  • 11. Data: 2005-09-18 15:47:47
    Temat: Re: OEM Windows z myszka.?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dgjtmf$s9d$1@inews.gazeta.pl Arek <a...@e...net>
    pisze:

    > Możesz ten program używać jak Ci się dowolnie chce poza dwoma wyjątkami
    > - najmem i dzierżawą.
    Przyjmując na moment twój punkt widzenia to właściwie dlaczego? Nie mogę
    wynająć lub
    wydzierżawić _mojej_ płytki CD? Bo co?

  • 12. Data: 2005-09-18 18:01:48
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 12:43:06 +0200, "Jacek23" <j...@p...pl>
    napisał:

    >No dobrze wiec jak kupie taki pakiet na fakt, to co dalej, bede mogl go
    >uzywac tylko do terminu wejscie w zycie nowych zasad Microsoftu?

    Moment akceptacji licencji OEM, czyli zainstalowanie produktu skutkuje
    przeniesieniem licencji na cały komputer. Od tego czasu możesz używać
    Windowsa tak długo, jak długo istnieć będzie komputer. Nie możesz już
    np. prrzeniesć licencji "razem z myszką" na inny komp.

    Są to ostatnie chwle takiej interpreyacji OEM MS, ale dopiero licencje
    zakupione po wejściu nowych zasad będą pod nie podlegały.

    Paweł

  • 13. Data: 2005-09-18 18:23:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > Przyjmując na moment twój punkt widzenia to właściwie dlaczego? Nie mogę
    > wynająć lub
    > wydzierżawić _mojej_ płytki CD? Bo co?

    Bo zabroniła tego ustawa. To są jedyne przypadki - najem i dzierżawa -
    kiedy ustawodawca dał prawo twórcy do wpychania swojego nosa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 14. Data: 2005-09-18 22:16:01
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/09/2005 11:38, Jacek23 wrote :
    > Windows XP z myszka OEM, ok 300zl, rozumiem ze moge czegos takiego uzywac z
    > laptopem ,ale tylko z podlaczona myszka.
    > A jesli myszka padnie to co wtedy?
    > Oczywiscie wszystko z faktura.

    Z punktu widzenia organów ścigania, nic. Program nabyłeś legalnie.
    Z punktu widzenia Microsoftu i ewentualnej odpowiedzialności cywilnej --
    zależy co jest napisane w licencji -- przy czym nie jest mi znana
    sytuacja w której Microsoft by pozywał za złamanie licencji OEM.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 15. Data: 2005-09-19 00:13:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek23 wrote:
    > No dobrze wiec jak kupie taki pakiet na fakt, to co dalej, bede mogl go
    > uzywac tylko do terminu wejscie w zycie nowych zasad Microsoftu?

    to będziesz mgół wybrac na którym komputerze tego windowsa będziesz
    chciał zainstalować, nakleić na obudowie tego komputera naklejkę i
    cześć. Zgodnie z licencją nie możesz tego windowsa przeinstalować już
    na inny komputer i tyle.
    O myszce możesz zapomnieć. Wrzuć gdzieś do szuflady i niech sobie leży.

  • 16. Data: 2005-09-19 00:15:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Możesz ten program używać jak Ci się dowolnie chce poza dwoma wyjątkami
    > - najmem i dzierżawą.
    >
    > Bajaniami M$ co możesz a co nie możesz sobie w kibelku, wiesz co, dopóki
    > prawo w Polsce stanowi sejm a nie M$.

    Stosowanie się do rad bzuydgana, może być szkodliwe dla zdrowia i kieszeni.
    Używać na własną odpowiedzialność.

  • 17. Data: 2005-09-19 06:15:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

> [...]
    > chciał zainstalować, nakleić na obudowie tego komputera naklejkę i
    > cześć. Zgodnie z licencją nie możesz tego windowsa przeinstalować już

    Zdefiniuj "komputer".

    Płyta główna? Procesor? Obudowa? Zasilacz? Monitor?

    To już nie czasy ZX Spectrum, kiedy komputer to było zamknięte i
    zasadniczo niemodyfikowalne pudełko...

    Ech, pies mordę lizał padlinożercom z mikrosyfa - dobrze, że jest Linux :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 18. Data: 2005-09-19 07:15:56
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 18 Sep 2005 11:42:55 +0200, januszek napisał(a):

    > Nie możesz. Od piątku MS zmienił polityke licencjonowania i teraz
    > oprogramowanie OEM mozna kupic tylko z komputerem.

    Dotyczy to nowych OEMów. Stare (do wyczerpania zapasów) są sprzedawane na
    poprzednich zasadach licencjonowania.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 19. Data: 2005-09-19 08:51:27
    Od: UberKunda <w...@i...pl>

    januszek napisał(a):

    > Nie możesz. Od piątku MS zmienił polityke licencjonowania i teraz
    > oprogramowanie OEM mozna kupic tylko z komputerem.

    no jednak nie do końca, cytat z CRN,

    " Windowsy OEM można sprzedawać oddzielnie, bez komputera lub podzespołu
    - pozwala na to furtka w nowych umowach licencyjnych Microsoftu. Nabywca
    powinien jednak zainstalować system na pececie, który sam złożył.
    Kluczem do sprawy jest definicja producenta systemów OEM (System
    Buildera). Według CRN Polska z obowiązujących od września umów
    licencyjnych wynika, że producentem komputera może być użytkownik
    indywidualny, który samodzielnie go zmontował. Nie ma więc przeszkód, by
    kupił Windowsy OEM. Wiąże się to jednak z pewnymi niedogodnościami.
    Według umowy użytkownicy kupujący system do złożonych przez siebie
    komputerów nie powinni liczyć na pomoc techniczną resellerów - jako
    System Builderzy muszą ją sobie sami zapewnić. Wraz z nowymi umowami
    licencyjnymi dla producentów OEM Microsoft wprowadził też zmiany w
    ofercie. U dystrybutorów są już jednopaki - pudełka z pojedynczymi
    licencjami. Do niedawna w dystrybucji były praktycznie wyłącznie tzw.
    "trójpaki". "

    heh, pozdrawiam W.

  • 20. Data: 2005-09-19 12:42:50
    Od: "Arkady" <a...@...stopce>

    Użytkownik "UberKunda" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinien jednak zainstalować system na pececie, który sam złożył. Kluczem
    > do sprawy jest definicja producenta systemów OEM (System Buildera).

    Potwierdza to sam Microsoft:
    "Oprogramowanie w wersji OEM przeznaczone jest do preinstalacji na nowych
    komputerach przez producentów systemów. Na opakowaniu oprogramowania OEM
    widnieje napis informujący, że produkt ten przeznaczony jest wyłącznie dla
    firm produkujących lub montujących komputery PC i serwery. Nieotwarte
    opakowania oprogramowania OEM mogą być dystrybuowane do innych producentów
    systemów, jednak nie mogą być przekazywane użytkownikom. Otwarcie opakowania
    przez użytkownika oznacza, że to użytkownik akceptuje warunki licencji
    producenta systemów OEM Microsoft i powinien preinstalować produkt przy
    użyciu narzędzi OPK, zapewnić pomoc techniczną i spełnić jeszcze kilka
    innych wymagań, do realizacji których nie ma odpowiednich umiejętności i
    wiedzy technicznej producenta systemów. Wyjątkiem od tej reguły jest
    przypadek, gdy użytkownik końcowy samodzielnie montuje własny komputer PC. W
    takim wypadku użytkownik końcowy jest uznawany za producenta systemów w
    rozumieniu licencji producenta systemów OEM Microsoft."

    --
    Arkady