  • 181. Data: 2023-02-02 18:31:06
    Temat: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A co tu rozumieć? Nierzetelni są wszędzie i w prasie i w policji, a bez
    > prasy w policji (i gdzieindziej) byłoby zapewne dużo więcej. Tylko
    > dlatego, że tacy są, nie oznacza, że wszystkich dziennikarzy należy
    > kneblować. A może media NS jakoś szczególnie obfitują?

    Powiem więcej - wszelkie największe afery i sprawy zostały wyniuchane
    właśnie przez dziennikarzy. Od największej zbrodni XXI wieku w polsce
    (nie licząc koronapierdolca) czyli łódzkiego pogotowia zaczynając.
    Prawda jest taka, że gdyby nie dziennikarze śledczy to większość afer i
    głośnych zbrodni zostałaby pewnie nawet nie wykryta a nawet jak to by
    się "rozeszła".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 182. Data: 2023-02-02 18:32:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem, gdy nagle
    > ktoś się tu upiera, ze skoro dziennikarze tak napisali, to na pewno tak
    > jest.

    Problem w tym, że jak masz słowo kulsona vs słowo pismaka (choćby z
    faktu) to własnie jest tak, jak mówi pismak. I to nie jest wina pismaka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 183. Data: 2023-02-02 19:56:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Feb 2023 18:31:06 +0100, Shrek wrote:

    > Powiem więcej - wszelkie największe afery i sprawy zostały wyniuchane
    > właśnie przez dziennikarzy. Od największej zbrodni XXI wieku w polsce
    > (nie licząc koronapierdolca) czyli łódzkiego pogotowia zaczynając.

    Pavulon?

    Tam jesli sie nie myle, to dyrektor odpowiedzialny afere wykryl,
    bo karetka zuzywal za duzo Pavulonu. I "powiadomil policje".

    https://wiadomosci.onet.pl/lodz/20-lat-od-afery-lowc
    ow-skor-w-lodzi-zabijali-z-chciwosci/zz0mr8t

    > Prawda jest taka, że gdyby nie dziennikarze śledczy to większość afer i
    > głośnych zbrodni zostałaby pewnie nawet nie wykryta a nawet jak to by
    > się "rozeszła".

    No wlasnie w tym przypadku nie wiemy - sledczy dzialali powoli,
    to dyrektor gazete powiadomil, czy policjanci/prokuratura tez mieli
    swoj układ i oni dziennikarzom doniesli.

    Moze dziennikarskiej zasługi tu nie ma, bo oglosili to, co juz organy
    scigania robily, i nikt tu niczego nie tuszował, ani nie olewał.

    Ciekawe ile prawdy w tym artykule. Bo ja rozumiem, ze mozna
    "prowizje" zgarnąc, ja rozumiem, ze można troche naciągnąc

    "Dyspozytor, który otrzymywał informację o zgonie, dopytywał, czy na
    pewno osoba nie żyje, czy jest tętno, aż usłyszał "chyba". Wtedy mógł
    wpisać "możliwy zgon" i wiedział, że konkretna karetka, jak
    najszybciej pojedzie po "gotową skórę"."

    ale zabic czlowieka za 500zl, to juz nie bardzo rozumiem.
    Czy wlasnie opóźnic dojazd karetki, zeby zszedl sam.

    Zresztą
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/5869
    58,10-lat-od-afery-lowcow-skor-wciaz-37-podejrzanych
    .html

    "Łódzka prokuratura umorzyła wcześniej śledztwo w zakresie tzw. ruchu
    karetek, czyli celowego opóźniania ich wyjazdu. Przebadano 35
    przypadków skierowania karetki do pacjenta. "Nie stwierdzono żadnego
    przypadku celowego opóźnienia w wysłaniu do chorego zespołu pogotowia
    i doprowadzenia w konsekwencji do zgonu pacjenta" - wyjaśnił
    Sławnikowski.

    Według prokuratury, na podstawie dokumentacji ustalono natomiast, że
    ewentualne opóźnienia w przyjeździe karetki wynikały z okoliczności
    obiektywnych, takich jak np. duża liczba wizyt."

    I komu wierzyc - jedno i drugie dziennikarze napisali :-)

    Ktos odszuka, kiedy tych sanitariuszy aresztowano?
    Reportaz opublikowano w 23.01.2002, aresztowano po publikacji, czy
    przed ?

    https://wiadomosci.wp.pl/lowcy-skor-dzis-aresztowani
    a-6109040993972865a
    jesli dobrze licze, 28 stycznia to poniedzialek.
    "od soboty" trwaly zatrzymania, "w srode" byla publikacja ...
    no to nie wiem - GW uratowala dziesiatki czy setki pacjentow przez
    przyspieszenie, czy policjanci sie dopiero z GW dowiedzieli, a nie od
    dyrektora.

    i jeszcze
    "Wśród podejrzanych są co najmniej trzej lekarze łódzkiego pogotowia i
    jeden przedsiębiorca pogrzebowy - Jacek T. oskarżony na początku
    stycznia przez prokuraturę o zlecenie zabójstwa znanego łódzkiego
    przedsiębiorcy pogrzebowego, Witolda S. "

    Początek stycznia ... moze to od tego sie zaczelo?

    https://wiadomosci.onet.pl/lodz/lowcy-skor-mroczna-p
    rzeszlosc-lodzkiego-pogotowia/x0vwdj0

    ".. Był to efekt przeprowadzonego przez nich śledztwa dotyczącego
    działalności łódzkiego pogotowia. O nieprawidłowościach poinformować
    mieli ich m.in. jeden z lekarzy oraz Witold Skrzydlewski - prężnie
    działający przedsiębiorca z branży pogrzebowej."

