eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 41. Data: 2010-03-23 08:24:48
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    >>
    >> Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów".
    >>
    > i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac.

    Jak poprowadzisz handel na własny rachunek, to zobaczysz.

    Jest grupa klientów, których lepiej przegnać do konkurencji.
    J.


  • 42. Data: 2010-03-23 08:41:31
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 02:21, Użytkownik witek napisał:

    >> W sumie dobry sklep nie będzie ryzykować sprzedania klientowi lekko
    >> używanego np. obuwia.
    >
    > Ponieważ nie ma w Polsce zwrotów, dlatego też nie ma sklepów typu
    > "second hand", gdzie można kupić rzeczy, za pół darmo.
    >
    > Gdyby były, nawet rzeczy używanych, podejrzewam, że obu stronom by się
    > to opłaciło.
    > Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał, nawet jakby oddał sklep by
    > to i tak opchnął z zyskiem innemu sklepowi, a tamten i tak jeszcze na
    > tym zarobił, a biedniejsi krzywo by na użwane buty nie patrzyli, bo
    > lepsze takie po weselu niż żadne.

    Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    i dane poprzedniego użytkownika.
    Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    Właśnie zbankrutowałeś.


    Pozdrawiam


  • 43. Data: 2010-03-23 09:00:59
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    adam wrote:

    >
    > > Nie ma takiego prawa.
    > > Psim obowiazkiem Klienta dokonujacego zakupui w zwyklym
    > > stacjonarnym sklepie, gdzie ma mozliwosc przymierzenia butow na swe
    > > giczaly, i gdzie galy widzialy co braly, jest dokonanie ROZWAZNEGO
    > > zakupu. Skoro pasuja, podobaja sie to place kupuje i koniec.
    > > Sklep moze przyjac zwrot ale oczywiscie nie musi.
    > >
    > > Pozdrawiam
    > > SDD
    > >
    > Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w
    > pas klanaic klientowi, tak jak na Zachodzie.

    Najpierw pojedź na ten "zachód" i zobacz jak się "kłaniają".

    W porównaniu z krajami Europy Zachodniej, w Polsce klient jest
    traktowany jak święta krowa. Serio.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 44. Data: 2010-03-23 09:03:57
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    RadoslawF wrote:

    > Dnia 2010-03-23 02:21, Użytkownik witek napisał:
    >
    > > > W sumie dobry sklep nie będzie ryzykować sprzedania klientowi
    > > > lekko używanego np. obuwia.
    > >
    > > Ponieważ nie ma w Polsce zwrotów, dlatego też nie ma sklepów typu
    > > "second hand", gdzie można kupić rzeczy, za pół darmo.
    > >
    > > Gdyby były, nawet rzeczy używanych, podejrzewam, że obu stronom by
    > > się to opłaciło. Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał,
    > > nawet jakby oddał sklep by to i tak opchnął z zyskiem innemu
    > > sklepowi, a tamten i tak jeszcze na tym zarobił, a biedniejsi
    > > krzywo by na użwane buty nie patrzyli, bo lepsze takie po weselu
    > > niż żadne.
    >
    > Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    > za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    > i dane poprzedniego użytkownika.
    > Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    > ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    > Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    > i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    > I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    > Właśnie zbankrutowałeś.

    No z butami to tak niekoniecznie zbankrutowałeś ;-)

    W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje
    drożej niż 30 zł za parę ;-)
    Jedna dodatkowo sprzedana para pokrywa koszty 5-6 innych.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 45. Data: 2010-03-23 09:14:29
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 09:41, RadoslawF wrote:

    >> Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał, nawet jakby oddał sklep
    >> by to i tak opchnął z zyskiem innemu sklepowi, a tamten i tak jeszcze
    >> na tym zarobił, a biedniejsi krzywo by na użwane buty nie patrzyli, bo
    >> lepsze takie po weselu niż żadne.
    >
    > Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    > za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    > i dane poprzedniego użytkownika.
    > Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    > ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    > Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    > i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.

    Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby na
    drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
    przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?


    > I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    > Właśnie zbankrutowałeś.

    Dziwnym trafem, sklepy na zachod od Odry masowo nie bankrutuja, choc
    generalnie nie robia problemow ze zwrotem towaru?


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 46. Data: 2010-03-23 09:16:35
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 10:00, Massai wrote:

    (...)

    >> Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w
    >> pas klanaic klientowi, tak jak na Zachodzie.
    >
    > Najpierw pojedź na ten "zachód" i zobacz jak się "kłaniają".
    >
    > W porównaniu z krajami Europy Zachodniej, w Polsce klient jest
    > traktowany jak święta krowa. Serio.

    Chyba, ze chodzi o zwrot lub wymiane towaru ;)


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org



  • 47. Data: 2010-03-23 10:00:19
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:03:57 +0000, Massai napisał(a):

    > W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje
    > drożej niż 30 zł za parę ;-)

    No to nareszcie rozumiem dlaczego te buty za 150-200 zł są najczęściej
    takiej samej jakości jak te z supermarketu za 20-30 zł.


