  • 1. Data: 2007-08-24 00:15:41
    Temat: Sposób na lichwę czy bląd UOKiK?
    Od: Agryppa <b...@m...tam.pl>

    Witam,
    Na stronach UOKiK jest instrukcja, że gdy nabyłeś coś przez internet to
    możesz bez podania przyczyn zrezygnować z nabytego towaru (podano
    terminy). W zamian sprzedawca ma obowiązek zwrotu twoich pieniędzy z
    UWAGA... ustawowymi odsetkami!
    Czy UOKiK wprowadza czytelnika w błąd czy też może jest to faktyczna
    luka prawna?

    Dla kompletności podaję tekst ze strony UOKiK

    Agryppa

    "Czy można zwrócić towar zgodny z umową?
    Sprzedawca nie ma obowiązku takiego towaru przyjąć. Zależy to wyłącznie
    od jego dobrej woli.

    Wyjątek stanowi ujęta w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    sytuacja, kiedy dany towar nabyliśmy poza lokalem przedsiębiorstwa (na
    przykład zakup od akwizytora) lub na podstawie umowy zawartej na
    odległość (na przykład z katalogu wysyłkowego lub przez internet).
    Wówczas konsumentowi przysługuje prawo rezygnacji z towaru bez podania
    przyczyn w terminie 10 dni od zawarcia umowy. Wystarczy przed jego
    upływem złożyć (na przykład wysłać listem poleconym) oświadczenie na
    piśmie. W takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie (a
    maksymalnie w ciągu 14 dni) zwrócić całą uiszczoną przez nas kwotę wraz
    z ustawowymi odsetkami."

  • 2. Data: 2007-08-24 00:40:16
    Temat: Re: Sposób na lichwę czy bląd UOKiK?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Agryppa wrote:
> [...]
    > UWAGA... ustawowymi odsetkami!
    > Czy UOKiK wprowadza czytelnika w błąd czy też może jest to faktyczna

    Ta. To go teraz zmuś.

  • 3. Data: 2007-08-24 06:06:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.08.2007 Agryppa <b...@m...tam.pl> napisał/a:
> [...]
    > UWAGA... ustawowymi odsetkami!
    > Czy UOKiK wprowadza czytelnika w błąd czy też może jest to faktyczna

    To nie jest "luka prawna" To przepis prawa. Tak jest w ustawie napisane.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-08-24 06:25:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@W...samotnik.art.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To nie jest "luka prawna" To przepis prawa. Tak jest w ustawie napisane.

    dodatkowo ten okres zwieksza sie do 3 miesiecy, jezeli sprzedawca nie
    poinformuje nas o mozliwosci zwrotu przez 10 dni.

    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King

  • 5. Data: 2007-08-24 06:26:21
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Samotnik pisze:

    > To nie jest "luka prawna" To przepis prawa. Tak jest w ustawie napisane.
    Jak dla mnie świetna luka.
    Kupuje jakieś cudo na allegro za 100tyś,
    i zwracam po 10 dniach,

    Potem sobie czekam na moje kasę + odsetki.
    Super operacja, lepsza niż lokata, a nawet FI.

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 6. Data: 2007-08-24 09:40:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-08-2007 o 08:25:22 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > dodatkowo ten okres zwieksza sie do 3 miesiecy, jezeli sprzedawca nie
    > poinformuje nas o mozliwosci zwrotu przez 10 dni.

    A jesli poinformuje o tym, ze mamy 7 dni a nie 10?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2007-08-24 10:05:17
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    .
    Jak dla mnie świetna luka.
    Kupuje jakieś cudo na allegro za 100tyś,
    i zwracam po 10 dniach,

    Potem sobie czekam na moje kasę + odsetki.
    Super operacja, lepsza niż lokata, a nawet FI.

    Art. 3. 1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
    powinien przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć
    wzór oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska
    (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć
    konsumentowi pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i
    rodzaj oraz przedmiot świadczenia i cenę.
    2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
    poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy.

  • 8. Data: 2007-08-24 11:31:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.08.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:

    > A jesli poinformuje o tym, ze mamy 7 dni a nie 10?

    To znaczy, że nie poinformował, ze jest 10.

  • 9. Data: 2007-08-24 11:35:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.08.2007 Dante <d...@w...vp.pl> napisał/a:
> [...]
    > 2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został
    > poinformowany o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o

    No ale co w związku z tym? To nic nie zmienia w kwestii tego, że można
    przedmiot oddać i zażądać ustawowych odsetek. Problem tylko w tym, że takie
    odsetki za te powiedzmy 20 dni "niemania" forsy, nawet liczone od kwoty 100
    tys zł, to nadal marne 500 zł, a podejrzewam, że zachodu z tym będzie niemożebnie
    dużo. Zwłaszcza, że spedycja towaru za 100 tys zł kosztuje dużo (bo trzeba
    ubezpieczyć) i tego nikt nie zwróci. A nawet jeśli zwróci (tutaj zdania są
    podzielone, czy koszta dostawy podlegają zwrotowi), to i tak trzeba towar odesłać,
    co też kosztuje tyle samo. Podejrzewam, że niekoniecznie dużo mniej niż te 500 zł
    odsetek.

    (a tak w ogóle, to zacytowałeś nie ten fragment ustawy. Zakup w Internecie
    to nie umowa zawierana poza lokalem, tylko umowa zawierana na odległość.
    Przepisy podobne, ale jednak inne)

  • 10. Data: 2007-08-24 12:05:02
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 24-08-2007 o 13:31:38 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > To znaczy, że nie poinformował, ze jest 10.

    Tez mi sie tak wydaje. Ale moze nalezaloby policzyc tylko 3/10 z tych
    trzech miesiecy (plus "poinformowane" 7) :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.