  • 1. Data: 2007-08-24 10:56:39
    Temat: Pełnomocnictwo procesowe - alimenty.
    Od: "Jankes" <j...@o...pl>

    Pomaga starszej Pani, która od ładnych kilku lat spłaca u komornika zadłużenie
    alimentacyjne za swojego syna. Ponad miesiąc temu wysłała zapytanie o kwote
    zadłużenia - mija przeszło miesiąc odpowiedzi brak. Komorników nie obowiązuja
    terminy na odpowiedź ???

    Podczas rozmowy telefonicznej komornik poinformował starszą Panią, że na temat
    zadłużenia powie jej jak przyjdzie, a dodatkowo potrzebne będzie
    pełnomocnictwo procesowe.

    Teraz moje pytanie. Skoro starsza Pani tyle lat załatwia sprawy syna, spłaca
    jego zadłużenie, to dlaczego nagle komornik chce pełnomocnictw? Co to oznacza
    dla mamy dłużnika?

  • 2. Data: 2007-08-24 11:32:26
    Temat: Re: Pełnomocnictwo procesowe - alimenty.
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jankes" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spłaca
    > jego zadłużenie, to dlaczego nagle komornik chce pełnomocnictw? Co to

    witam

    spłacanie za kogoś alimentów, np. za członka rodziny, czy tez innych
    zadłużeń, to nie to samo, co prawo dowiedzenia sie przez tę osobę, która to
    spłaca, o wielkości zadłużenia, no i w ogole o całej sprawie; musi niestety
    złożyć stosowne pełnomocnictwo które musi miec formę pisemna pod rygorem nie
    uznania tego za pełnomocnictwo ważne - art. 99kc w zw. z art.89kpc -
    oczywiście matka może byc pełnomocnikiem syna w sprawach cywilnych;
    jednocześnie nie musi za to pełnomocnictwo uiszczac opłaty skarbowej -
    zwolnienie ustawowe;
    niestety takie są przepisy i komornik ma rację - niech syn sporządzi
    pełnomocnictwo i je podpisze własnoręcznie, a następnie niech jego matka
    wyśle je i wtedy komornik wszystko ujawni

    pzdr