  • 1. Data: 2017-10-01 14:54:29
    Temat: Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce)
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    https://wpolityce.pl/swiat/360295-hiszpania-jak-pols
    ka-julian-assange-apeluje-do-junckera-aktywujcie-art
    -7-trzeba-ich-zawiesic

    Tani to Jumcker nie jest ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-10-03 20:21:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 01 Oct 2017 14:54:29 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@b...pl> wrote:
    > https://wpolityce.pl/swiat/360295-hiszpania-jak-pols
    ka-julian-assange-apeluje-do-junckera-aktywujcie-art
    -7-trzeba-ich-zawiesic

    A tak właściwie t jaki tam jest problem? Skoro chca się separowac to
    b dlaczego im nie pozwolić??

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-10-03 21:33:01
    Od: peter <T...@n...nie.wiem>

    W dniu 2017-10-03 o 20:21, Marek pisze:
    ka-julian-assange-apeluje-do-junckera-aktywujcie-art
    -7-trzeba-ich-zawiesic

    > A tak właściwie t jaki tam jest problem? Skoro chca się separowac to b dlaczego im
    > nie pozwolić??

    Katalonia jest najbogatsza w Hiszpanii i nie chcą płacić na tych słabszych. I
    dlatego reszta nie chce się zgodzić na odłączenie.
    W Polsce rząd reaguje histeryczne na hasło o autonomii Sląska ( o niepodległości
    to nawet nikt nie mówi).
    A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

    --
    peter

  • 4. Data: 2017-10-03 21:37:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 21:33, peter pisze:
> [...]
    > niepodległości to nawet nikt nie mówi).
    >   A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

    Widać, że chłopak nie rozumie istoty istnienia państwa, i to, że dla
    państwa obrona własnego terytorium jest jego cechą immanentną. Więc
    twojego pytania nie zrozumie i pewnie odpowie "czemu nie".

    Lepiej się go spytać, czy gdyby komórki w jego ciele dojrzały do
    demokracji, i komórki jego nogi urządziły by sobie plebiscyt, że chcą
    opuścić jego ciało, to czy też by wzruszył ramionami (jeśli by je
    jeszcze miał) "skoro chcą się separować, to dlaczego im nie pozwolić".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-10-04 07:28:56
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    > opuścić jego ciało, to czy też by wzruszył ramionami (jeśli by je
    > jeszcze miał) "skoro chcą się separować, to dlaczego im nie pozwolić".

    Czyli prezydent Europy Tusk Donald "Wnuczek" (PO) ustanowił groźny
    precedens uznając jako premier RP3 oddzielenie się Kosowa od Serbii?

    --
    A. Filip
    | Komu urządza się więcej styp, ten lepiej żyje na tamtym świecie.
    (Przysłowie osetyjskie)

  • 6. Data: 2017-10-04 07:45:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > niepodległości to nawet nikt nie mówi).
    >   A Ty zgodziłbyś się autonomię/niepodległość Sląska?!.

    Ja raczej bym optował za większą decentralizacją władzy dla całego
    kraju, większa autonomię dla każdego z województw. To było by dobre dla
    wszystkich i Śląsk tez dostałby swoje.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 7. Data: 2017-10-04 09:19:05
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > kraju, większa autonomię dla każdego z województw. To było by dobre
    > dla wszystkich i Śląsk tez dostałby swoje.

    Coś ala kraje związkowe w RFN?
    W przeliczeniu na głowę mieszkańca wypadałoby 7-8 na Polskę.
    [ Wielkopolska, Małopolska, Mazowsze, Śląsk, Warmia+Mazury, 2xPomorze]
    _Bardzo staranne_ wyznaczenie granic mogłoby przystopować "secesjonistów" ;-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2017-10-04 09:28:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 09:19, A. Filip pisze:
> [...]
    > _Bardzo staranne_ wyznaczenie granic mogłoby przystopować "secesjonistów" ;-)

    Na przykład, aczkolwiek to mniej istotne, jak przebiegałyby granice
    (przynajmniej na tym etapie - choć dowcip, że stolicę Śląska usytuować w
    Sosnowcu na pewno zdenerwowałby niektórych hehehe), chodzi o to, by
    jednak więcej władzy było lokalnie. Społeczność lokalna zazwyczaj lepiej
    rozpoznaje swoje potrzeby. I Niemcy do dobry przykład tego, że to działa.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 9. Data: 2017-10-04 09:52:20
    Temat: Re: Assange: UE powinna dowalić Hiszpanii (jak Polsce) [Do czego doprowadziło prawo konstytucyjne Hiszpanii]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    > jednak więcej władzy było lokalnie. Społeczność lokalna zazwyczaj
    > lepiej rozpoznaje swoje potrzeby. I Niemcy do dobry przykład tego, że

    A samorząd Katalonii zasadniczo dobrze działał "do czasu" z punktu
    siedzenia w Madrycie? Konstytucja Hiszpanii _była_ dobra! ;-)

    Jak się patrzy na mapę polityczną Niemiec sprzed zjednoczenia
    Drugą Rzeszą to obecne granice krajów związkowych w Niemczech
    wydają się "zasadniczo geograficzne".

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2017-10-04 12:10:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >państwa obrona własnego terytorium jest jego cechą immanentną. Więc
    >twojego pytania nie zrozumie i pewnie odpowie "czemu nie".

    Takim panstwem byla kiedys Rosja, Prusy-Niemcy i Austro-Wegry.
    A gdzies na ich peryferiach ci cholerni Polacy.
    A potem np ZSRR ...

    A i PRL mozna przytoczyc - istona cecha Panstwa jest zmusic obywatela
    do pracy na rzecz tegoz Panstwa, i nie pozwolic mu uciec ...

> [...]
    >opuścić jego ciało, to czy też by wzruszył ramionami (jeśli by je
    >jeszcze miał) "skoro chcą się separować, to dlaczego im nie

    A da rade zatrzymac ?
    Ewentualnie ... jakby dobrze karmil, to by nie uciekaly :-)

    A wracajac do Slaska ... wegiel uwazamy za slaski, czy za dobro calego
    kraju ... i nakladamy stosowna oplate na kopalnie ?

    J.