  • 11. Data: 2013-12-19 19:26:43
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >>> No i co? Mamy wywłaszczenie...
    >>>
    >>> Nie ma to jak byc "stanowiacym prawo"
    >>>
    >>> http://prawo.rp.pl/artykul/757643,1072333-Ciazynski-
    -Wywlaszczenie-skladek-z-OFE-niekonstytucyjne.html

    > Ja też uważam, że powinni iść dalej, ale zaproponuje inny kierunek.
    > Ustalić pomysłodawcę i wszystkich pomocników wyprowadzenia ze Skarbu
    > Państwa do prywatnych firm środków w ramach tzw. II Filara, w ramach
    > którego nie dość, ze te środki wyprowadzono, to jeszcze obciążona
    > gwarancjami Skarbu Państwa.

    Na tym polega wolny rynek, że każdy może robić ze swoimi pieniędzmi co chce
    np udzielić komuś kredytu.

    > Z góry dało się przewidzieć, że tych środków musi zabraknąć w budżecie
    > ZUS, a zatem musi je dodać Skarb Państwa

    Przecież to od początku nie były pieniądze ZUS tylko składających. Znaczy ja
    uważam, że emerytura to nie składanie, ale właśnie taka koncepcja była by
    cześć odkładać, czyli w praktyce lokować bo ten pieniądz za 50 lat to już
    nie ten tylko inny.

    > - czyli trzeci raz z naszych podatków.

    Jak państwo nie radzi sobie z zarządzaniem pieniędzmi podatników to czemu
    nie postukujesz zniesienia przymusu płacenia podatków ?

    > Tak ustalonych sprawców przekładnie ukarać, tak by każdy następny
    > "pseudoekonomista" nigdy wiecej się nie poważył na takie kroki.

    Ale za co ?

  • 12. Data: 2013-12-19 19:50:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Na tym polega wolny rynek, że każdy może robić ze swoimi pieniędzmi co
    > chce np udzielić komuś kredytu.

    NA wolnym rynku, to niech oni sobie robią, co chcą - zwłąszcza ze swoimi
    pieniedzmi. Ale to są pieniądze Skarbu Państwa ściągane na zasadzie
    podatku, za które Skarb Państwa odpwoiada.

> [...]
    > by cześć odkładać, czyli w praktyce lokować bo ten pieniądz za 50 lat to

    U nas zastosowano inny system. Juz wiele razy na forach podkreślałem to. W
    Polsce z uwagi na to, ze po II WS mieliśmy wiele osób wymagających
    świadczeń emerytalno-rentowych które nie miały odłożonych środków
    uregulowano to tak, że skłądki aktualnie pracujacych pokrywają świadczenia
    aktualnie uprawnionych. Sposób, jak każdy inny, ale nie należy go zmieniać
    bez istotnej przyczyny.

    > Jak państwo nie radzi sobie z zarządzaniem pieniędzmi podatników to czemu
    > nie postukujesz zniesienia przymusu płacenia podatków ?

    To Twój pomysł i nie rozumiem, co miałoby to wnieść pozytywnego do sparwy.

    > Ale za co ?

    NA pierwszy rzut oka za czyn z art, 296 kk.

  • 13. Data: 2013-12-19 22:46:07
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 19.12.2013 19:50, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > świadczenia aktualnie uprawnionych. Sposób, jak każdy inny, ale nie
    > należy go zmieniać bez istotnej przyczyny.

    A moze istotna przyczyna jest to, ze wojna sie skonczyla juz niemal wiek
    temu?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 14. Data: 2013-12-20 06:47:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A moze istotna przyczyna jest to, ze wojna sie skonczyla juz niemal wiek
    > temu?

    Nie, bo i tak zadłużenie było przez ten wiek rolowane.

  • 15. Data: 2013-12-20 08:00:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-19 19:50, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > świadczenia aktualnie uprawnionych. Sposób, jak każdy inny, ale nie
    > należy go zmieniać bez istotnej przyczyny.