    "W 2001 r. zlecić pozbycie się Witolda Skrzydlewskiego miał niejaki
    Jacek T. - w praktyce zastraszany przez konkurencję. Uważał, że stoi
    za tym Skrzydlewski i nie widział innego wyjścia niż zlecenie zamachu.
    Skrzydlewski zawiadomił służby - uważał, że branżowi rywale chcą
    przejąć jego wpływy. Policja w roli zabójcy na zlecenie podstawiła
    przykrywkowca - Jurka ,,Zwierzaka", przedstawiającego się jako Jerzy
    Kiler. ,,Zwierzak" próbował odwieść Jacka T. od zamiaru zlecenia
    zabójstwa - gdy to się nie udało, Jacek T. został zatrzymany.

    Kilka lat później zmarł za kratkami. Jak wspominał potem ,,Zwierzak",
    była to jedna z sytuacji, w których miał wątpliwości, czy postępuje
    słusznie - to w wyniku jego pracy do więzienia trafił człowiek, który
    szukał rozwiązania w wynajęciu zabójcy, bo został doprowadzony do
    skrajności."

    Czyli policja cos tam wiedziala o sprawie i działała.
    Ale moze tylko o cześci łapówkarskiej, Pavulon wyskoczyl później?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Witold_Skrzydlewski

    Robercie, a takie cos:
    "Jak podaje poniedziałkowa Gazeta Wyborcza , śledztwo prowadzone jest
    z artykułu 148 par. 2 punkt 3: zabójstwo dokonane w wyniku motywacji
    zasługującej na szczególne potępienie.

    W niedzielę rzecznik łódzkiej policji podinspektor Jarosław Berger
    powiedział, że nikomu z zatrzymanych dotąd nie postawiono zarzutu
    zabójstwa. "

    Mozna tak?
    Domyslam, sie, ze bez problemu, zarzut zawsze mozna zmienic,
    ale jakze to tak - prowadzic sledztwo w sprawie zabojstwa,
    a zarzucac podejrzanym inne czyny ... a skad o nich wiadomo?

    J.

  • 184. Data: 2023-02-03 00:56:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ależ ja ich nie knebluję. Po prostu zwracam uwagę na te inne możliwości
    > i tyle. dokąd ktoś to rozumie, to nic w tym złego. Problem, gdy nagle
    > ktoś się tu upiera, ze skoro dziennikarze tak napisali, to na pewno tak
    > jest.

    Wiadomo, że niekoniecznie tak jest, ale akurat pomysł, żeby dziennikarz
    miał czekać na "feedback" z służb to jest de facti kneblowanie.

    > Nie jeden raz pisząc podkreślam, że pisze coś w oparciu o dostępne w
    > sieci materiały. Jak są błędne, to i reszta mądra być nie może.

    Ponieważ dyskusja wyszła od zniesławienia, to widzę to trochę tak jak
    ochronę wizerunku. Jesli ktoś jest osobą publiczną to powinien liczyc
    się z zainteresowaniem dziennikarzy, czy to odnosnie samego siebie, czy
    też tego co się plecie. Zwykłych osób w sposób oczywisty to nie dotyka.
    Błędy/nadużycia były są i będą. Osobą publiczną być nie trzeba.

    --
    Marcin

  • 185. Data: 2023-02-03 01:03:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-02, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Moze dziennikarskiej zasługi tu nie ma, bo oglosili to, co juz organy
    > scigania robily, i nikt tu niczego nie tuszował, ani nie olewał.

    Może i tak, ale w wielu przypadkach sam fakt nagłośnienia uniemożliwił
    zamiecenie po cichu sprawy pod dywan. Bardziej w tym upatrywałbym ich
    finkcję, niż w śledczych zdolnościach, choć te tez są rzecz jasna cenne.

> [...]
    > najszybciej pojedzie po "gotową skórę"."
    >
    > ale zabic czlowieka za 500zl, to juz nie bardzo rozumiem.

    Ja też nie rozumiem, ale nie mam wątpliwości, że znajdzie się takich
    wielu. Kwestia ryzyka wykrycia i poczucia bezkarności.

> [...]
    > obiektywnych, takich jak np. duża liczba wizyt."
    >
    > I komu wierzyc - jedno i drugie dziennikarze napisali :-)

    Nikomu, skoro sie nie ma wystarczających danych a opinie są sprzeczne.
    Przyjąć, że mozliwość jest, ale są spore wątpliwości.

