  • Data: 2002-11-21 23:21:09
    Temat: Re: Odc.3. niusonoweli OEM, czy ostatni?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik [...]
    [...]
    >+ > >+ a MS przemysliwa o licencji CZASOWEJ na korzystanie z oprogramowania.
    >+ >
    >+ > Akurat żadna nowość - AFAIK IBM z oprogramowaniem do mainfrainme
    >+ > to "cały czas" tak robił.
    >+ > Formalnie rzecz biorąc - nie sprzedając oprogramowania, ale dzierżawiąc
    >+ > go na określony czas. Lege artis wg wałkowanej ustawy, IMHO.
    >+ > [...]
    >+
    >+ A po wygasnieciu dzierzawy co ? samo sie kasuje ?

    Nie - zależy od umowy.
    Być może przychodzi tylko nowa faktura ;)
    Słyszałem że dawniej przy (w?) meblościance stało pudełeczko
    i serwis producenta przyjeżdżał "coś tam załadować" (żeby
    dalej działało :)).

    >+ Wlasnie kolega ma problem z jak najbardziej legalnym Win-XP
    >+ Cos im tam nie gra w "rejestracjach" i radosnie go zawiadomili, ze we wtorek
    >+ przestanie dzialac.
    >+ Dla mnie wniosek jest prosty - nigdy wiecej Win-XP

    Dziwne, ale się zgadzamy: nabyłem Win98 (no bo to, panie,
    jakiś normalny legalny DOS czasem jest potrzebny :)) i WinME.
    Jeszcze mi tylko trzeba kłopotów z okazji cotygodniowego :)
    szuflowania pamięcią i dyskami :] z tytułu nabycia XP :P

    Pozdrowienia, Gotfryd