  • Data: 2002-11-19 12:55:52
    Temat: Re: Odc.3. niusonoweli OEM, czy ostatni?
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >Niby tak. Ale popatrz na to tak: jeśli "produkt" pt. "program"
    >ma być "utrwalonym egzemplarzem" - to po prostu *ta* umowa
    >którą opisujesz opisuje inne prawo eksploatacji...
    > Mówiąc jasniej - program *jakoś* musisz dostać, prawda ?
    > Masz 1 egzemplarz (na nośniku) i dostajesz prawo do
    >wykonania kopii na którą będzie przysługiwała licencja :)
    >- czyli art.50.2 ;)

    He he a po odsprzedaniu jej mój 'egzemplarz' staje sie w części
    własnością innej osoby ;) Albo lepiej dla mnie - odsprzedaję prawo
    eksploatacji *mojego* egzemplarza!! :)))
    Podsumowując z mojej strony tę momentami wesołą dyskusję :)

    IMHO głównym problemem jest stwierdzenie,
    czy programy *mogą* być licencjonowane, czy nie.

    Bo jeżeli mogą, to o tym czy *są* decyduje nie nazwa produktu
    na fakturze czy nasze dyskusje, ale zapis w umowie.
    I wtedy (pamiętając o policmajstrze :) należy odróżnić:
    - sprawy związane z ochroną programu ('utworu') jako takiego,
    czyli U.o P.A. oraz KK
    - konswkwencje cywilno-prawne niedotrzymania umowy.
    Mówiąc krótko, należy odróżnić legalność otrzymanego produktu
    i zgodność z umową jego użytku.

    A jeżeli programy *nie mogą* być licencjonowane tylko
    *muszą* być po prostu 'sprzedawane' to ... Arnoldzie,
    czyń swą powinność! :))
    Co wtorek - po kolei: Microsoft, Adobe, Autodesk, Corel... :)))

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl