  • Data: 2002-11-19 13:35:59
    Temat: Re: Odc.3. niusonoweli OEM, czy ostatni?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kachna.pl" [...]

    > IMHO głównym problemem jest stwierdzenie,
    > czy programy *mogą* być licencjonowane, czy nie.

    Wg mnie problemem jest, czy ciagi cyfr (kody programow)
    a le nei ich zapis tylko sam kod - moga byc zawlaszczalne.
    Czy taki wytwor umyslu moze byc przedmiotem WLASNOSCI.

    Wg mnie nie.
    Autor programu jest autorem, "prawa majatkowe" zwiazane z wykonaniem
    programu wg mnie mu nie powinny przyslugiwac. To jego - autora -
    zmartwienie,
    jak wziac pieniadze za swa prace. moze odsprzedac sieci supermarketow
    jednorazowo 100 000 kopii swego dziela by obdarowywala klientow,
    moze sprzedac komu chce.
    Ale jesli juz sprzeda kopie - pozostaje autorem a nie wlascicielem.

    > A jeżeli programy *nie mogą* być licencjonowane tylko
    > *muszą* być po prostu 'sprzedawane' to ... Arnoldzie,
    > czyń swą powinność! :))
    > Co wtorek - po kolei: Microsoft, Adobe, Autodesk, Corel... :)))
    >
    > Kasia :)

    tak jest Pani Kasiu...
    MS itp. bdyby tylko zechcieli mogliby niezla kase zrobic z "darmowych"
    programow.

    Ale przeciez prosciej dzialac pod oslona piratow i prawa na koszt
    podatnika.

    Boguslaw