  • 71. Data: 2023-12-14 16:32:07
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [O trwałości efektów kilku lat solidnej niemieckiej propagandy]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    > Mieszkasz w pożydowskim domu, czy dziadek tylko zajumał pierzynę oraz
    > zastawę, że tak bardzo się angażujesz w dyskusję?

    Żydowskie domy zbudowano w Polsce już po 2WŚ?

    Jeden taki aktywista za ściepy (news:soc.culture.polish) aż tak za
    często wyjeżdżał z tekstem "spod znaku stodoły benzyną oblanej" że mnie
    *bardzo* trwale przekonał. A że inaczej niż (zapewne) chciał? Samo
    życie. Minęły lata a wrażenia i nastawienia jakoś dalej solidnie
    trwają. Życzę ci tak samo solidnie trwałej skuteczności.

    --
    A. Filip

  • 72. Data: 2023-12-14 16:33:14
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Olin napisał(a):
    > Gdyby proporcje pomagających i szmalcowników były odwrotne, to dzisiaj nie
    > byłoby wstydu.

    Gdzie można poczytać o tych proporcjach?

    https://www.youtube.com/shorts/VOq1T5mkkUA

  • 73. Data: 2023-12-14 17:08:47
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 15:16:57 +0100, Olin wrote:
> [...]
    > tych wydarzeniach: ,,Bandy antysemitów, przeważnie młodocianych, ruszały pod
    > kierunkiem Niemca, zabezpieczającego tyły i patronującego akcji. Uzbrojenie
    > tych band składało się z kijów, lasek, łomów żelaznych itd. Hasła
    > napastników były: >>wytępić Żydów<<, >>precz z Żydami<<, >>niech żyje
    > niepodległa Polska bez Żydów<< itd. Po drodze tłukli szyby w sklepach
    > oznaczonych tarczą Dawida, wyłamywali żaluzje żelazne, otwierali sklepy i
    > rabowali. Żydów napotkanych po drodze tłukli, przewracali i bili do
    > nieprzytomności. Rabunek sklepów to był finał pogromu, jego cel istotny"

    -wobec-zydow-pod-niemiecka-okupacja/

    No coz, podobne rzeczy działy sie przed wojną, tylko chyba
    delikatniej.

    > Zresztą już po wojnie zabito od 500 do 2000 Żydów. Tego na Niemców raczej
    > zrzucić się nie da.
    > https://ciekawostkihistoryczne.pl/2017/12/21/polacy-
    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    Ciekawe.
    Można by zrzucac na NSZ, na współprace Żydów z Rosjanami/UB,
    ale to chyba jednak zwykły antysemityzm w narodzie ...

    "Wyraźny wzrost nastrojów antysemickich w Polsce po wojnie miał kilka
    przyczyn. Po pierwsze, Żydzi powracający z lasów, kryjówek,
    partyzantki, obozów koncentracyjnych mogli występować o zwrot swego
    mienia przedwojennego, które już dawno miało nowych właścicieli. Po
    drugie, Żydów nie bez podstaw kojarzono z nową władzą ludową, zupełnie
    obcą większości Polaków. Stereotyp ,,żydokomuny" miał wyraźne podstawy
    w postaci nieproporcjonalnie dużego udziału komunistów żydowskiego
    pochodzenia w strukturach nowej władzy."

    No ale jak piszą - to ludowi milicjanci mordowali, albo nie
    przeszkadzali ... to chyba nie o "żydokomunę" poszło?

    J.

  • 74. Data: 2023-12-14 17:12:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 14:30:07 +0100, nadir wrote:

    > A na czym by miała polegać ta symetria?
    > Chrześcijan w Izraelu jest około 2%, ilu żydów jest w Polsce, to tak do
    > końca nie wiemy, ale przyjmijmy że też 2%, a nawet 3%. Czy to
    > wystarczająca symetria.

    Cos 7 tys sie przyznaje do takiego wyznania.

    A my to nie ? :-)

    J.

  • 75. Data: 2023-12-14 17:28:35
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Cos 7 tys sie przyznaje do takiego wyznania.

    https://pbs.twimg.com/media/F77zTuZWcAEJ2cN?format=j
    pg&name=900x900

  • 76. Data: 2023-12-14 17:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 16:32:07 +0100, A. Filip wrote:

    mordujacy-zydow-ofiary-liczba-zbrodnie-1945/

    > Żydowskie domy zbudowano w Polsce już po 2WŚ?

    Ale czasem na żydowskich działkach.

    Albo przyklad męża HGW, czy jego wuja.
    Kamienicę przedsiębiorczy Polak przywłaszczył i sprzedał,
    włascicielka jednak wróciła, władza ludowa Polaka skazała ... ale
    kamienice zabrała. Czy tam - nie zabrała, ale i nie oddała.
    I wpisu w KW poprawić też nie chciała.

    J.

  • 77. Data: 2023-12-14 17:40:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 17:12, J.F pisze:

    > Cos 7 tys sie przyznaje do takiego wyznania.

    No ale oni mają i wyznanie, i naród, co nie zawsze się pokrywa.
    Dodatkowo, duża część z nich się nie chwali się jednym czy drugim.
    I stąd burdel.

    > A my to nie ? :-)

    No my nie.
    http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/konst/izrael.html

  • 78. Data: 2023-12-14 17:43:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 14.12.2023 o 16:18, Alojzy Gąska pisze:

    > Chrześcijanin św. Mikołaj przyjął się.
    > https://www.youtube.com/watch?v=FViq1d9rl7A

    Zmienili mu nazwisko na Chanukowy Henryk.

    Robert

  • 79. Data: 2023-12-14 17:45:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.12.2023 o 15:20, Olin pisze:

    > Podaj wyniki.

    To ja się qrwa pytam.

    > Żydzi donosili na Polaków i wyłudzali od nich pieniądze i kosztowności?

    Donosili na innych żydów, czy coś przy tym wyłudzali to nie wiem.
    Przy czym ci żydzi byli wtedy Polakami.

  • 80. Data: 2023-12-14 17:46:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Dec 2023 16:21:35 +0100, A. Filip wrote:

    > Ty to potrafisz rżnąć głupa. Było "paru" Żydów co Żydom zgotowali taki los.
    > Jak mamy się nie wgłębiać (wolno spłycać) to per analogia Policje
    > Żydowskie po gettach zaganiające Żydów do transportów do gazu muszą być
    > winne za Holocaust, nieprawdaż? Czekam na odpowiedź z dzieleniem włosa
    > na czworo w duchu podwójnej moralności Kalego.

    Ale oni początkowo chyba nie wiedzieli, że do gazu.
    Choc i tak ta żydowska policja cieszyła się złą sławą wsród ziomków.

    Kolejni juz w samych obozach pomagali gazować ... ale przeciez nie
    całkiem z własnej woli ...

    Ale juz wiedzieli gdzie i po co wywożą?

    Sikorski to przez BBC ogłosił, ale to juz pod koniec likwidacji getta
    Warszawskiego, a radia były w Polsce zakazane ...

    J.