    Zastosowano inny system, ale okazał się w pewnym momencie niewydolnym,
    stąd przyszedł pomysł na zmianę systemu, tak aby szansę na emeryturę
    mieli tez obecnie płacący... Czy dobry, czy nie, inna sprawa, kwestia
    jest taka, że system zmieniono.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 16. Data: 2013-12-20 10:22:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b3eb0d$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > stąd przyszedł pomysł na zmianę systemu, tak aby szansę na emeryturę
    > mieli tez obecnie płacący... Czy dobry, czy nie, inna sprawa, kwestia

    Usiądź. Pomyśl sam, a nie słuchaj bełkotu dziennikarzy. W jaki sposób
    wyprowadzenie do zewnętrznej firmy II Filaru środków z ZUS miało zwiększyć
    ilość środków na wypłaty dla obecnych emerytów? Ten prasowy bełkot to po
    prostu krzyk rozpatrzy firm II Filara, któ zrobiły najpierw skok na kasę, a
    teraz muszą ją zwrócić. Taż już niewydolnysystem dobito po prostu i tyle.
    Problemem jest to, że obecnie wypłacane są przez ZUS świadczenia osobom
    zatrudnionym za demoludów, gdzi miały one normalnie odporwadzane skłądki
    bez kombinowania. A na te wypłaty skłądają się obecnie zatrudnieni, których
    nie dość, ze ejst mniej (niż demograficzny + emigracja), to jeszcze
    kombinują, jak tylk osie da by mniej zapłacić. I jeszcze z tych skąpych
    środków wyprowadzono część do II Filara. Ba nawet nie dając samym
    ubezpeiczonym szansy na rezygnacji z jego dobrodziejstwa. Czy zna ktoś
    statystykę, ile osób z grupy, która mogła wybrać pozostanie w ZUS, albo II
    Filar wybrało II Filar?

  • 17. Data: 2013-12-20 10:43:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-20 10:22, Robert Tomasik pisze:

    > Usiądź. Pomyśl sam, a nie słuchaj bełkotu dziennikarzy. W jaki sposób
    > wyprowadzenie do zewnętrznej firmy II Filaru środków z ZUS miało
    > zwiększyć ilość środków na wypłaty dla obecnych emerytów?

    Ale nie miało ich zwiększyć. Ilość pieniędzy miało zwiększyć
    ujednolicenie systemu. I dodatkowo - problem znam nie z dziennikarskiego
    bełkotu, ale tak się złożyło, że miałem zajęcia z osobą, która
    opiniowała przy wprowadzaniu reformy (i to przed wprowadzeniem reform).
    Przedmiot dotyczył rzeczy aktuarialnych, wiec było przy okazji trochę
    zabawy ze sprawdzaniem bilansowania się systemu. I tak, nie bilansował
    się ten system w 100% (tak jak żadnego państwowy systemu emerytalnego na
    świecie się nie udało sie zbilansować w dłuższym okresie, jesli bierze
    się na pod uwagę zbyt duże zobowiązania zaciągnięte wcześniej, które
    chce się zrealizować). Ale był stabilny w długim okresie czasu, pod
    warunkiem niewyrywania z systemu grup uprzywilejowanych, zniesienia
    przywilejów i włączenia wszystkich do jednego systemu.

    > Ten prasowy
    > bełkot to po prostu krzyk rozpatrzy firm II Filara, któ zrobiły najpierw
    > skok na kasę, a teraz muszą ją zwrócić. Taż już niewydolnysystem dobito
    > po prostu i tyle.

    System miał szansę być właśnie w miarę wydolnym w przeciwieństwie do
    tego, który obowiązywał wcześniej, bo tak przypomne, zanim wprowadzono
    nowy system, juz brakowało pieniędzy w ZUS-ie, a to miało się pogłębiać....

> [...]
    > obecnie zatrudnieni, których nie dość, ze ejst mniej (niż demograficzny
    > + emigracja), to jeszcze kombinują, jak tylk osie da by mniej zapłacić.

