  • 1. Data: 2007-08-24 10:50:56
    Temat: Niemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu
    Od: "anonim" <a...@o...pl>

    Witam serdecznie, zakupilem na firme express do kawy w Saturnie, urzadzenie
    od pierwszego uruchomienia nie dziala, a na dodatek przecieka dosc powaznie
    zagrazajac zyciu i zdrowiu uzytkownikow w/w urzadzenia. Saturn zaslania sie
    wew. regulaminem, ktory mowi ze nie wymieniaja urzadzen, ktore posiadaja
    kontakt z woda oraz artykulami spozywczymi. Pytanie, czy takie postepowanie
    jest zgodne z prawem i czy nie moge zarzadac wymiany na nowy jakby nie bylo
    2 dnioweg urzadzenia ;)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-24 11:04:37
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Sie, 12:50, "anonim" <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jest zgodne z prawem i czy nie moge zarzadac wymiany na nowy jakby nie bylo

    Reklamuj po prostu z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zarzadaj
    (najlepiej na pismie) wymiany towaru na nowy. Sprzedawca ma 14 dni na
    ustosunkowanie sie do twojego rzadania.

  • 3. Data: 2007-08-24 11:07:00
    Od: Schwester <j...@c...com>

    castrol pisze:

    > Reklamuj po prostu z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zarzadaj
    > (najlepiej na pismie) wymiany towaru na nowy. Sprzedawca ma 14 dni na
    > ustosunkowanie sie do twojego rzadania.

    Chyba jednak nie

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2007-08-24 11:14:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Schwester pisze:

    > Chyba jednak nie

    Czemu nie?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 5. Data: 2007-08-24 11:22:48
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Sie, 13:26, "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

    > bo jak pytaj cy napisa , zawar umow na zakup ezpressu w ramach prowadzonej
    > dzia alno ci gospodarczej a zatem przepisy o r kojmi w kodeksie cywilnym :)

    Nno rzeczywiscie. Przeoczylem fakt ze to zakup na firme.

  • 6. Data: 2007-08-24 11:24:05
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anonim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > postepowanie
    > jest zgodne z prawem i czy nie moge zarzadac wymiany na nowy jakby nie

    witam!

    pierwsza sprawa - zajrzyj do przepisów art.556 i następne kodeksu
    cywilnego - tam masz szczegóły dotyczące składania reklamacji w ramach
    rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy;
    po drugie - dla mnie jest to oczywista wada fizyczna rzeczy i sprzedawca ma
    obowiązek wymienić na wolny od wad lub naprawić; jeżeli nie chce tego zrobić
    niezwłocznie, to masz prawo odstąpic od umowy i żądac zwrotu kasy za zwrotem
    towaru;
    możesz też ich pociągnąć do odpowiedzialności kontraktowej z tytułu
    nienależytego wykonania umowy - zajrzyj do art.471kc i nastepne; towar jest
    bowiem niesprawny a zatem niewykonali swego zobowiązania należycie;
    co do regulaminów wewnętrznych sprzedawcy - jeżeli sie na niego zgodziłeś,
    tj. widziałeś ten regulamin, ba zapoznales się z jego treści, a nawet moze
    podpisales własnoręcznie, a jak widac wynika z niego znaczne ograniczenie
    rękojmi za wady, to niestety ale nic nie wskurasz; mozesz jedynie wykazywać
    przed sądem, jeżeli na tą droge się zdecydujesz, że to jest nielogiczne i
    nieżyciowe, skoro express do kawy korzysta z wody i siłą rzeczy bez niej nie
    da się zaparzyć kawy; mysle ze ten zarzut będzie skuteczny; to tak jak z
    wanną - nie mozna uchylić sie od wad spowodanych wodą skoro wanna jest
    napełniana woda i służy np. do kąpania się :)
    jeżeli zaś nie widziałeś tego regulaminu i pierwszy raz o nim słyszysz, to
    sprawa jest oczywista i mozesz bez problemu domagać się w ramach rękojmi ww.
    uprawnień;
    oczywiście kwestia czy towar jest 2 dni u ciebie czy miesiąc czy 1 rok, nie
    ma znaczenia - jedyne co musisz zrobić to niezwłocznie zgłosić wade po jej
    wykryciu - myślę że w tym zakresie dochowałeś wszelkiej staranności

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-24 11:26:02
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu nie?

    bo jak pytający napisał, zawarł umowę na zakup ezpressu w ramach prowadzonej
    działalności gospodarczej a zatem przepisy o rękojmi w kodeksie cywilnym :)

    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    też pzdr

  • 8. Data: 2007-08-24 11:27:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 castrol <j...@b...pl> napisał/a:
> [...]

    Nie jest. Reklamuj z tyt. rękojmi. Zgaduję, że nie wyłączyli.
    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od
    umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od
    umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na
    rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma
    zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
    Art. 561. § 1. Jeżeli przedmiotem sprzedaży są rzeczy oznaczone tylko co
    do gatunku, kupujący może żądać dostarczenia zamiast rzeczy wadliwych
    takiej samej ilości rzeczy wolnych od wad oraz naprawienia szkody wynikłej
    z opóźnienia.

    > Reklamuj po prostu z tytulu niezgodnosci towaru z umowa i zarzadaj
    > (najlepiej na pismie) wymiany towaru na nowy. Sprzedawca ma 14 dni na
    > ustosunkowanie sie do twojego rzadania.

    "zakupilem na firme"

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-08-24 11:37:51
    Od: "anonim" <a...@o...pl>

> [...]
    > zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub
    > naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

    Ile dni to jest niezwłocznie ? teraz już, czy 14 dni sie pod to okreslenie
    podciaga ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-08-24 12:31:56
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Krzysiek pisze:

    > bo jak pytający napisał, zawarł umowę na zakup ezpressu w ramach prowadzonej
    > działalności gospodarczej a zatem przepisy o rękojmi w kodeksie cywilnym :)

    ajjj... no racja :)

    > też pzdr

    i znowu

    pozdrawiam.