  • 81. Data: 2017-10-12 22:24:18
    Temat: Re: Obrona konieczna - granice. Ex zagajenie
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Najpierw należałoby ustalić, ze w ogóle popełniono przestępstwo. W skali
    > powiatu codziennie jeździ się na jakiegoś trupa, bo czynności robisz
    > zawsze, gdy lekarz nie wystawi karty zgonu. Większość kończy się
    > ustaleniem, że nikt w niczym nie zawinił.

    Spowodowanie śmierci to jeszcze nie przestępstwo?
    A może to nie przestępstwo jak spowoduje poseł?

    > Ale tylko w kiepskich filmach. Zauważ, że wszyscy bez tego ostatniego
    > składaliby zażalenie do sadu.

    A sąd je oddala.

    > Rozumiem, iż wnosisz o przypieczenie posła - może się przyzna :-)
    > Myślaleś nad złozeniem stosownego wniosku dowodowego?

    Ty myślisz o przypieczeniu, ja dostrzegłem że już się przyznał.
    Ale może warto i się przyzna że szukał go celowo aby użyć na nim siły.
    To w jakim celu go szukał? zastanowiłeś się chwilę nad tym?
    I tylko nie pisz że w celu aresztowania bo zadzwonił by po was
    zamiast skakać do niego z rekami.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2017-10-12 23:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bo to Poseł na Sejm RP - kwestia szacunku dla państwa i osób go
    > reprezentujących.

    W takim razie tego szacunku brakuje pracownikom sejmu...
    http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/komunikat.xsp?docum
    entId=86262491C5FE657
    AC12581B60062BFE1

    http://tiny.pl/gp1h7

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 83. Data: 2017-10-13 09:45:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 12 Oct 2017 16:14:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bo to Poseł na Sejm RP - kwestia szacunku dla państwa i osób go
    > reprezentujących.

    Uczenie to się nazywa "użycie wielkiej litery ze względów uczuciowych i
    grzecznościowych".
    https://sjp.pwn.pl/zasady/97-19-1-Zasady-uzycia;6294
    18.html

    Dlatego pisałem, piszę i zawsze będę pisał "Prezydent Niezłomny".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 84. Data: 2017-10-13 12:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >W takim razie tego szacunku brakuje pracownikom sejmu...
    >http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/komunikat.xsp?docu
    mentId=86262491C5FE657AC12581B60062BFE1
    >http://tiny.pl/gp1h7

    Bo tam tyle tego, ze widac juz sie przyzwyczaili.

    Albo tak sie napatrzyli, ze juz zaden szacunek nie pozostal :-)

    Poza tym mozna pierwszy lepszy stenogram przeczytac, np
    http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter8.nsf/0/6DCD9643F
    FF40A0BC12581B600091A10/%24File/49_a_ksiazka.pdf

    Posłowie do Marszałka z duzej litery mowia, choc nie zawsze, a
    Marszałek ich z gory i z malej litery traktuje :-P

    No i taki kwiatek:
    Wiceprezes Rady Ministrów Minister Rozwoju i Finansów Mateusz
    Morawiecki:
    Panie Marszałku! Pani Premier! Szanowni Państwo!
    (Głos z sali: Nie jesteśmy szanowni państwo.)
    Z pełną odpowiedzialnością...
    (Głosy z sali: Wysoka Izbo!)
    Wysoka Izbo! Z pełną odpowiedzialnością i satysfakcją chcę przedstawić
    [...]

    J.

  • 85. Data: 2017-10-13 14:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Czyli byłbyś zadowolony, jakbym Ciebie postawił przed sądem pod
    > zarzutem
    > zabójstwa, a sąd Cię uniewinnił, bo przecież nikogo nie zabiłeś?
    > Znana
    > mi jest ta praktyka i walczę z nią z całych sił. Jakiś zmarły
    > na pewno w Twojej okolicy był. A to, ze nic nie wskazuje na to, ze
    > masz

    Tylko Robercie - co innego "jaki zmarly w twojej okolicy byl", a co
    innego jak mamy sprawce, ktory ofiare uderzyl.
    Posel na pewno byl w jej smierc zamieszany - to nie ulega watpliwosci
    :-)

    Znacznie starsza :-)

    J.

  • 86. Data: 2017-10-13 16:19:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 22:24, RadoslawF pisze:

    > Spowodowanie śmierci to jeszcze nie przestępstwo?
    > A może to nie przestępstwo jak spowoduje poseł?

