  • 1. Data: 2013-12-17 22:10:13
    Temat: dlaczego policja ulgowo traktuje bandytów?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/absurd-ochroniarz
    e-pilnuja-spornej-reklamy-i-zabraniaja-fotografowani
    a/3gh4c

  • 2. Data: 2013-12-17 23:33:13
    Temat: Re: dlaczego policja ulgowo traktuje bandytów?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    > http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/absurd-ochroniarz
    e-pilnuja-spornej-reklamy-i-zabraniaja-fotografowani
    a/3gh4c

    A traktuje jakoś ulgowo? Pouczyli fotografa, ze może złożyć zawiadomienei o
    przestępstwie. W ich obecności ochroniarze przecież nie zabraniali mu
    fotek - a przynajmniej nie ma o tym nic w materiale. To, ze opisane
    zachowanie ochroniarzy jest naganne nie zmienia faktu, że jakby co, to
    trzeba im udowodnić to, cow artykule opisano. A tu nawet nie ma zgłoszenia.

  • 3. Data: 2013-12-17 23:43:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.12.2013 23:33, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >>

    > A traktuje jakoś ulgowo? Pouczyli fotografa, ze może złożyć
    > zawiadomienei o przestępstwie. W ich obecności ochroniarze przecież nie

    "Obie strony konfliktu zostały jednak przez nich poinformowane, że mogą
    dochodzić swoich praw na drodze cywilno-prawnej".

    Zawiadomienie o przestępstwie to droga cywilno-prawna?

    Poza tym to pouczeni powinni zostać ochroniarze - że takie zakazy są
    bezprawne a próba ich egzekwowania stanowi przestępstwo.

> [...]
    > ze opisane zachowanie ochroniarzy jest naganne nie zmienia faktu, że
    > jakby co, to trzeba im udowodnić to, cow artykule opisano. A tu nawet

    Przede wszystkim funkcjonariusze z reguły sprowadzają swoje działania do
    "proszę się rozejść i nie wywoływać zamieszania" zamiast chociażby
    pouczyć, że zakazywanie fotografowania jest bezprawne i "nalegając"
    wyczerpują znamiona rozboju.

  • 4. Data: 2013-12-18 00:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym to pouczeni powinni zostać ochroniarze - że takie zakazy są
    > bezprawne a próba ich egzekwowania stanowi przestępstwo.

    A jesteś pewien, że nie pouczono ich. Jeśli policjanci pouczyli, że
    istnieje TYLKO droga cywilnoprawna, to w mojej ocenie popełnili błąd,
    albowiem zakładając, ze przedstawiona przez fotografa wersja jest rzetelna,
    to ochroniarz conajmniej zahacza o przestępstwo z art. 50 Ustawu o ochronie
    osób i mienia. Przyczym w ustawie stoi "(...) naruszając w ten sposób dobro
    osobiste człowieka,(...) a to dość pojemne i kotrowersyjne pojęcie na róne
    sposoby wykłądane przez różnych. Czy dobrem osobistym jest parwo do
    sfotografwoania? Moim zdaniem tak, ale spotkałem się z odmiennymi
    poglądami. Ale ten błąd może sam fotograf naparwić w każdym czasie
    składając zawiadomienie.

> [...]
    > "proszę się rozejść i nie wywoływać zamieszania" zamiast chociażby
    > pouczyć, że zakazywanie fotografowania jest bezprawne i "nalegając"

    Nie, no nie popadajmy w paranoję. Do rozboju, to tam było daleko. Zmuszanie
    do określonego zachowania (ścigane na wniosek), albo zaproponowana przeze
    mnie wyżej kwalifikacja przekroczenia upoważnień wydaje mi się o wiele
    bardziej odpowiadająca stanowi faktycznemu. Sytuacja jest głupia o tyle, że
    nie ma tu zadnego wykroczenia, za które policjanci mogliby pouczyć, więc
    jeśli uznają, że ochroniarze działali bezprawnie, to powinni ich ujać na
    gorącym uczynku :-) Mało który policjant zna na wyrywki uprawnienia
    ochroniarzy, więc nie dziw się, że czasem wychodzi jak wychodzi. Zwłaszcza,
    że o ile ustawodawca ostatnio uregulował wreszcie sensowne uprawnienia
    służb mundurowych, to przy ochronie panuje lekki rozp....aj. Inne
    uprawnienia ma ochrona na obioekcie, inne na imprezie masowej, inne na
    obiektach specjalnych. To jest troche trudne do ogarnięcia. Moim zdaniem
    przydałoby sie unormowanie tego w jednym miejscu - najlepiej włąśnie w
    ustawie o ochronie osób i mienia.

