  • 191. Data: 2009-07-03 14:45:58
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > I co ma niby z tego wynikać? Na żadnej stacji nie produkuje się benzyny,
    > więc o jej jakości świadczy głównie to, kto ją wyprodukował.

    Wiem, z jakich rafinerii bierze paliwo BP, a z jakich LOTOS.
    Rozumiesz teraz o czym pisałem, czy nadal masz problem?

  • 192. Data: 2009-07-03 14:49:58
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Na czym polega to oszustwo? Jak u Ciebie niebieski kafelek z Opoczna
    > będzie
    > kosztował 4,50, a u konkurencji taki sam kafelek z Opoczna będzie
    > kosztował
    > 2,50, i kupię go u konkurencji ( chociaż najpierw spodobał mi się u
    > Ciebie),
    > to jest oszustwo?

    Oczywiście, bo jak weszłaś do pierwszego sklepu to klamka zapadła. Albo
    kupujesz tutaj, albo nie zawracasz dupy sprzedawcy (w końcu ma człowiek
    prawo do spokojnej pracy, a nie produkowania się non-stop przed bezczelną i
    upierdliwą klientelą), tylko idziesz do innego sklepu. I tam to samo - albo
    kupujesz w ciemno (i dopiero wtedy spływa na Ciebie łaska sprzedawcy, który
    zdejmuje koronę z głowy i udziela Ci informacji), albo wychodzisz ;-)

  • 193. Data: 2009-07-03 14:49:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w

    > Wiem, z jakich rafinerii bierze paliwo BP, a z jakich LOTOS.
    > Rozumiesz teraz o czym pisałem, czy nadal masz problem?

    Chyba właśnie nie rozumiesz.

    "Wybierając sieć stacji benzynowych nie do końca świadomie wybiera się
    także producenta paliwa. W zdecydowanej większości bowiem paliwa na
    polskich stacjach pochodzą z zaledwie dwóch źródeł. "

    http://www.flota.com.pl/cms/?id=3716

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2009-07-03 14:51:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > No bo tak jest,

    A co Cię to obchodzi? Ubywa Ci czegoś?

    > ale nadal nie wiem w jakim celu mam ich rozróżniać, a w
    > szczególności dyskutować tu na ten temat.

    Sęk w tym, że właśnie nie masz ich jako sprzedawca odróżniać, bo gówno Cię
    obchodzi do czego potrzebny im jest producent.

  • 195. Data: 2009-07-03 14:54:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Odnosząc to do tej
    > konkretnej sytuacji sprzedawca może w zasadzie podać namiary sam na
    > siebie.

    To napisz czy kafle w łazience masz produkcji Castoramy, Leroy-Merlina czy
    firmy Zdzisio i Syn Corporation?

  • 196. Data: 2009-07-03 15:02:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > "Wybierając sieć stacji benzynowych nie do końca świadomie wybiera się
    > także producenta paliwa. W zdecydowanej większości bowiem paliwa na
    > polskich stacjach pochodzą z zaledwie dwóch źródeł."

    W jaki sposób miałoby to przeczyć temu, co napisałem.
    Skoro znam te dwa źródła, to je znam, więc w czym widzisz problem?
    Gorzej byłoby, gdyby źródeł były setki (jedne gorsze, drugie lepsze), a
    stacje paliwowe w dowolny sposób dokonywały wyboru źródeł dostawy. Ale tak
    nie jest, więc wystarczy mi zaufać konkretnej marce. Nie muszę - wjeżdżając
    na BP - pytać, z jakiej rafinerii mają paliwo.
    Poza tym porównanie opisywanej w tym wątku sytuacji do stacji paliw jest
    bez sensu, bo stacja sprzedaje jedno paliwo (w sensie jednego źródła
    pochodzenia). Gdyby na stacji stało dziesięć dystrybutorów, a na każdym
    byłaby nazwa własna paliwa, bez podania producenta (rafinerii), z kolei
    dostawców paliwa byłyby dziesiątki, to owszem - żądałbym podania nazwy
    producenta paliwa z konkretnego dystrybutora.

  • 197. Data: 2009-07-03 15:06:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > W jaki sposób miałoby to przeczyć temu, co napisałem.
    > Skoro znam te dwa źródła, to je znam, więc w czym widzisz problem?

    Odniosłem wrażenie, że kupując na Lotosie, wiesz, że paliwo pochodzi
    z Lotosu, kupując na BP wiesz, że pochodzi z BP.

    A tak naprawdę nie wiesz nic - czy pochodzi od polskiego wytwórcy A,
    czy od polskiego wytwórcy B, czy też od kogoś innego. I to bez względu,
    czy kupujesz na noname, czy na BP, czy na LOTOS.

> [...]
    > tak nie jest, więc wystarczy mi zaufać konkretnej marce. Nie muszę -
    > wjeżdżając na BP - pytać, z jakiej rafinerii mają paliwo.

    Po co zatem ufać marce, skoro wszystkie marki i niemarki kupują z
    tych samych dwóch źródeł?

    > Poza tym porównanie opisywanej w tym wątku sytuacji do stacji paliw jest
    > bez sensu, bo stacja sprzedaje jedno paliwo (w sensie jednego źródła

    Odniosłem się tylko do tego fragmentu, w którym twierdziłeś, że
    kupując na BP znasz producenta. A nie znasz, co najwyżej możesz
    przypuszczać że pochodzi od dwóch głównych producentów w kraju, a paliwo
    na stacjach BP jest rzadziej chrzczone niż na innych.

    --
    Liwiusz

  • 198. Data: 2009-07-03 15:09:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > To napisz czy kafle w łazience masz produkcji Castoramy, Leroy-Merlina
    > czy firmy Zdzisio i Syn Corporation?

    Jak zwykle nie zrozumiałeś.

    --
    cokolwiek

  • 199. Data: 2009-07-03 15:10:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

> [...]
    > to samo - albo kupujesz w ciemno (i dopiero wtedy spływa na Ciebie łaska
    > sprzedawcy, który zdejmuje koronę z głowy i udziela Ci informacji), albo

    Ciekawe projekcje...

    --
    cokolwiek

  • 200. Data: 2009-07-03 15:11:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Sęk w tym, że właśnie nie masz ich jako sprzedawca odróżniać, bo gówno
    > Cię obchodzi do czego potrzebny im jest producent.

    Bo Ty tak ogłosiłeś w usenecie? Jak tu ktoś słusznie zauważył informacja
    tez kosztuje.

    --
    cokolwiek