  • 71. Data: 2017-10-12 16:14:40
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 06:00, Budzik pisze:

    > Nie, nie, nie zrozumiałes mnie.
    > Po prostu rozbawiło mnie to ze napisałes posła z duzej litery, co tez
    > troche wytłumaczyło Twoje podejscie do całej sprawy.

    Bo to Poseł na Sejm RP - kwestia szacunku dla państwa i osób go
    reprezentujących.

  • 72. Data: 2017-10-12 16:40:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 11-10-17 o 23:53, J.F. pisze:

    >Istota obrony koniecznej polega na tym, że broniący niekoniecznie
    >musi
    >stosować środki adekwatne. Nikt nie ma obowiązku noszenia małego
    >noża,
    >średniego noża, dużego noża, szabli, pałki i innych artefaktów, by
    >dostosować środek obrony do użytego przez napastnika.

    Tylko ze jesli napastnik "obłapuje" dziecko, to IMO wystarczy krzyknac
    albo odsunac dziecko i do wystarczy do "odparcia ataku".
    A reszta wydaje mi sie naduzyciem :-)

    Chyba, ze nie wystarczy - wtedy w pysk, i z kopa, i w jaja - nie
    mowie, ze trzeba sie ograniczyc do "obłapiania" :-)

    >Większą wątpliwość we mnie budzi to, czy tam w ogóle doszło do ataku,
    >ale wygląda na to, ze nie mam dowodów i tyle. Może był, a może nie -
    >niejasności wyjaśniasz na korzyść oskarżonego.

    Zeby tak rownie chetnie wyjasniali, jak podejrzany nie jest poslem.

    No ale coz - nie od dzis wiadomo, ze wszystkie zwierzeta sa rowne, ale
    swinie sa rowniejsze :-)

    >Ja pamiętam tamte czasy i to było zupełnie co innego, niż teraz.

    Poza "zamachami na demokracje" to ja z kolei nie wiem jak jest teraz -
    chwilowo wydaje mi sie jeszcze w miare normalnie, co innego jak
    zamachy sie udadza.

    Pod pewnymi wzgledami sytuacja jest jednak identyczna - prezydent
    swoj, premier swoj, MSW swoj, PG/MS swoj ...

    >Może jest, może nie. My dowodów nie mamy.

    To tlumaczymy na korzysc podejrzanego :-P
    W tym przypadku trupa, ktory wydał sie pani zonie podobny, i za to
    zostal zabity :-P

    P.S. a rodzina odszkodowanie dostala ?
    Czy nie ma podstaw - chcial pana posla uderzyc pan posel sie bronil

    > Dziennikarz też. Zostaje "sąd boży". Wypisywanie dyrdymałów sensu
    > nie ma.

    Zostaje jeszcze "osąd suwerena", a kadencja wkrotce uplywa :-)

    J.

  • 73. Data: 2017-10-12 17:32:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2017 o 16:01 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > W dniu 12-10-17 o 14:46, Trefniś pisze:

    (...)
    > Czyli uważasz,ze Poseł powinien wykazać się cechami chrześcijańskimi i
    > spokojnie nadstawić policzek oczekując,że pijany nie trafi, a jak trafi,
    > to nie będzie to silne uderzenie.

    http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,
    334627,obrona-konieczna.html

    "Broniący nie może jednak działać ze zbyt dużą gwałtownością, a ponadto
    jego obrona musi być skorelowana czasowo z atakiem. W przeciwnym razie
    będzie miało miejsce przekroczenie granic obrony koniecznej."

    Ile czasu minęło od ataku na rodzinę posła, do momentu podjęcia owej
    "obrony koniecznej"?
    Zdaje się, że cała rodzinka zdążyła jeszcze zahaczyć o supermarket?
    To jak wygląda owa korelacja czasowa?

    Poza tym zapominasz ciągle o jednym problemie - ani ja, ani dziennikarze
    nie próbowali nawet oceniać czyn posła, a jedynie poddajemy w wątpliwość
    umorzenie przez prokuraturę.
    W sprawie powinien wypowiedzieć się niezawisły sąd i on powinien wziąć na
    siebie odpowiedzialność.
    Czy to w jakikolwiek sposób narusza prawa posła do obrony koniecznej, albo
    jego dobre imię???
    IMHO paradoksalnie prokuratura więcej zaszkodziła posłowi, niż uzasadnione
    pytania dziennikarzy.

    --
    Trefniś

  • 74. Data: 2017-10-12 18:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    et.pl...
    pisze:
> [...]

    >"obrony koniecznej"?
    >Zdaje się, że cała rodzinka zdążyła jeszcze zahaczyć o supermarket?

    Ale pan posel nie bronil rodziny, tylko bronil sie przed tym
    zamachnieciem w autobusie.

> [...]
    >poddajemy w wątpliwość umorzenie przez prokuraturę.
    >W sprawie powinien wypowiedzieć się niezawisły sąd i on powinien

    Rozpatrywal zazalenie na umorzenie przez prokurature.

    J.

  • 75. Data: 2017-10-12 18:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
    W dniu 12-10-17 o 10:40, J.F. pisze:

    >Wygląda n to, ze nie - ale czy to ma być powód, by wszyscy tak
    >robili?

    Jak najbardziej nie, tylko ze ... wszyscy tak robia i nikt nie widzi
    problemu.
    Az na posla/swojego trafi.

    Co prawda ... w innej sprawie ... ten posel, co to na niego
    "policjanci napadli", zdaje sie ma postawione zarzuty, a tam jakis
    film ponoc potwierdza jego wersje.
    O, pamietam, Wipler, skazany nawet ...

