  • 11. Data: 2007-08-24 12:36:58
    Temat: Re: Niemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.08.2007 anonim <a...@o...pl> napisał/a:
    > Ile dni to jest niezwłocznie ? teraz już, czy 14 dni sie pod to okreslenie
    > podciaga ?

    Niezwłocznie = "bez zbędnej zwłoki".

    Kiedyś, była mowa o 14-21 i zdaje się było to w jakimś rozporządzeniu, ale
    nie pamiętam czy dotyczyło to li tylko sprzedaży konsumenckiej czy każdej.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-08-24 18:27:30
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    anonim pisze:
    Saturn zaslania sie
    > wew. regulaminem, ktory mowi ze nie wymieniaja urzadzen, ktore posiadaja
    > kontakt z woda oraz artykulami spozywczymi.

    Chyba zapomnieli, że im szefowie napisali taki regulamin po to, by nie
    wymieniać SPRAWNYCH na inne - bo teoretycznie polityka saturna dopuszcza
    możliwość wymiany zakupionego towaru na inny.
    Może jakiś kierownik tam trochę więcej rozumie niż matoł z którym
    rozmawiałeś.

    To ograniczenie (bo spotkałem już takie) nie może ograniczać praw
    wynikających z rękojmi czy niezgodności itp...
    I nie taki był pewnie jego cel.

    MAc

  • 13. Data: 2007-08-25 09:43:30
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > To ograniczenie (bo spotkałem już takie) nie może ograniczać praw
    > wynikających z rękojmi czy niezgodności itp...

    to ograniczenie niestety może ograniczać prawa z r ękojmi według KC -
    pamiętajmy że pytający nabył express do kawy w związku z prowadzoną przez
    siebie działalnością u innego przedsiębiorcy - zatem ma tu pełne
    zastosowanie art.558kc - jeżeli nasz pytający zgodził się na ten regulamin i
    podpisał go co gorsza, to nie ma szans na kwestionowanie go - w każdym razie
    stanowi to poważną trudność - skoro działał jako przedsiębiorca musi
    dochować tzw. zawodowej (szczególnej) staranności przy nawiązywaniu
    stosunków z innymi podmiotami gospodarczymi; jeżeli zaś nie widział na oczy
    tego regulaminu - to owszem, takie ograniczenie jest nieważne i nie ma
    wpływu na realizację praw z rękojmi

    pzdr

  • 14. Data: 2007-08-25 13:15:38
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    je?eli nasz pytaj?cy zgodzi? si? na ten regulamin i
    > podpisa? go co gorsza, to nie ma szans na kwestionowanie go -

    Prawdę piszesz, ale wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby kupujący
    podpisywał -kupując W SKLEPIE (bo przecież saturn to zwykły sklep)-
    regulamin zakupów.
    Chyba, że w tym kraju wszystkich już pogięło.