    Spowodowanie śmierci - nawet nieumyślne - jest przestępstwem, ale w
    obronie koniecznej już nie.

    > A sąd je oddala.

    Jak oddala? Bezpodstawne zatrzymanie.

> [...]
    > To w jakim celu go szukał? zastanowiłeś się chwilę nad tym?
    > I tylko nie pisz że w celu aresztowania bo zadzwonił by po was

    Z materiału wynika, ze go nie szukał, tylko przypadkowo zobaczył i
    podjął pościg. Chciał go Policji wskazać, ale rzekomo ów sprawca rzucił
    się na Posła. Taka jest wiedza procesowa. oczywiście mogło być inaczej,
    ale nie mamy na to dowodów.

  • 87. Data: 2017-10-13 16:21:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 22:18, RadoslawF pisze:

    > Nie ma to jak kogoś zastraszyć. Stara ubecka metoda.

    Jak brakło merytorycznych argumentów, to uderzamy w ubecję.

    > Tylko co innego złapać, aresztować i postawić przed sądem niewinnego
    > a co innego udawać że winny jest nie winny.

    Tyle,ze Poseł jest niewinny właśnie.

    > Praktyka działań policji pokazuje ze w takiej samej sytuacji
    > nastąpił by proces, a przedtem wielomiesięczne oczekiwanie na niego
    > w celi tutaj nie nastąpił bo winny był Panem Posłem a nie zwykłym
    > człowiekiem.

    Ile znasz takich sytuacji?

  • 88. Data: 2017-10-13 16:23:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-10-17 o 21:45, J.F. pisze:

    > Posel ? Pewnie nie.
    > A z wlasniej kieszeni to sie tak chetnie nie placi :-)

    Za co? W końcu to Posła zaatakowano.

  • 89. Data: 2017-10-13 17:43:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Ile znasz takich sytuacji?

    Prawie wszystkie ?

    No dobra - sprawcow, pardon - podejrzanych o spowodowanie wypadku
    drogowego policja z reguly nie aresztuje, chyba ze pijany.
    Lekarzy podejrzanych o spowodowanie smierci tez raczej nie aresztuja
    od poczatku.
    No i tych "spowodowan smierci" to na pozostalo juz chyba niewiele.

    Ale przy zabojstwie, to chyba jednak z reguly aresztuja podejrzanego.
    Ile znasz przypadkow, gdy zgromadzili caly material dowodowy i dopiero
    aresztowali ?

    Patrz na te sprawe Ewy Tylman - a ilu prawnikow mowilo glosno, ze to
    chyba za wczesnie, bo dowody za slabe ? Nie ma u nas takiej
    swiadomosci?

    W sprawie Papały to ilu bylo podejrzanych?

    Albo to zaginiecie dziewczyny w Sopocie ... co by policjanci zrobili,
    jakby znalezli "mezczyzne z recznikiem" ?
    Bo wiele razy mowili, ze chca go znalezc :-)

    Tylko o takich sprawach to sie dowadujemy jak sa odpowiednio medialne.

    https://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artyku
    l/kosztowne;tymczasowe;aresztowanie,250,0,312314.htm
    A jak bylo w nastepnych latach ?

    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,17061703,Sk
    ad_te_rozne_zadoscuczynienia_za_niesluszna_odsiadke_
    .html
    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/prawie-mil
    ion-zlotych-odszkodowania-dla-adwokata,650381.html

    i znow rowni i rowniejsi

    J.

  • 90. Data: 2017-10-13 19:04:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Spowodowanie śmierci - nawet nieumyślne - jest przestępstwem, ale w
    > obronie koniecznej już nie.

    Czyli pomimo że wiadomo że sprawdza szukał ofiary przed czynem
    "ustalamy" że to tylko obrona konieczna. Jak głupim trzeba być
    aby uwierzyć sprawcy że szukał w innym celu niż przypieprzenie?

    > Jak oddala? Bezpodstawne zatrzymanie.

    Normalnie, stwierdza że podstawa była.

> [...]
    > podjął pościg. Chciał go Policji wskazać, ale rzekomo ów sprawca rzucił
    > się na Posła. Taka jest wiedza procesowa. oczywiście mogło być inaczej,

    Z tego który ja czytałem wynika że szukał, a jak znalazł to nie
    zadzwonił na policję.