  • 1. Data: 2007-08-24 09:34:54
    Temat: Zameldowanie - kilka pytań...
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań odnośnie zameldowania. Za kilka dni zmieniam miejsce
    zamieszkania na okres 12-18 miesięcy (związane jest to z moim nowym
    miejscem pracy).

    1. Czy zatem muszę meldować się w nowym miejscu zamieszkania? Nie chce
    mi się latać po urzędach i najchętniej sprawę bym olał :)

    2. Czy mogę zameldować się na pobyt tymczasowy? Nie chce na stałe bo
    wiem że za rok wrócę z powrotem.

    3. Czy w przypadku przemeldowania muszę załatwiać coś w urzędzie w
    mieście w którym mieszkam obecnie czy też tylko w urzędzie w mieście do
    którego się przenoszę?

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-08-24 09:50:14
    Temat: Re: Zameldowanie - kilka pytań...
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-08-2007 o 11:34:54 Michał <m...@g...pl> napisał(a):

    > 1. Czy zatem muszę meldować się w nowym miejscu zamieszkania? Nie chce
    > mi się latać po urzędach i najchętniej sprawę bym olał :)

    Tak.

> [...]

    > 3. Czy w przypadku przemeldowania muszę załatwiać coś w urzędzie w
    > mieście w którym mieszkam obecnie czy też tylko w urzędzie w mieście do

    Trzeba sie wymeldowac. Chyba, ze na czasowy.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-08-24 09:52:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Michał porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > 1. Czy zatem muszę meldować się w nowym miejscu zamieszkania? Nie chce
    > mi się latać po urzędach i najchętniej sprawę bym olał :)

    Teoretycznie tak (obowiazek meldunkowy) w praktyce...

    > 2. Czy mogę zameldować się na pobyt tymczasowy? Nie chce na stałe bo
    > wiem że za rok wrócę z powrotem.

    Jak najbardziej

    > 3. Czy w przypadku przemeldowania muszę załatwiać coś w urzędzie w
    > mieście w którym mieszkam obecnie czy też tylko w urzędzie w mieście do
    > którego się przenoszę?

    IMHO tylko w urzedzie docelowym

    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-08-24 10:04:26
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Jasko Bartnik w liscie z dnia 2007-08-24 11:50
    napisala nastepujace slowa:

    [...]
    > Trzeba sie wymeldowac. Chyba, ze na czasowy.

    Ech.. Nie są to odpowiedzi których bym oczekiwał :) Ale mimo wszystko
    bardzo dziękuję za pomoc.

    --
    michal

  • 5. Data: 2007-08-24 10:17:52
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Tak.

    > Tak.

    > Trzeba sie wymeldowac. Chyba, ze na czasowy.
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.
    > Adres email: http://www.cerbermail.com/?XGffJlCqWO
    > Nem minden szarka farka tarka, csak a tarka fajta szarka farka tarka.

    witam

    ja w kwestii ostatniego z twoich pytań - w sprawie zameldowania na pobyt
    czasowy to nie musisz o niczym informować urzędu w miejscu swego stałego
    zameldowania - jest bowiem możliwe by mieć zameldowanie stałe w jednym
    miejscu, a czasowe w drugim, np. studenci mieszkający w akademikach;
    zwyczajnie idziesz (musisz) do UM w miejscowości do kitórej zamierzasz
    niedługo wyjechać i tam zgłaszasz wniosek o zameldowania na pobyt czasowy -
    szczegóły dowiesz sie na miejscu w UM

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-24 10:42:03
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 24 Sie, 11:34, Michał <m...@g...pl> wrote:

    > 3. Czy w przypadku przemeldowania muszę załatwiać coś w urzędzie w
    > mieście w którym mieszkam obecnie czy też tylko w urzędzie w mieście do
    > którego się przenoszę?

    UM nie, ale juz US masz obowiazek poinformowac o zmianie miejsca
    zamieszkania. Tazke rozliczenie roczne bedziesz musial skladac w US
    wlasciwym dla miejsca zamieszkania..

  • 7. Data: 2007-08-24 11:34:40
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu badzio porozsypywal nastepujace haczki:

    > IMHO tylko w urzedzie docelowym

    Ofkoz zakladajac ze bedziesz sie meldowal tymczasowo. W przypadku staleo
    meldunku - wizyty w obydwu urzedach
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-08-24 14:44:42
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie castrol w liscie z dnia 2007-08-24 12:42 napisala
    nastepujace slowa:

    > UM nie, ale juz US masz obowiazek poinformowac o zmianie miejsca
    > zamieszkania. Tazke rozliczenie roczne bedziesz musial skladac w US
    > wlasciwym dla miejsca zamieszkania..

    Także w przypadku meldunku tymczasowego??

    --
    michal

  • 9. Data: 2007-08-24 15:34:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
    > Osoba nazywajaca sie castrol w liscie z dnia 2007-08-24 12:42 napisala
    > nastepujace slowa:

    > Także w przypadku meldunku tymczasowego??

    tak.
    US nie posługuje się pojęciem meldunku tylko faktycznego zamieszkania.
    A o każdej takiej zmianie jesteś zobowiązany powiadomić US na druku NIP-3.
    Składa się go do US któremu podlega się w nowym miejscu zamieszkania i
    od tego momentu tam się rozlicza z US.

  • 10. Data: 2007-08-24 17:31:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Michał pisze:

    > Także w przypadku meldunku tymczasowego??

    Ich akurat meldunek nic nie interesuje, a faktyczne miejsce zamieszkania.

    Jacek