  • 1. Data: 2009-07-01 08:09:59
    Temat: Zwrot pieniędzy za niewykorzystany pobyt na wczasach
    Od: XDF <n...@n...pl>

    Witam,

    Chciałem zapytać czy ktoś się orientuje jak z punktu widzenia prawa
    wygląda kwestia zwrotu pieniędzy za niewykorzystaną część pobytu na
    wczasach.

    Np. Rezerwuję pokój w prywatnej kwaterze na 10 dni, przyjeżdżam ....
    płacę za te 10 dni a potem jednak okazuje się że po 5 dniach muszę
    wyjechać.

    Czy w takiej sytuacji przysługuje mi zwrot pieniędzy ?

  • 2. Data: 2009-07-01 08:52:53
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czy w takiej sytuacji przysługuje mi zwrot pieniędzy ?

    Sądzę, że wątpię, jeśli będzie zwrot to tylko dobra wola właściciela
    hoteliku.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 3. Data: 2009-07-01 09:28:18
    Od: pamana <b...@a...pl>

> [...]
    > wyjechać.
    >
    > Czy w takiej sytuacji przysługuje mi zwrot pieniędzy ?

    masz umowę ?jest jakis zapis o ew. zwrocie ?

    w inym przypadku nie sądzę aby zwrot byl mozliwy ,chyba ze umowisz sie
    wczesniej na ew. wyjazd wpolowie.
    dobra wola.
    z drugiej strony ty bys zwrocil kasę ?
    p.

  • 4. Data: 2009-07-01 09:43:18
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 01 Jul 2009 11:28:18 +0200, pamana napisał(a):

    > masz umowę ?jest jakis zapis o ew. zwrocie ?
    >
    > w inym przypadku nie sądzę aby zwrot byl mozliwy ,chyba ze umowisz sie
> [...]

    Ale tutaj jest sprawa że świadczenie/usługa nie została w pełni wykonana.
    \co prawda nie z winy wynajmującego, ale jednak nie wykonana. Jakieś tam
    koszty pewnie może potrącić, ale nie wydaje mi się że zatrzyma "całą
    resztę".

  • 5. Data: 2009-07-01 12:15:02
    Od: kuba <j...@g...com>

    XDF pisze:
> [...]
    >
    > Np. Rezerwuję pokój w prywatnej kwaterze na 10 dni, przyjeżdżam ....
    > płacę za te 10 dni a potem jednak okazuje się że po 5 dniach muszę

    Czy podpisywałeś jakaś umowę albo czy ta kwatera ma jakiś regulamin?
    Jeśli nie, to wszystko zależy od okoliczności, a konkretnie od tego, czy
    w tej umowie będzie przeważał element świadczenia usług czy najmu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2009-07-01 13:43:51
    Od: XDF <n...@n...pl>

    Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-07-01 19:45:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Herald wrote:

> [...]
    > wykonana. \co prawda nie z winy wynajmującego, ale jednak nie wykonana.
    > Jakieś tam koszty pewnie może potrącić, ale nie wydaje mi się że

    Dlaczego nie została? Przecież umowa nie dotyczyła tego, że XDF będzie
    przebywał cały czas w tym pokoju, tylko tego, że będzie miał go do
    dyspozycji. No i ma.

    Z drugiej jednak strony pogadałbym z właścicielem, możliwe, że zgodzi się
    na zwrot np. połowy pozostałej części, ale nie wydaje mi się, żeby miał
    taki obowiązek.

    --
    cokolwiek