    Pijany tez obywatel, ale u nas wladza nauczona to ignorowac.

    J.

  • 76. Data: 2017-10-12 19:22:50
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .10.2017 o 18:18 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > zamachnieciem w autobusie.

    > Rozpatrywal zazalenie na umorzenie przez prokurature.

    Czyli sprawa jest jasna. Jeśli sąd rozpatrywał zażalenie, to wierzę sądowi.

    --
    Trefniś

  • 77. Data: 2017-10-12 20:15:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 16:40, J.F. pisze:

    > Tylko ze jesli napastnik "obłapuje" dziecko, to IMO wystarczy krzyknac
    > albo odsunac dziecko i do wystarczy do "odparcia ataku".
    > A reszta wydaje mi sie naduzyciem :-)

    Oczywiście masz rację, tylko on nie stosował obrony koniecznej względem
    obłapywania (tam go nawet nie było) tylko w związku z machaniem przez
    pasażera rękami. Twoje uwagi są oczywiście słuszne, tylko kompletnie nie
    na temat.

    > Chyba, ze nie wystarczy - wtedy w pysk, i z kopa, i w jaja - nie mowie,
    > ze trzeba sie ograniczyc do "obłapiania" :-)

    Trudno nie przyznać Ci racji.

    > Zeby tak rownie chetnie wyjasniali, jak podejrzany nie jest poslem.

    Wszyscy ludzie powinni być zdrowi, bogaci i szczęśliwi, a na świecie
    powinien panować pokój.

    > To tlumaczymy na korzysc podejrzanego :-P
    > W tym przypadku trupa, ktory wydał sie pani zonie podobny, i za to
    > zostal zabity :-P

    W Torze stoi:

    Pomnij mądrze, rozważ rozumnie,
    zbadaj je, zgłębij.
    Sprowadź rzecz do swej jasności
    i umieść autora na swoim miejscu.

    Ty nie umieszczasz autora we właściwym miejscu.

    > P.S. a rodzina odszkodowanie dostala ?
    > Czy nie ma podstaw - chcial pana posla uderzyc pan posel sie bronil ...

    Nie mam zielonego pojęcia. A był ubezpieczony?

    > Zostaje jeszcze "osąd suwerena", a kadencja wkrotce uplywa :-)

    Chciałbyś, by Cie suweren sądził na podstawie fałszywych informacji
    rozpowszechnianych przez jakiegoś kretyna? W Polsce od sądzenia są sądy.
    Dziennikarzom się w głowach przewraca.

  • 78. Data: 2017-10-12 20:25:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 17:32, Trefniś pisze:

> [...]
    > "obrony koniecznej"?
    > Zdaje się, że cała rodzinka zdążyła jeszcze zahaczyć o supermarket?

    Nijak. On się bronił przed facetem z autobusu, a nie pedofilem. Kiedy to
    zrozumiecie?

    > Poza tym zapominasz ciągle o jednym problemie - ani ja, ani dziennikarze
    > nie próbowali nawet oceniać czyn posła, a jedynie poddajemy w wątpliwość
    > umorzenie przez prokuraturę.

    No i w tym problem, że nie mając argumentów merytorycznych - ami
    dziennikarze piszą, ze nikt tego nie widział - próbują insynuować.

    > W sprawie powinien wypowiedzieć się niezawisły sąd i on powinien wziąć
    > na siebie odpowiedzialność.

    Do sądu prokurator musi iść z dowodami, a tu ich nie ma.

    > Czy to w jakikolwiek sposób narusza prawa posła do obrony koniecznej,
    > albo jego dobre imię???

    Absolutnie nie, natomiast narusza dobre imię prokuratora, bo musiał by
    się zbłaźnić, wysyłając kretyński akt oskarżenia przeciwko niewinnej
    osobie.

    > IMHO paradoksalnie prokuratura więcej zaszkodziła posłowi, niż
    > uzasadnione pytania dziennikarzy.

    Jakie uzasadnione pytania? Które niby były uzasadnione?

  • 79. Data: 2017-10-12 21:45:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 20:15:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mam zielonego pojęcia. A był ubezpieczony?

    Posel ? Pewnie nie.
    A z wlasniej kieszeni to sie tak chetnie nie placi :-)

    PIS twierdzi, ze sądom tez :-)

    J.

  • 80. Data: 2017-10-12 22:18:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Czyli byłbyś zadowolony, jakbym Ciebie postawił przed sądem pod zarzutem
    > zabójstwa, a sąd Cię uniewinnił, bo przecież nikogo nie zabiłeś? Znana
    > mi jest ta praktyka i walczę z nią z całych sił. Jakiś zmarły
    > na pewno w Twojej okolicy był. A to, ze nic nie wskazuje na to, ze masz
    > z jego śmiercią związek, to niech sobie sąd wyjaśnia. Nie zgadzam sie z
    > Twoim pomysłem. Tu po prostu nie ma dowodów na popełnienie przestępstwa
    > i tyle.

    Nie ma to jak kogoś zastraszyć. Stara ubecka metoda.
    Tylko co innego złapać, aresztować i postawić przed sądem niewinnego
    a co innego udawać że winny jest nie winny.
    Praktyka działań policji pokazuje ze w takiej samej sytuacji
    nastąpił by proces, a przedtem wielomiesięczne oczekiwanie na niego
    w celi tutaj nie nastąpił bo winny był Panem Posłem a nie zwykłym
    człowiekiem.