  • Data: 2002-11-21 14:22:53
    Temat: Re: Odc.3. niusonoweli OEM, czy ostatni?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boguslaw Szostak wrote:
    > To naprawde ciekawy problem czy programmoze byc przedmiotem licencji,
    > bo to, ze ktos napisze ze udziela licencji nie swiadczy, ze udziela
    > licencji...

    Właśnie to orzekł niemiecki sąd - faktycznie dochodziło do sprzedaży
    egzemplarzy, a nie licencjonowania oprogramowania.

    > nie wiem czy zwykla...
    > Bo sprzedaje nosnik z kodem programu i NIE ZGADZA SIE, by go wykonywac
    > inaczej, niz zgodnie z licencja...

    Sęk w tym, że zwykła - oczywiste jest bowiem, że sprzedaż egzemplarza
    uprawnia do korzystania z utworu na powszechnie przyjętych zasadach.
    Licencja tylko je określa, natomiast nie może naruszać praw nabywcy.

    > To niezupelnie tak...
    > Kazde panstwo ma inny system prawny...

    Zgadza się. Wyrok niemieckiego sądu nie da się bezpośrednio przełożyć
    na wyrok naszego sądu. Ale i nie o to chodzi.
    Chodziło mi o to, że ten niemiecki sąd to przecież NIEZAWISŁE GREMIUM,
    o które nam chodziło w sporze z Adlerem. I to gremium na pewno
    dobrze rozpoznało sprawę, wysłuchało opinii biegłych itp. itd.
    I ten sąd stwierdził - jest to SPRZEDAŻ, a nie licencjonowanie i dalszej
    odsprzedaży można dokonywać osobno. Osobno sprzętu i osobno programu.

    Co do naszego prawa - zostało ono dopasowane do europejskiego, czyli także
    niemieckiego, więc cudem by było gdyby wyrok naszego sądu był inny.
    I wydaje mi się, że ludzie z M$ doskonale o tym wiedzą, dlatego tylko
    mieszają wodę tam gdzie jest klarowna, ale już nie odważają się ścigać
    ludzi bo sprawa stałaby się jasna :))

    pozdrawiam
    Arek

    --