  • 1. Data: 2013-12-15 22:29:33
    Temat: Lokata bankowa osoby zmarłej
    Od: "jotemon" <j...@u...pl>

    Lokata osoby zmarłej zostaje zerwana z datą śmierci, czy z datą zgłoszenia
    się spadkobierców?

    jotemon

  • 2. Data: 2013-12-15 22:52:17
    Temat: Re: Lokata bankowa osoby zmarłej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jotemon" <j...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Lokata osoby zmarłej zostaje zerwana z datą śmierci, czy z datą
    > zgłoszenia się spadkobierców?

    Moim zdaniem z datą ich dyspozycji o zerwania, bowiem w z chwilą śmierci
    spadkobiercy wchodzą w prawa i obowiązki zmarłej.

  • 3. Data: 2013-12-16 14:31:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 22:29:33 UTC+1 użytkownik jotemon napisał:
    > Lokata osoby zmar�ej zostaje zerwana z dat� �mierci, czy z dat�
    zg�oszenia

    > si� spadkobierc�w?
    Z data śmierci

  • 4. Data: 2013-12-16 18:05:30
    Od: "jotemon" <j...@u...pl>

    Jakie przepisy to regulują?

  • 5. Data: 2013-12-16 23:19:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jotemon wrote:
    > Lokata osoby zmarłej zostaje zerwana z datą śmierci, czy z datą
    > zgłoszenia się spadkobierców?

    Bank prowadzi rachunki dalej jak było.
    Żaden przepis rangi ustawy nie reguluje zamkniecia rachunków. Wrecz
    przeciwnie.
    Natomiast w regulaminie konta zapewne jest zapis o tym, że konto
    zamykane jest w momenie kiedy bank dowie się o śmierci posiadacza.
    Wiec lokata zostanie zamknięta z dniem dowiedzenia sie przez bank z
    posiadacz nie zyje.

  • 6. Data: 2013-12-16 23:19:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "jotemon" <j...@u...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem z datą ich dyspozycji o zerwania, bowiem w z chwilą śmierci
    > spadkobiercy wchodzą w prawa i obowiązki zmarłej.

    musisz jeszcze uwzglednic regulamin lokaty, ktory takie przypadki
    zapewne reguluje.

  • 7. Data: 2013-12-17 07:46:21
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-16 23:19, witek pisze:

> [...]
    > zamykane jest w momenie kiedy bank dowie się o śmierci posiadacza.
    > Wiec lokata zostanie zamknięta z dniem dowiedzenia sie przez bank z

    Lokata nie jest kontem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 8. Data: 2013-12-17 11:26:11
    Od: "jotemon" <j...@u...pl>

    > musisz jeszcze uwzglednic regulamin lokaty, ktory takie przypadki zapewne
    > reguluje.

    Sprawdziłem, regulamin lokaty nic nie mówi na ten temat.

    jotemon

  • 9. Data: 2013-12-17 17:40:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sprawdziłem, regulamin lokaty nic nie mówi na ten temat.

    Sądzę, że z punktu widzenia teorii byłaby to dziwna konstrukcja, skoro z
    prawa cywilnego wynika, że spadkobiercy wchodzą w prawa spadkodawcy.
    Zresztą niespecjalnie widzę sens takiego unormowania.

  • 10. Data: 2013-12-17 18:26:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jotemon wrote:

    > Sprawdziłem, regulamin lokaty nic nie mówi na ten temat.
    >
    > jotemon

    to znaczy, ze bank prowadzi ją dalej, az do jej wygasniecia lub podjecia
    innej dyspozycji przez spadkobierców po przeprowadzeniu postepowania
    spadkowego lub przez spadkobiercę na podstawie działu spadku.