczelni umiescilem
    swoją pracę) , zarzucając mi naruszenie praw do programu komputerowego
    stanowiącego integralną część konsoli.domagaja sie odszkodowania
    odpowiadającego spadkowi sprzedaży konsol, wydania uzyskanych korzyści w
    postaci czterokrotności opłaty licencyjnej za wykorzystanie kodu
    konsoli, zaplaty milona złotych na rzecz fundacji Y, usuniecia programu
    z serwera , zniszczenia kodu źródłowego i wszystkich egzemplarzy
    programu, a takze orzeczeniu przepadku na rzecz Skarbu Państwa
    przedmiotów przy pomocy ktorych dokonano naruszenia, czyli komputera
    mojego i serwera uczelni.

    tak naprawde sprawa ta jest problemem wirtualnym, aczkolwiek podobna
    zdarzyla sie na prawde. Jak oceniacie zasadność roszczeń ??

  • 2. Data: 2006-06-03 14:58:00
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    darek napisał(a) :

    > komputerowego stanowiÄ?cego integralnÄ? czÄ?Ĺ?Ä? konsoli.domagaja sie
    > odszkodowania odpowiadajÄ?cego spadkowi sprzedaĹźy konsol, wydania
    > uzyskanych korzyĹ?ci w postaci czterokrotnoĹ?ci opĹ?aty licencyjnej za

    Ja bym Cie jeszcze wsadzil na 5 lat do wiezienia o zaostrzonym
    rygorze za pisanie w UTF-8...

    > tak naprawde sprawa ta jest problemem wirtualnym,

    ... wirtualnie

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    Ale jak możesz strzelać do kobiet i dzieci?!
    Łatwo - wolniej uciekają (C) by S.C.

  • 3. Data: 2006-06-03 15:54:43
    Temat: Re: prawo autorskie - poprawione kodowanie dla czepialskich ;)
    Od: darek <m...@m...pl>

    problem do rozwiazania:

  • 4. Data: 2006-06-03 20:23:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    darek napisał(a):
    > problem do rozwiazania:

    [...]
    > Jak oceniacie zasadność roszczeń ??

    Już to pisałeś.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-06-03 20:44:44
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Pewnego razu darek nabazgra(a):

> [...]
    > oprogramowania konsoli, a takze (dla ulatwienia działania)
    > projektuje interfejs podobny do oryginalnego.
    To interfejs podobny to nic, ale że kopiujesz fragmenty oprogramowania
    (oczywiście bez zgody firmy X) to juz łamiesz prawo.

> [...]
    > umiescilem swoją pracę) , zarzucając mi naruszenie praw do
    > programu komputerowego stanowiącego integralną część
    No i mają oczywiście rację (przynajmniej co do Ciebie), co do
    uczelni to zależy jak udostępniony plik był i jakie są warunki
    użytkowania konta na serwerze przez studenta.

> [...]
    > programu, a takze orzeczeniu przepadku na rzecz Skarbu Państwa
    > przedmiotów przy pomocy ktorych dokonano naruszenia, czyli komputera
    No pojechali w sumie ostro trochę, ale w sumie się nie dziwię. Też
    by mnie wkurzył 40% spadek dochodu ze sprzedaży (i to co że dochody
    z gier wzrosły).
    > tak naprawde sprawa ta jest problemem wirtualnym, aczkolwiek podobna
    > zdarzyla sie na prawde. Jak oceniacie zasadność roszczeń ??
    Co do zasadności poszczególnych żądań to moje gusta mówią tak:
    4xlicencja-TAK, usunięcie i zniszczenie nielegalnego oprogramowania-
    TAK, przepadek komputerów- NIE, 1mln PLN - MOŻE, rekompesata
    utraconego dochodu - TAK.

    ZauraK

  • 6. Data: 2006-06-03 22:57:22
    Od: "Gsk" <s...@r...pl>

    > Emulator działa super, jestem jego autorem wiec postanawiam go umiescic
    > w sieci za free.

    Jesteś frajerem, do tego typem 'psa ogrodnika'. Psujesz innym biznes (którzy
    oprócz stworzenia 'konsoli' zainwestowali miliony w propagowanie technologii
    oraz produktu, znalezienia współproducentów gier), choć sam tak naprawdę nie
    masz z tego zadnej korzyści.

    W normalnym świecie wygoniliby Cię z osady i zginąłbyś męczeńską śmiercią na
    pustyni, albo może w dżungli. W świecie rządzonym przez prawników, pewnie
    wyjdzie na to, że należy Ci się odszkodowanie za to, ze ktoś potajemnie wpadł
    na Twój pomysł przed Tobą i w związku z tym straciłeś czas na wymyślanie tego
    pomysłu. Taki już nasz świat.

  • 7. Data: 2006-06-04 09:37:21
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 03 Jun 2006 16:58:00 +0200,
    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> screamed:
    > Ja bym Cie jeszcze wsadzil na 5 lat do wiezienia o zaostrzonym
    > rygorze za pisanie w UTF-8...

    Proponuję spojrzeć na kalendarz. Nowy wiek mamy już od jakiegoś czasu.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 11:36:59 user up 10997 days, 23:31, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Sex is dirty, but only if you do it right.