  • 1. Data: 2009-07-01 08:36:06
    Temat: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Witam,

    czy sprzedawca ma prawo odmówić podania nazwy producenta danego towaru?
    Konkretnie chodzi mi o salon łazienkowy sprzedający płytki ceramiczne
    różnych producentów. Na ekspozycji podane są jedynie - nazwa płytki, wymiar,
    cena i nr katalogowy wewnętrzny tegoż salonu. Na pytanie "Kto jest
    producentem danych płytek" sprzedawcy odmawiają odpowiedzi twierdząc, że nie
    powinno mieć to dla mnie żadnego znaczenia (akurat ma, bo znając producenta
    mogę sobie spróbować kupić bezpośrednio u niego i to znacznie taniej :), a
    oni nie mają takiego obowiązku. Przy zamawianiu posługiwać się mogę nazwą
    płytki i numerem katologowym. Jedyne, co mogą ich zdaniem ujawnić, to kraj
    producenta.
    Nie spotkałam się wcześniej z taką sytuacją i nie wydaje mi się właściwa.
    Moim zdaniem mam prawo znać producenta, choćby z tego względu, że mogę nie
    zechcieć kupować produktów konkretnej marki, bo np. uważam, że są wadliwe. Z
    kolei nie wiem, jakie prawa w tej kwestii mają handlowcy. Czy faktycznie
    mogą kategorycznie odmówic podania nazwy producenta?

    E.

  • 2. Data: 2009-07-01 08:52:08
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: spp <s...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Czy faktycznie mogą kategorycznie odmówic podania nazwy
    > producenta?

    Hmmm, ja zazwyczaj odmawiam klientom takich informacji.
    I mi też odmawiają :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-01 08:56:10
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w

    > Hmmm, ja zazwyczaj odmawiam klientom takich informacji.
    > I mi też odmawiają :)

    Ale czy to zgodne z prawem? :)
    Rozumiem niejako podejście handlowców, bo też wolałabym, by ktoś kupił towar
    u mnie, a nie u producenta, ale z drugiej strony mogę sobie "woleć", a prawo
    jest prawem.

    E.

  • 4. Data: 2009-07-01 08:59:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Ale czy to zgodne z prawem? :)
    > Rozumiem niejako podejście handlowców, bo też wolałabym, by ktoś kupił
    > towar u mnie, a nie u producenta, ale z drugiej strony mogę sobie
    > "woleć", a prawo jest prawem.

    Nie znam przepisu który nakazywałby mi podawanie takich informacji nawet
    na żądanie klienta.
    To mi na razie wystarczy ale chętnie poczytam cały wątek. :)

    Zresztą z drugiej strony byłby to bezsens - następnym krokiem byłoby
    pewnie podawanie ceny zakupu i stosowanej marży. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-07-01 09:06:16
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Zresztą z drugiej strony byłby to bezsens - następnym krokiem byłoby
    > pewnie podawanie ceny zakupu i stosowanej marży. :)

    Nie, bo tu faktycznie nie miałoby to żadnego uzasadnienia (ustalanie marży
    nie podchodzi pod żadne ograniczenia).
    Natomiast znajomość producenta konkretnego wyrobu jest klientowi potrzebna
    choćby do podjęcia decyzji, czy chce ten wyrób kupić. Kupiłbyś samochód
    wyglądający jak Volvo, ale bez znaczka firmowego? ;-) Albo sprzęt AGD
    "noname"?

    E.

  • 6. Data: 2009-07-01 09:07:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Kupiłbyś
    > samochód wyglądający jak Volvo, ale bez znaczka firmowego? ;-) Albo
    > sprzęt AGD "noname"?

    Nie. Ale skoro nie ma znaczka to go nie chcę bo nie spełnia moich
    wymagań. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-07-01 09:09:55
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Nie. Ale skoro nie ma znaczka to go nie chcę bo nie spełnia moich wymagań.
    > :)

    Tylko przez brak znaczka? ;-)
    Bo cała reszta wypisz-wymaluj Volvo, tylko pan nie chce podać nazwy
    producenta ;-)

    E.

  • 8. Data: 2009-07-01 09:36:36
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Emka pisze:
    > Witam,
    >
    > czy sprzedawca ma prawo odmówić podania nazwy producenta danego towaru?

    Hej
    Poproś o deklaracje zgodności, tam jest napisane kto to produkuje.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 9. Data: 2009-07-01 09:41:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 01 Jul 2009 11:36:36 +0200, Rafal napisał(a):

    > Hej
    > Poproś o deklaracje zgodności, tam jest napisane kto to produkuje.

    Dobry pomysł :)
    Jeżeli nie ma deklaracji zgodności - to uderz o atest, aprobatę techniczną
    :)

  • 10. Data: 2009-07-01 09:45:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    Rafal pisze:

    > Hej
    > Poproś o deklaracje zgodności, tam jest napisane kto to produkuje.

    Niekoniecznie.
    Nie zawsze musi być przedstawiana. :)

    --
    spp