  • 5. Data: 2013-12-18 08:33:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2013 00:01, Robert Tomasik pisze:

    > A jesteś pewien, że nie pouczono ich. Jeśli policjanci pouczyli, że

    Na podstawie doświadczenia życiowego - zapewne nie.

    [ciach]

> [...]
    > jest troche trudne do ogarnięcia. Moim zdaniem przydałoby sie
    > unormowanie tego w jednym miejscu - najlepiej włąśnie w ustawie o

    Generalnie do zakazywania robienia zdjęć nie ma najmniejszej podstawy -
    no chyba że to ptactwo podczas gniazdowania i może je to spłoszyć ;->

    Ponadto odnoszę wrażenie, że "w głębi duszy" większość policjantów
    wierzy w zakazy fotografowania - może przydałaby się ogólna instrukcja,
    że podstaw brak i należy pouczać, że takie zakazy są nielegalne a ich
    egzekwowanie stanowi przestępstwo??

  • 6. Data: 2013-12-18 11:30:51
    Temat: Bezprawne umieszczenie wyroku nakazowego na stronie www
    Od: Markos <m...@o...eu>

    Jak zmusić osobę do usunięcia bezprawnego umieszczenia wyroku nakazowego
    na stronie.(dane są umieszczone)
    Sad nie wydał zgody na zamieszczenie wyroku. Zrobił to bezprawnie
    Czy pisać do niego o usunięcie ? Ale jak na razie się z tym nie kwapi
    żeby usunąc, czy od razu zgłosić sprawe do prokuratury ??

  • 7. Data: 2013-12-18 16:55:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:l8rj4q$kcs$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > w zakazy fotografowania - może przydałaby się ogólna instrukcja, że
    > podstaw brak i należy pouczać, że takie zakazy są nielegalne a ich

    Dopisałem pouczenie pod artykułem. Moze to poprawi wizerunek Policji w
    Twoich oczach :-))

  • 8. Data: 2013-12-20 11:55:23
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:

    > http://wiadomosci.onet.pl/warszawa/absurd-ochroniarz
    e-pilnuja-spornej-reklamy-i-zabraniaja-fotografowani
    a/3gh4c

    No to chyba pora przejechać się z aparatem na Fosa.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2013-12-30 12:20:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 18.12.2013 16:55, Robert Tomasik pisze:

    > Dopisałem pouczenie pod artykułem. Moze to poprawi wizerunek Policji w
    > Twoich oczach :-))

    Nie chodzi o wizerunek tylko o działania - konkretnie powinna być wydana
    wewnętrzna ogólna instrukcja, żeby przynajmniej informowali, że nie ma
    możliwości legalnego zmuszenia do zaniechania fotografowania (w takim
    przypadku) i wszelkie próby (poza zasłonięciem obiektu) stanowią
    przestępstwo.

    Co więcej w przypadku ochroniarzy co do których funkcjonariusze na
    miejscu stwierdzą, że doszło do próby fizycznego zmuszenia do
    zaniechania legalnego fotografowania - automatycznie ci ochroniarze
    powinni zostać zatrzymani i powinno zostać wszczęte postępowanie
    przeciwko nim za naruszenie art. 191 KK.

    Inaczej nigdy się nie nauczą.

  • 10. Data: 2013-12-30 17:13:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > możliwości legalnego zmuszenia do zaniechania fotografowania (w takim
    > przypadku) i wszelkie próby (poza zasłonięciem obiektu) stanowią

    Napisz do Komendy Głownej Policji stosowne pismo, to może roześlą.

> [...]
    > legalnego fotografowania - automatycznie ci ochroniarze powinni zostać
    > zatrzymani i powinno zostać wszczęte postępowanie przeciwko nim za

    KPK określa jakie są podstawy zatrzymania podejrzanego i nie przypominam
    sobie, by wśród celów była promocja czy edukacja. A i kwalifikacja z art.
    191 w mojej ocenie jest wadliwa i będę sie upierał przy przekroczeniu
    uprawnień pracownika ochrony.