  • 21. Data: 2005-09-19 19:54:58
    Temat: Re: OEM Windows z myszka.?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arkady wrote:

> [...]

    No i znowu bedzie burdel.
    Microsoft połakomił się na kasę.

  • 22. Data: 2005-09-20 05:13:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    witek napisał(a):

    > No i znowu bedzie burdel.
    > Microsoft połakomił się na kasę.

    Jak dla mnie to nie burdel a krok w dobra strone. W koncu jezeli sam
    sobie skladam komputer to jestem producentem tego komputera ;) Skoro
    jestem producentem komputera to moge kupic od MS-a system OEM i
    zainstalowac go na wyprodukowanym przez siebie komputerze. Co ciekawe,
    najwyrazniej MS Office tez tak moge nabyc ;)

    j.

  • 23. Data: 2005-09-25 17:48:17
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 11:38:39 +0200, Jacek23 napisał(a):

    > Windows XP z myszka OEM, ok 300zl, rozumiem ze moge czegos takiego uzywac z
    > laptopem ,ale tylko z podlaczona myszka.
    > A jesli myszka padnie to co wtedy?
    > Oczywiscie wszystko z faktura.
    > Pozdrawiam

    Myszka musi być podłączona do komputera. Jeśli padnie, to po prostu
    podłączasz kolejną myszkę (np na USB).

    Jeśli nie potrzebujesz koniecznie WinXP i jednocześnie chcesz legalnie
    używać systemu po wymianie płyty głównej, to mogłeś kupic Win2k. Jest on
    niestety droższy, niż WinXP OEM, ale jednocześnie tańszy niż WinXP BOX.

    Maciej Olędzki.

  • 24. Data: 2005-09-25 19:55:13
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    > Windows XP z myszka OEM, ok 300zl, rozumiem ze moge czegos takiego uzywac z
    > laptopem ,ale tylko z podlaczona myszka.
> [...]

    Po zainstalowaniu WIN na Twoim notebooku licencja zakupionego WIN przechodzi na
    jeden z podzespolow komuptera a dokladnie plyte glowna (jest to itegralny
    element komputera). Od tego momentu myszka traci swoja wartosc dla licencji.
    Musisz na obudowie komputera trwale przykleic naklejke z certyfiatem.

    Od tego momentu jest on nieprzenaszalny. Nie mozesz go zainstalowac na zadnym
    innym komputerze. Malo tego jesli zpesuje ci sie plyta glowna i wymienia ci na
    nowa, wg MS musisz kupic nowego WIN. Tak w ostaniej rozmowie uslyszalem od MS.
    Kupujac produkt OEM nie masz prawa do pomocy technicznej OEM poniewaz jak ktos
    wczesniej napisal taka pomoc zostala zrzucona na sprzedawce systemu ktory ci go
    sprzedal. W tym przypadku skoro kupiles sobie go z myszka sam dla siebie jestes
    takim sprzedawca - wiec pomocy nie mozesz oczekiwac od nikogo tak naprawde.
    Zadna to strata poniewaz w MS i tak uslyszysz "nie spotkalismy sie z takim
    przypadkiem, zapewne jest to niezgodnosc sprzetu z WIN"

    Poniewaz licencja OEM jest zwiazana z komputerem na ktorym zostala
    wykorzystana, zatem mozesz komputer sprzedac i tym samym dokonujesz jakby cesji
    umowy na jego nabywce, ale nie mozesz wynajmowac i dzierzawic - z prostego
    powodu taka usluge oferuje MS - i min np. teoretycznie nie mozna lisingowac
    komputerow z MS.

  • 25. Data: 2005-09-25 20:07:52
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    lajon74:
> [...]
    > licencji.
    > Musisz na obudowie komputera trwale przykleic naklejke z certyfiatem.

    No właśnie: niejednokrotnie zastanawialem sie, co sie dzieje, jak sie
    zepsuje obudowa z nalepka. Dlatego uwazam, ze ta nalepka to porazka jakas, a
    ci z Microsoftu radza, coby nalepiac, bo tam jest numer. Bekne jak przyjda,
    jesli nie mam nalepionej nalepki? Przeciez zaplacilem uczciwie za program,
    mam fakczjur i zarejestrowalem program, ktory mozna zarejestrowac tylko z
    taka, a nie inna plyta glowna.
    Pozdr. Dulek

  • 26. Data: 2005-09-25 20:25:14
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > mam fakczjur i zarejestrowalem program, ktory mozna zarejestrowac tylko z

    jesli przyjdzie do ciebie jakis kretyn to tak zaplacisz za brak licencji.
    Dla waznosci licencji OEM musisz posiadac certyfiakt naklejony na komputerze na
    ktorym jest zainstalowany win z tym kluczem oraz fakture zakupu (z min jednym
    pozespolem lub calym komputerem)
    Teoretycznie jesli zainstalujesz win na innym komputerze nie da sie go
    zaktywowac ponownie (mi sie udalo, ale to ze sie udalo nie znaczy ze MS nie
    odnotowal sobie ze przenioselm WIN i w razie czego powiedza mi ze niestety ale
    ta licencja jest nie wazna)
    przyklej na obudowe certyfikat na tasme klejaca - zawsze ja zdejmiesz w razie
    czego

    lajon74

  • 27. Data: 2005-09-25 20:33:25
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    lajon74:
> [...]
    > komputerze na
    > ktorym jest zainstalowany win z tym kluczem oraz fakture zakupu (z min

    Takie faktury mam na wszystkie swoje windy.
    Bez sensu, ale to dobra rada. O ile kolo nie powie, ze nalepka powinna
    przylegac na oryginalnym kleju...
    Pozdr. Dulek

  • 28. Data: 2005-09-27 09:49:08
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Chodzi mi o laptopa IBM z naklejka i systemem oem profesional (skasowany).
    Poprostu musze zainstalowac mu xp home najtanszym kosztem legalnie.

    --
    j...@p...pl
    GG: 207344