  • 181. Data: 2009-07-03 06:57:33
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: spp <s...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Gdzie wysłać rachunek za poradę prawną? ;PPP

    :) Dzięki. :)

    --
    spp

  • 182. Data: 2009-07-03 12:42:55
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Rozumiem, że zawiadomienie o wykroczeniu z art. 25 Ustawy o zwalczaniu
    > nieuczciwej konkurencji złożyłeś :-) Inspoekcja handlowa to ściga.

    Chciałem z początku ale mi przeszło bo zawsze na głowie jest coś
    ważniejszego. Poza tym miałem marne dowody w postaci bardzo kiepskich zdjęć
    syfrowych. No i oddali kasę. Często też wystarcza mi "satysfakcja" z tego,
    że iż "ten buc to jest prawdziwy buc i kij mu w oko" ;)

    A w ogóle dzięki tym płytkom zauważyłem na jaką skalę odbywa się tworzenie
    nieistniejącej marki...
    Facet nazwał te swoje płytki jakoś tak chwytliwie. Wydrukował ładne
    etykiety.
    Takiej nazwy Internet nie znał. Coś mnie tknęło wtedy ale jakoś sobie to
    wytłumaczyłem (pewnie brakiem czasu na budowie). Później była ta sprawa. A
    potem zajrzałem na Allegro do kategorii "zegarki"...
    Nazwa "szwajcarsko brzmiąca", domeny internetowe (com, net, pl, itp. zajete
    przez tą nazwę) i strony www istnieją. Informacje jakie to na świecie te
    zegarki są drogie (a tu na alle za 1/4 ceny) i w ogóle oh i ah! Tyle, że
    produkt typowo chiński.

    Polska marka myPhone też tak robi ale tu jakoś nie mam zastrzeżeń. Może
    dlatego, że telefonia to mój zawód i z daleka widzę o co chodzi?

    Tak więc czasami odpowiedź sprzedawcy na pytanie o nazwę producenta może być
    poprawna z punktu widzenia osoby korzystającej z wyszukiwarki ale
    niekoniecznie zgodna z prawdą. Jak wszędzie - liczy się doświadczenie :)

    Maciek.

  • 183. Data: 2009-07-03 13:32:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Ale Ty nie piszesz o takiej sytuacji. Cały czas podkreślasz, ze klient
    > ma być uczciwy,

    Podkreślam, że w życiu ogólnie warto być uczciwym i relacja konsument-
    sprzedawca nie powinna tej zasady wykluczać.

    > nie powinien sprawdzać i porównywać cen, nie wolno mu
    > zadawać pytań, jeśli nie ma zamiaru kupować w tym sklepie.

    Jeśli z góry zakłada, że nie ma zamiaru tam kupić, to niech idzie pytać
    do sklepu, w którym kupić zamierza.

    > "cwaniakowatości" po stronie sprzedawcy dając mu prawo do ukrycia
    > niewygodnych dla niego informacji. I tłumacząc go na końcu, że jak się
    > klientowi nie podoba, to nie musi tam kupować. Moralność Kalego, ot co.

    Gdzie tu moralność Kalego? Przecież prawo stawia generalnie na
    uprzywilejowanej pozycji właśnie konsumenta, więc konsument-cwaniak to
    już zdecydowane przegięcie.

    > To raz. A dwa jest takie, że jak świat światem (pomijając okres PRL) to
    > sprzedawca jest dla klienta, a nie na odwrót ("klient nasz pan" znasz
    > ten slogan?) Ty tego nie rozumiesz. Dlatego właśnie uważam, że masz
    > spaczone pojęcie na zasady rządzące rynkiem.

    Jak świat światem transakcji dokonuje się by obie strony na tym zyskały,
    a nie by zrealizować jakiś slogan czy ideę.

    > To sobie do kurwy nędzy zajrzyj do swojego postu. (...)

    Nie załamuj mnie, po prostu wyrywasz z kontekstu moje wypowiedzi w taki
    sposób, ze przeinaczasz ich sens. I są zasadniczo dwie możliwości -- albo
    robisz to niecelowo, z głupoty albo celowo, żeby manipulować. W obu
    przypadkach dalszą dyskusję uważam za pozbawioną sensu.

