  • 21. Data: 2013-12-20 15:09:08
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-20 14:41, Robert Tomasik pisze:

    > No to trochę hyba mało obiektywne źródło.

    Obiektywne na tyle, na ile można mieć - jeśli naukowiec opiniuje coś, to
    przynajmniej należy do grona ekspertów.

    > Trzeba byłowyrwać więcej kasy po prostu.

    a cos po za hasłami?

    > I uzdrowieniem było wyprowadzenie kasy?

    Jakie wyprowadzenie, przecież z ZUS-u nikt kasy nie zabierał (bo tam
    kasy nie było), tylko część składki przeznaczono na emeryturę osoby
    składającej się teraz na obecnych emerytów.

    > I dlatego uzdrawiamyto wyciągając kasę z ZUS?

    Jaka kasę z zus wyciągano? i a propos czego ten komentarz?

    > Nie liczę. Natomast nie widzę głębszego sensu w tym, bym jednocześnie
    > odkładał do II filara na moją emeryturę w przyszłości i z moich podatków
    > płacił obecnym emerytom a pomysłII filara do tego się sprowadza.

    Też nie chcę płacić obecnym emerytom, tylko jak tego dokonać, jeśli
    pominiemy środki drastyczne, typu eutanazja obecnych emerytów?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2013-12-20 15:26:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b44f83$0$2139$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jakie wyprowadzenie, przecież z ZUS-u nikt kasy nie zabierał (bo tam kasy
    > nie było), tylko część składki przeznaczono na emeryturę osoby
    > składającej się teraz na obecnych emerytów.

    Wyprowadzano obecnie wpłącane składki.

    > Też nie chcę płacić obecnym emerytom, tylko jak tego dokonać, jeśli
    > pominiemy środki drastyczne, typu eutanazja obecnych emerytów?

    O i doszliśmy do konsensusu. II Filar jest bez sensu, bo obecni płątnicy
    składek muszą je płacić w podwójnej wysokości.

  • 23. Data: 2013-12-20 15:26:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W momencie wprowadzania "filarów" pomysł był taki, że "za chwilę" uchwali
    > się ustawy które spowodują przeznaczenie pieniędzy z prywatyzacji na
    > płacenie aktualnym emerytom. Jak to "za chwilę" się skończyło wszyscy
    > wiemy.

    To takie akcje sie robi w pakiecie.

  • 24. Data: 2013-12-20 18:28:33
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.12.2013 15:26, Robert Tomasik wrote:

    > Wyprowadzano obecnie wpłącane składki.e

    I na tym wlasnie polegala reforma

    Powoli przestajemy placic na starsze pokolenia, zaczynamy oszczedzac na
    wlasne emerytury.

    W koncu wymierac bedzie wiecej tych staruszkow ze starego systemu, a za
    jakis czas pojawia sie staruszkowie, ktorzy sami odkladali na swoje.

    I to bylo dobre, bo po zmianie pokoleniowej byloby juz tak, ze kazdy
    oszczedza na swoje i kazdy dostaje ze swojego.

    Inaczej sie tego nie da zrobic.

    OFE w zalozeniach koncepcyjnych bylo sluszne.

    II filar po 2 pokoleniach zmienilby sie w to, czym jest obecnie III filar.

  • 25. Data: 2013-12-20 18:34:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-12-20, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > chce się zrealizować). Ale był stabilny w długim okresie czasu, pod
    > warunkiem niewyrywania z systemu grup uprzywilejowanych, zniesienia
    > przywilejów i włączenia wszystkich do jednego systemu.

    System ma tendencje do bilansowania się z powodu zmiany na system ze zdefiniowaną
    składką. OFE/drugi filar do tej zmiany nie wprowadza nic specjalnego. Ponadto
    (biorąc pod uwagę historię) niekoniecznie musi być pozytywnym elementem. Jakoś znam
    w historii przypadki kiedy rynek finansowy powiedział "Sory, nie mamy. Peszek.",
    podczas gdy chyba nie było w historii współczesnego świata niewypłacalności systemu
    emerytalnego (w tym sensie, że emeryci dostawali emerytury).

    Natomiast ZUS niestety jest narażony na psucie:

    * przez nadmuchane przywileje niektórych grup
    * przez doraźne obietnice polityków (np. nieuzasadniona, ponadnormatywna
    waloryzacja wprowadzona np. przez SLD), które powodują zmianę już istniejących
    reguł, niekoniecznie w sposób na który nas stać

    No ale taka cecha krótkich kadencji w demokracji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2013-12-20 19:31:43
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > * przez nadmuchane przywileje niektórych grup

    Czy przypadkiem emerytury przywilejowe nie idą z innej kasy? (Z budżetów
    określonych ministerstw?) Danusia - wiesz?

> [...]
    > reguł, niekoniecznie w sposób na który nas stać
    >
    > No ale taka cecha krótkich kadencji w demokracji.