    --
    Marcin

  • 186. Data: 2023-02-03 01:44:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 03 Feb 2023 00:03:51 GMT, Marcin Debowski wrote:

    ow-skor-w-lodzi-zabijali-z-chciwosci/zz0mr8t

    > Może i tak, ale w wielu przypadkach sam fakt nagłośnienia uniemożliwił
    > zamiecenie po cichu sprawy pod dywan.

    Oczywiscie ... ale przypuszczasz, ze ktos chcialby sanitariuszy
    tuszować ?

    > Bardziej w tym upatrywałbym ich
    > finkcję, niż w śledczych zdolnościach, choć te tez są rzecz jasna cenne.

    Ale widac, ze ktos im informacje podaje.
    Za pieniadze?

    > Ja też nie rozumiem, ale nie mam wątpliwości, że znajdzie się takich
    > wielu. Kwestia ryzyka wykrycia i poczucia bezkarności.

    Strach pomyslec, ze moga odkryc rynek organow do transplantacji.

    > Nikomu, skoro sie nie ma wystarczających danych a opinie są sprzeczne.
    > Przyjąć, że mozliwość jest, ale są spore wątpliwości.

    No ale ci z GW to sobie zmyslili, ktos im fantazje sprzedal, czy tak
    naprawde bylo ?

    J.

  • 187. Data: 2023-02-03 01:48:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiadomo, że niekoniecznie tak jest, ale akurat pomysł, żeby dziennikarz
    > miał czekać na "feedback" z służb to jest de facti kneblowanie.

    Ja im nie zabraniam pisać, tylko niech sygnalizują, ze to są domysły i
    tyle. Bo części ludzi wydaje się, że to są fakty.

> [...]
    > też tego co się plecie. Zwykłych osób w sposób oczywisty to nie dotyka.
    > Błędy/nadużycia były są i będą. Osobą publiczną być nie trzeba.

    Tu nie chodzi o jakieś błędy / nadużycia. U mnie na lokalnym "rynku" oni
    piszą po prostu regularnie głupoty. Te lokalne portale piszą wszystko,
    co im podrzucisz emailem i nawet się nie zastanawiają, czy to jest w
    ogóle realne.

    --
    Robert Tomasik

  • 188. Data: 2023-02-03 01:54:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.02.2023 o 01:44, J.F pisze:

    > Strach pomyslec, ze moga odkryc rynek organow do transplantacji.

    Jakby się dało, ale miejcie świadomość, że choć dziennikarze tak to
    przedstawiali, to oni nie zabijali ludzi za 500 zł. Oni zabijali ludzi,
    którzy i tak umierali, tyle, że jak umarli tu i teraz, to można było
    zgarnąć kasę za porajenie konkretnej firmy pogrzebowej. Inaczej ktoś
    inny tę kasę zbierał.

    Wydaje mi się, że z takiego umierającego organów do transplantacji nie
    będzie. A jak nawet, to nie jest tak, ze od każdego do każdego pasuje,
    więc jakby ktoś miał za to płacić, to już by trzeba mordować określone
    osoby.

    --
    Robert Tomasik

  • 189. Data: 2023-02-03 06:30:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.02.2023 o 19:56, J.F pisze:

> [...]
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/lodz/20-lat-od-afery-lowc
    ow-skor-w-lodzi-zabijali-z-chciwosci/zz0mr8t

    Ale sprawę ujawnili dziennikarze. I to oni sprawili że już się jej nie
    dało zamiesć.

    BTW - przypomnę że superbiegły jarosław "nie widzę udziału osób
    trzecich" to akurat w łodzi ma "swój" instytut do umarzania spraw:P

> [...]
    > najszybciej pojedzie po "gotową skórę"."
    >
    > ale zabic czlowieka za 500zl, to juz nie bardzo rozumiem.

    Tyle jest w tym prawdy że jest jedno dożywocie i jedna ćwiartka, z tych
    bardziej spektakularnych.

> [...]
    > obiektywnych, takich jak np. duża liczba wizyt."
    >
    > I komu wierzyc - jedno i drugie dziennikarze napisali :-)

    Przebadali 25 przypadków - coś mało na 10 lat:P Więc mozesz wierzyć i
    jednym i drugim;)

    > Ktos odszuka, kiedy tych sanitariuszy aresztowano?
    > Reportaz opublikowano w 23.01.2002, aresztowano po publikacji, czy
    > przed ?

    Zaraz po.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2023-02-03 06:34:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiscie ... ale przypuszczasz, ze ktos chcialby sanitariuszy
    > tuszować ?

    Sanitariuszy, lekarzy, przedsiębiorców pogrzebowych. Albo po prostu
    umorzyć z powodu tego powodu że im się nie chce. Próbowałeś kiedyś
    zgłosić kradzież w kulsonariacie?

    > Strach pomyslec, ze moga odkryc rynek organow do transplantacji.

    Na szczęście to nie jest tak że bierzesz randomka z ulicy i pasują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!