    Problem jest w tym, że część osób z czasów demoludów, którzy mieli farta
    dostają wyższe emerytury niż wynikałoby to z zasad ekonomii. Inni,
    których zakłady padły zbyt wcześnie mają emerytury głodowe, ponieważ z
    czasów, kiedy były za nich odprowadzane wyższe składki nie można
    namierzyć dokumentów, a później przyszło załamanie rynku i przemiany lat
    89+, gdy wiele zakładów padło, a ludzie pracowali w innych, mniej
    płatnych zawodach, po to by się utrzymać (no właśnei sa regiony w
    polsce, gdzie rząd nie pomagał tak chojnie jak regionom górniczym, czy
    stoczniowym). I niestety emerytura dla nich liczona jest z tego okresu
    niższych składek, bo jedynie wysokość tych mogą udowodnić, pozostałe to
    tylko okres zatrudnienia.

    > I jeszcze z tych skąpych środków wyprowadzono część do II Filara. Ba
    > nawet nie dając samym ubezpeiczonym szansy na rezygnacji z jego
    > dobrodziejstwa.

    Nie wiem, jak z tym dobrodziejstwem, ale nie licz na to, że z ZUS-u
    dostaniesz więcej niż dostałbyś z II filara....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 18. Data: 2013-12-20 10:46:10
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.12.2013 06:47, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w
    > wiadomości news:l8vpeu$1q0$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie, bo i tak zadłużenie było przez ten wiek rolowane.

    i to znaczy, ze trzeba tak w nieskonczonosc?

    potrzeba byla reforma i stworzenie OFE

    ale mialo byc pieknie, a przez glupie osly z wiejskiej wyszlo jak zwykle

    OFE i ZUS powinny byc stworzone do dzialania na identycznym poziomie,
    tylko jedna firma bylaby pandtwowa i tam atutem gwarancje rzadowe

    A OFE prywatne, obarczone minimalnymi przepisami, powinny dzialac na
    zasadach jakie sobie ustala

    a klient, czyli obywatel, zam wybiera - zus panstwowy i jego gwarancje,
    albo ryzyko ofe i ich gwarancje

  • 19. Data: 2013-12-20 14:41:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b4112b$0$2175$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > bełkotu, ale tak się złożyło, że miałem zajęcia z osobą, która opiniowała
    > przy wprowadzaniu reformy (i to przed wprowadzeniem reform).

    No to trochę hyba mało obiektywne źródło.

> [...]
    > niewyrywania z systemu grup uprzywilejowanych, zniesienia przywilejów i
    > włączenia wszystkich do jednego systemu.

    Trzeba byłowyrwać więcej kasy po prostu.

> [...]
    > tego, który obowiązywał wcześniej, bo tak przypomne, zanim wprowadzono
    > nowy system, juz brakowało pieniędzy w ZUS-ie, a to miało się

    I uzdrowieniem było wyprowadzenie kasy?

> [...]
    > stoczniowym). I niestety emerytura dla nich liczona jest z tego okresu
    > niższych składek, bo jedynie wysokość tych mogą udowodnić, pozostałe to

    I dlatego uzdrawiamyto wyciągając kasę z ZUS?

    > Nie wiem, jak z tym dobrodziejstwem, ale nie licz na to, że z ZUS-u
    > dostaniesz więcej niż dostałbyś z II filara....

    Nie liczę. Natomast nie widzę głębszego sensu w tym, bym jednocześnie
    odkładał do II filara na moją emeryturę w przyszłości i z moich podatków
    płacił obecnym emerytom a pomysłII filara do tego się sprowadza.

  • 20. Data: 2013-12-20 15:08:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 20 Dec 2013 14:41:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie liczę. Natomast nie widzę głębszego sensu w tym, bym jednocześnie
    > odkładał do II filara na moją emeryturę w przyszłości i z moich podatków
    > płacił obecnym emerytom a pomysłII filara do tego się sprowadza.

    W momencie wprowadzania "filarów" pomysł był taki, że "za chwilę" uchwali
    się ustawy które spowodują przeznaczenie pieniędzy z prywatyzacji na
    płacenie aktualnym emerytom. Jak to "za chwilę" się skończyło wszyscy
    wiemy.