    --
    cokolwiek

  • 184. Data: 2009-07-03 13:37:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > A po co mi ta wiedza? Tankuję na stacjach konkretnych firm, a nie na
    > "nołnejmach".

    I co ma niby z tego wynikać? Na żadnej stacji nie produkuje się benzyny,
    więc o jej jakości świadczy głównie to, kto ją wyprodukował. Może się
    okazać, że dokładnie ta sama benzyna jest sprzedawana w bardzo różnych
    cenach na różnych stacjach. Śmiem twierdzić, ze ta informacja jest równie
    przydatna lub nieprzydatna jak dane producenta kafelków.

    ?

    --
    cokolwiek

  • 185. Data: 2009-07-03 13:38:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Tak, już to wszyscy wiemy. Chodzi o to, że masz problem z chamską
    > klientelą, która nie chce kupowac złomu u Ciebie, tylko bezczelnie Cię
    > oszukuje przychodząc do Twego kramu i zadając Ci różne, męczące pytania,
    > by potem kupić to samo, ale taniej w sieci.

    Idź na odwyk, to co bierzesz wyraźnie Ci szkodzi.

    --
    cokolwiek

  • 186. Data: 2009-07-03 13:39:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    krys wrote:

    > A o co? Masz skaner myśli, że wiesz, że jak klient przychodzi, i pyta,
    > "kto produkuje te kafelki", to od razu z myślą : Dowiem się kto i kupię
    > u niego".

    To nie ma związku z tym o czym piszę. Jeśli kogoś oszukasz tak, ze się
    tego nie dowie to było to mniejsze oszustwo?

    --
    cokolwiek

  • 187. Data: 2009-07-03 13:41:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > No to o co ten cały raban, że jak ktoś pyta z takiego powodu, to jest
    > cwaniakiem, a jak z innego to już nie jest?

    No bo tak jest, ale nadal nie wiem w jakim celu mam ich rozróżniać, a w
    szczególności dyskutować tu na ten temat.

    > O to, tylko znów wyszedłeś na idiotę i nie wiesz jak z tego wybrnąć.

    Wręcz przeciwnie, nie widzę sensu w odpowiadaniu na Twoje durne pytania
    którymi pokazujesz, ze nie rozumiesz sensu moich wypowiedzi.

    --
    cokolwiek

  • 188. Data: 2009-07-03 13:44:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Tomasik wrote:

    > Producentem jest osoba, która w takiej roli występuje, czyli ostatecznie
    > odpowiada za produkt. niekoniecznie musi go fizycznie zmontować, czy
    > zapakować, bo może to komuś zlecić spokojnie.

    No właśnie, mianem producenta określa się raczej podmiot odpowiedzialny
    za produkt niż faktycznego wytwórce. A zatem obowiązku podania
    "okreslenia producenta" nie można utożsamiać z obowiązkiem podania
    namiarów na faktycznego wytwórcę sprzedawanego towaru. Odnosząc to do tej
    konkretnej sytuacji sprzedawca może w zasadzie podać namiary sam na
    siebie.

    --
    cokolwiek

  • 189. Data: 2009-07-03 14:12:41
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > To nie ma związku z tym o czym piszę. Jeśli kogoś oszukasz tak, ze się
    > tego nie dowie to było to mniejsze oszustwo?

    Na czym polega to oszustwo? Jak u Ciebie niebieski kafelek z Opoczna będzie
    kosztował 4,50, a u konkurencji taki sam kafelek z Opoczna będzie kosztował
    2,50, i kupię go u konkurencji ( chociaż najpierw spodobał mi się u Ciebie),
    to jest oszustwo?

    Justyna

  • 190. Data: 2009-07-03 14:44:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    krys wrote:

    > Na czym polega to oszustwo?

    Jakie oszustwo? Podałem oszustwo jako przykład.

> [...]
    > będzie kosztował 4,50, a u konkurencji taki sam kafelek z Opoczna będzie
    > kosztował 2,50, i kupię go u konkurencji ( chociaż najpierw spodobał mi

    Oczywiście, że nie, to całkiem naturalne zachowanie, ale co to ma do
    rzeczy?

    --
    cokolwiek