  • 41. Data: 2006-06-05 23:31:00
    Temat: Re: Okradziony przez sprzedawce.
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:ansl90igh8b9.188tw7cmx4sxb.dlg@40tude.net...
    > Szczerze mówiąc - dziwne :/

    Nie, to wcale nie jest dziwne. Często nawet drukarka
    jest wspólna, ale terminal nie jest sprzężony z kasą.
    To znaczy - może i dziwne, ale zarazem często spotykane.

    Piotr

  • 42. Data: 2006-06-05 23:33:19
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ale to pośrednio, natomiast nie widze za bardzo jak owa kasjerka miałaby
    > wyciągnąć 100 zł z kasy... Bo przecież w systemie kasowym wszystko jest
    > ładnie policzone - jaki towar zszedł, ile sztuk, ile było płatności
    > gotówką, ile bonami, ile kartami, ile PLN powinno być w kasie, itp itd.

    Suma gotówki, transakcji kartami i bonów ma się zgadzać.

    No i jeszcze jedno - za dwa dni przychodzi ktoś z towarem,
    który kasjerka sobie kupiła, i go zwraca (hipermarkety
    pozwalają na to). No i co mi Pan zrobisz? :)

    Piotr

  • 43. Data: 2006-06-05 23:51:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Ciekawe jakby kasjera miała wsiąść dla siebie tę kwotę 100 zł, skoro to
    > byłą płatność kartą.

    No i co z tego, że to była płatność kartą? Kiepską
    masz wyobraźnię.

    > Zwykła pomyłka. Szkoda zawracać głowę policji.

    No tak, zwykła pomyłka, że nabiła komuś _dodatkową_ transakcję
    na 100 PLN, w dodatku nieautoryzowaną przez właściciela karty.
    Idź Ty lepiej na jakąś inną grupę.

    Piotr

  • 44. Data: 2006-06-05 23:51:44
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

  • 45. Data: 2006-06-05 23:52:28
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

  • 46. Data: 2006-06-06 04:47:11
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Nie masz pojęcia o systemach kasowych i systemach ewidencjonowania towaru,
    > więc dopóki nic o tym nie wiesz - dla Ciebie to żaden problem.

    A, właśnie... Jakoś nie doczytałam odpowiedzi, jakie to systemy kasowe i
    ewidencjonowania towaru (o których, rzecz jasna, nie mam pojęcia, choć mam z
    nimi zawodowy kontakt) nie pozwalają na taki przekręt...

    pozdr

    Monika

  • 47. Data: 2006-06-06 10:14:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 6 Jun 2006 06:47:11 +0200, Idiom napisał(a):

    > A, właśnie... Jakoś nie doczytałam odpowiedzi, jakie to systemy kasowe i
    > ewidencjonowania towaru (o których, rzecz jasna, nie mam pojęcia, choć mam z
    > nimi zawodowy kontakt) nie pozwalają na taki przekręt...

    Każdy jeden system kasowy uwzględnia ile było płatności kartą a ile
    gotówką. A żeby uniknąć tego o czym pisałaś w poprzednim poście, to np. w
    Carrefour nie chcieli ode mnie przyjąć zapłaty w 2 formach - kasjerka
    powiedziała że albo całość gotówką, albo całość kartą i podejrzewam że to
    nie był jej wymysł tylko konkretne rozwiązanie narzucone przez sklep.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 48. Data: 2006-06-06 14:37:23
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > No i jeszcze jedno - za dwa dni przychodzi ktoś z towarem,
    > który kasjerka sobie kupiła, i go zwraca (hipermarkety
    > pozwalają na to). No i co mi Pan zrobisz? :)

    no ale zwrot tylko na karte

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2006-06-06 14:41:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    gasper napisał(a):

    > no ale zwrot tylko na karte

    Zwrot przez uznanie karty nie jest obowiązkiem. Jest to jedynie w
    interesie sprzedającego, żeby nie płacić stawki za transakcję karcianą.
    Interesów sprzedawcy miała bronić kasjerka. A kasjerka...

    M.

  • 50. Data: 2006-06-08 22:34:10
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > powiedziała że albo całość gotówką, albo całość kartą i podejrzewam że to
    > nie był jej wymysł tylko konkretne rozwiązanie narzucone przez sklep.

    Takie rozwiązanie jest co najmniej debilne...

    Piotr