    Nie. To cecha demokracji w ogóle, a w szczególe: bezkarności
    przedstawicieli. Ale czemu się dziwić? Przecież żadna grupa nie uchwali
    ustawy, że można ich karać bardziej niż dotychczas.
    Tylko zorganizowany gniew społeczny wymierzonych w tych sq..nych
    przedstawicieli będzie w stanie coś zmienić. Ale zauważcie, że ci
    "szczególnie zasłużeni" uciekają do Brukseli.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 27. Data: 2013-12-20 22:21:20
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.12.2013 19:31, sqlwiel wrote:

    > Tylko zorganizowany gniew społeczny wymierzonych w tych sq..nych
    > przedstawicieli będzie w stanie coś zmienić. Ale zauważcie, że ci
    > "szczególnie zasłużeni" uciekają do Brukseli.

    Bo to taka kara, wy
    gnianie zdala od rodziny, ojczysny...

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 28. Data: 2013-12-21 01:18:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > I to bylo dobre, bo po zmianie pokoleniowej byloby juz tak, ze kazdy
    > oszczedza na swoje i kazdy dostaje ze swojego.

    Tylko czemu to pokolenia ma dwa razy płacić swoje ubezpeiczenie?

    > Inaczej sie tego nie da zrobic.

    A po co to w ogóle robić?

    > OFE w zalozeniach koncepcyjnych bylo sluszne.

    Możesz powiedzieć, gdzie ta słuszność?

    > II filar po 2 pokoleniach zmienilby sie w to, czym jest obecnie III
    > filar.

    Perpetum mobile jakieś. Niby z czego sie mają brać jakieś dodatkowe dochody
    i czemu ZUS ich nie może osiągać?

    To jakaś alternatywna ekonomia. Banki muszą na kredytowaniu zarabiać i
    zawsze dają niższy procent na wkładach, niż na kredytach. Czyli robimy
    wkłady z obecnie pobieranych skłądek, a bieżemy kredyty na spłatę
    poprzednich zobowiazań. No to przecież nie ma siły ludzkiej i musimy być do
    tyłu. To coś, jak branie kredytui pod zastaw własnego wkłądu gotówkowego.

  • 29. Data: 2013-12-21 08:09:06
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-21 01:18, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > poprzednich zobowiazań. No to przecież nie ma siły ludzkiej i musimy być
    > do tyłu. To coś, jak branie kredytui pod zastaw własnego wkłądu

    Odkrywca Ameryki, q... ..ć :)

    Tak. Masz rację. Ale dalej, to już teoria spiskowa, za co zaraz zostanę
    zbluzgany. Są na świecie grupy ludzi, które w taki właśnie sposób
    podporządkowują sobie całe kraje.

    Teoretycznie, to miało być pięknie. Drugofilarowi zarządzający mieli
    zarabiać jak banki na obracaniu Twoimi (naszymi) pieniędzmi. Oczywiście
    zarabiali i zarabiają. Tylko, że my z tego nie zobaczymy ani grosza. I o
    to chodziło mocodawcom Balcerowicza i Buzka!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-12-21 10:59:00
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.12.2013 01:18, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l91uo2$d0u$1@node2.news.atman.pl...

    > Tylko czemu to pokolenia ma dwa razy płacić swoje ubezpeiczenie?

    Tylko czemu to pokolenie ma ciagle placic za nieswoje emerytury?

    > A po co to w ogóle robić?

    Za przeproszeniem, glupi jestes czy jak? Wybacz moja irytacje, ale
    zerowanie na czyims zawsze jest zle, wiec kazdy matol dostrzega po co.

    > Możesz powiedzieć, gdzie ta słuszność?

    W tym, ze jak juz musze oddawac kase to niech skladam na SWOJA emeryture
    a nie na czyjas.

    Plus dziedzieczenie srodkow, co jest chyba normalne, a czego w ZUS nie ma.

    > Perpetum mobile jakieś. Niby z czego sie mają brać jakieś dodatkowe
    > dochody i czemu ZUS ich nie może osiągać?

    Nie rozumiem Twojego pytania i watpliwosci.

    Jaki ZUS?

    Zapytam - PO CHUJ NAM ZUS?

    > To jakaś alternatywna ekonomia. Banki muszą na kredytowaniu zarabiać i
    > zawsze dają niższy procent na wkładach, niż na kredytach.

    Liczylem kiedyś ile dostane z inwestycji w ZUS.

    Wyszlo mi - ze z kazdych wplaconych tam 100 zlotych dostane TADAM jak
    pozyje ;) 20 zlotych

    To po chuju inwestycja ze stopa zwrotu MINUS 80%

> [...]
    > poprzednich zobowiazań. No to przecież nie ma siły ludzkiej i musimy być
    > do tyłu. To coś, jak branie kredytui pod zastaw własnego wkłądu

    Kradyt mieszkaniowy jest tylko 2 razy drozszy

    mieszkanie za 300 tys na 30 lat to koszt ok, 600 tys

    ale za to mam mieszkanie warte 300 tys.

    i tylko 50% wplat wszystkich w plery

    w ZUS jestem 80% wplat w plery

    TO JA KURWA WOLE KRADYT OD LICHWIARSKIEGO BANKU NIZ ZUS