  • 48. Data: 2010-03-23 10:19:51
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    jureq wrote:

    > Dnia Tue, 23 Mar 2010 09:03:57 +0000, Massai napisał(a):
    >
    > > W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie
    > > kupuje drożej niż 30 zł za parę ;-)
    >
    > No to nareszcie rozumiem dlaczego te buty za 150-200 zł są
    > najczęściej takiej samej jakości jak te z supermarketu za 20-30
    > zł.

    Wiesz, to dość logiczne jak się popatrzy na koszty takiego sklepu.

    1. czynsz. Sklep w galerii płaci 400 pln za metr (a często i
    więcej). metraż sklepu z zapleczem to minimum 50 metrów a zazwyczaj
    80-100. 20 -30 kafli miesiecznie najmarniej.
    2. czynne tygodniowo około 90h, na sklepie musisz mieć minimum 2,
    zazwyczaj 3 osoby, czyli w sumie - 270 roboczogodzin. Etat to 40h,
    czyli musisz mieć minimum 7 osób zatrudnionych, po 1500 na rekę, to
    2500 brutto czyli jakieś 18k pln. Kierownik bierze więcej, ale
    obcinasz sprzedawcom.

    Księgowość, jakiś leasing, telefony i masz w sumie stałych
    kosztów 40k miesięcznie najmarniej.

    Handlujesz 30 dni w miesiącu, czyli dziennie musisz zarobić 1300-1400
    na czysto żeby pokryć koszty.

    Sprzedając buty po 150 pln i kupując je po 30 pln - musisz sprzedać
    10-12 par dziennie.
    Sprzedając po 150 i kupując po 120 (czyli marża około 25%) -
    musiałbyś sprzedać 40-50 par dziennie. Nierealne w małym sklepie.

    A to same koszty.

    Sklepy poza galeriami wbrew pozorm tańsze wyraźnie nie są - mają
    mniej klientów. Sklep w galerii to dobry biznes - w większości
    warszawskich są kolejki do wynajmu lokali, szczególnie tych
    "głównych", największych.

    --
    Pozdro
    Massai


  • 49. Data: 2010-03-23 11:18:07
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 10:14, Użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    >> Nie przypominasz sobie opisywanych tu niejednokrotnie problemów
    >> za zakupiony w sklepie "nowy" laptop miał na dysku jakieś katalogi
    >> i dane poprzedniego użytkownika.
    >> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    >> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    >> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    >> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    >
    > Opierasz sie na przekonaniu, ze wiekszosc klientow po to kupuje, aby na
    > drugi dzien cos oddac? Jakies badania, ktore to potwierdzaja? Czy
    > przeczytany gdzies na grupie przypadek rozciagasz na cala populacje?

    Opieram się na przekonaniu że sporo klientów działa pod
    wpływem emocji. Po kilku godzinach emocje znikają, partner
    komentuje zakup i jeśli można jednak zwrócić to dlaczego nie.
    Bardzo bym też chciał wiedzieć jak na podstawie mojego stwierdzenia
    że większość klientów dokona zwrotu ? Problemy z czytanie czy
    z rozumieniem tekstu pisanego ?

    >> I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    >> Właśnie zbankrutowałeś.
    >
    > Dziwnym trafem, sklepy na zachod od Odry masowo nie bankrutuja, choc
    > generalnie nie robia problemow ze zwrotem towaru?

    Dziwnym trafem w tamtym rejonie nie ma ciekawego zwyczaju
    "pożyczania" sprzętu TV na święta czy jakąś olimpiadę czy
    inne imprezy sportowe.


    Pozdrawiam


  • 50. Data: 2010-03-23 11:19:56
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-23 10:03, Użytkownik Massai napisał:

    >> Bardzo tez jestem ciekawy kto zwróci sprzedawcy różnicę między
    >> ceną sklepową a "pół ceną" jaką sugerujesz na towar zwrócony.
    >> Otwierasz sklep, inwestujesz w fajny towar, klienci walą drzwiami
    >> i oknami ale co drugi za kilka dni przynosi towar do zwrotu.
    >> I wartość zwróconego towaru spada o te "pół ceny".
    >> Właśnie zbankrutowałeś.
    >
    > No z butami to tak niekoniecznie zbankrutowałeś ;-)
    >
    > W wielu sklepach, gdzie buty kosztują 150-250 złotych, sklep nie kupuje
    > drożej niż 30 zł za parę ;-)
    > Jedna dodatkowo sprzedana para pokrywa koszty 5-6 innych.

    Nie wiem jakie są u nas przepisy ale ja osobiście uważam
    że buty powinny być traktowane jak bielizna i nie podlegać
    wymianie czy zwrotom.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1