eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu › Re: Niemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemoznosc wymiany 2dniowego niesprawnego sprzetu
    Date: Fri, 24 Aug 2007 13:24:05 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 52
    Message-ID: <famelf$rnp$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <famd9n$mb7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: ddr144.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1187954160 28409 83.23.95.144 (24 Aug 2007 11:16:00
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Aug 2007 11:16:00 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:482391
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "anonim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:famd9n$mb7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam serdecznie, zakupilem na firme express do kawy w Saturnie,
    > urzadzenie
    > od pierwszego uruchomienia nie dziala, a na dodatek przecieka dosc
    > powaznie
    > zagrazajac zyciu i zdrowiu uzytkownikow w/w urzadzenia. Saturn zaslania
    > sie
    > wew. regulaminem, ktory mowi ze nie wymieniaja urzadzen, ktore posiadaja
    > kontakt z woda oraz artykulami spozywczymi. Pytanie, czy takie
    > postepowanie
    > jest zgodne z prawem i czy nie moge zarzadac wymiany na nowy jakby nie
    > bylo
    > 2 dnioweg urzadzenia ;)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    >


    witam!

    pierwsza sprawa - zajrzyj do przepisów art.556 i następne kodeksu
    cywilnego - tam masz szczegóły dotyczące składania reklamacji w ramach
    rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy;
    po drugie - dla mnie jest to oczywista wada fizyczna rzeczy i sprzedawca ma
    obowiązek wymienić na wolny od wad lub naprawić; jeżeli nie chce tego zrobić
    niezwłocznie, to masz prawo odstąpic od umowy i żądac zwrotu kasy za zwrotem
    towaru;
    możesz też ich pociągnąć do odpowiedzialności kontraktowej z tytułu
    nienależytego wykonania umowy - zajrzyj do art.471kc i nastepne; towar jest
    bowiem niesprawny a zatem niewykonali swego zobowiązania należycie;
    co do regulaminów wewnętrznych sprzedawcy - jeżeli sie na niego zgodziłeś,
    tj. widziałeś ten regulamin, ba zapoznales się z jego treści, a nawet moze
    podpisales własnoręcznie, a jak widac wynika z niego znaczne ograniczenie
    rękojmi za wady, to niestety ale nic nie wskurasz; mozesz jedynie wykazywać
    przed sądem, jeżeli na tą droge się zdecydujesz, że to jest nielogiczne i
    nieżyciowe, skoro express do kawy korzysta z wody i siłą rzeczy bez niej nie
    da się zaparzyć kawy; mysle ze ten zarzut będzie skuteczny; to tak jak z
    wanną - nie mozna uchylić sie od wad spowodanych wodą skoro wanna jest
    napełniana woda i służy np. do kąpania się :)
    jeżeli zaś nie widziałeś tego regulaminu i pierwszy raz o nim słyszysz, to
    sprawa jest oczywista i mozesz bez problemu domagać się w ramach rękojmi ww.
    uprawnień;
    oczywiście kwestia czy towar jest 2 dni u ciebie czy miesiąc czy 1 rok, nie
    ma znaczenia - jedyne co musisz zrobić to niezwłocznie zgłosić wade po jej
    wykryciu - myślę że w tym zakresie dochowałeś wszelkiej staranności

    pzdr
    k


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1