  • 61. Data: 2014-09-08 10:59:50
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A.L. a...@a...com ...

    > Za zarowke nie place mechanikowi. Place tam gdzie spzredaja zarowki. A
    > mechanik robi to za darmo, bo wie ze gdyby mnie skasowal na 100
    > dolcow, to na pewno do niego wiecej nie przyjde. A jak mi wimienil za
    > nic, to pewnie przyjde. A mechanikow w ookloicy jest jak nasral, wiec
    > o klienat dbaja

    No to niezłe marze na zarówkach ale dbałośc o klienta super.

  • 62. Data: 2014-09-08 11:00:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-08 o 10:01, Marek pisze:
    > 1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi
    > to wyspecjalizowany serwis.
    > 2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją
    > włącznie) spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u
    > specjalisty (patrz pkt 1.)
    > 3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie
    > co to żarówka.
    Napisz jeszcze, że w krajach cywilizowanych gdy spali Ci się żarówka w
    lampie w pokoju, to wzywasz elektryka, a gdy wysiądzie główny
    bezpiecznik, to czekasz grzecznie bez prądu do końca weekendu. W każdym
    razie wiadomo już dlaczego wielkie cywilizacje upadały i co czeka naszą :->

    Maciek

  • 63. Data: 2014-09-08 11:04:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-09-08, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.
    > Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    > podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:
    >
    > 1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi
    > to wyspecjalizowany serwis.
    >
    > 2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją
    > włącznie) spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u
    > specjalisty (patrz pkt 1.)
    >
    > 3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie

    No wspaniale, zawracac sobie dupe jazda do serwisu (palic paliwo, marnowac
    czas) zeby wymienic zarowke zamiast zrobic to pod domem czy na stacji
    benzynowej w 5 minut. To nazywasz cywilizacja...

    > Biorąc pod uwagę powyższe wcale nie dziwota, że producentom
    > samochodów mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej
    > wymiany żarówki, szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą
    > wszystko robić sami.

    Uwazasz to za wade, ze ktos jest samodzielny i nie potrzebuje sztabu
    ludzi do swojej egzystencji?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 64. Data: 2014-09-08 11:12:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20140908101749.2929658b@babcia-workstation...

    > Mazda 626 teścia (z ostatniego roczniak produkcji 626) i praktycznie
    > nie idzie wymienić lewej przedniej żarówki bez odłączenia i
    > wyciągnięcia akumulatora.

    Kilka lat temu nagle w wielu samochodach powstał ten problem. Jak kupowałem
    nowy, to mi do głowy nie przyszło sprawdzenie tego. No przecież normalnie
    wymieniałem zawsze żarówki. W C5 musisz albo akumulator rozłączyć, albo
    zbiornik płynu do spryskiwacza. Na drodze to trochę upierdliwe. