  • 1. Data: 2005-09-18 08:41:05
    Temat: Czy umowa przedłużona przez telefon (warunki promocyjne) może być ważna bez podpisu ?
    Od: "KK" <K...@k...pl>

    Witam,

    Rok temu dokonałem zmiany u swojego dostawcy usług internetowych , jednego
    pakietu internetowego na wyższy. Operacja odbyła się przez telefon, a ja do
    dzisiaj nie otrzymałem żadnej umowy. Wiem skądinąd, że jedną z klauzul na
    umowie jest ta : "swoje zobowiązania abonent potwierdzi własnoręcznym
    podpisem". Nie złożyłem go, a raczej nie złożył go ojciec, na którego - jako
    na osobę fizyczną była podpisana pierwotna umowa, którą teoretycznie
    "przedłużył" na kolejne 1,5 roku (z czego rok już minął) . W międzyczasie
    ojciec dokonał cesji umowy na mnie jako na os. prowadzącą działalność
    gospodarczą.

    Teoretycznie obowiązuje mnie 1,5 roczny okres karencji w zamian za warunki,
    jakie otrzymałem przez pierwsze 3 miesiące korzystania z nowej usługi (upust
    na abonamencie). W przypadku rezygnacji z usług operator może wystąpić z
    roszczeniem za niedotrzymanie warunków umowy (ca. 400 zł).

    Właśnie,ale skoro ma być podpis, to czy taka umowa jest w ogóle ważna, a
    mnie mogą grozić jakiekolwiek konsekwencje w przypadku rezygnacji ?

    Operator twierdzi, iż swoje zobowiązania potwierdziłem chociażby poprzez
    dokonanie pierwszej płatności - w oparciu o nowe warunki (niższy abonament)
    i jest to wystarczający dowód zawarcia umowy.

    jak jest naprawdę i czy ewentulanie mam szansę coś wskurać ? Chciałbym
    zrezygnować w związku z beznadziejną jakością usług.

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-09-18 11:36:10
    Od: LH <l...@o...pl>

    > Chciałbym zrezygnować w związku z beznadziejną jakością usług.
    >
    > Dziękuję.

    Miałem podobny problem, napisałem pismo iż z w związku z częstymi
    awariami oraz brakiem reakcji na zaistniałe problemy przez operatora
    wypowiadam umowę w trybie natychmiastowym. Nie nękali mnie karami
    pieniężnymi, wcześniej zgłaszałem oczywiście awarie telefonicznie.
    Po 2 miesiącach miałem dość dzwonienia do nich.

    Jaka to firma?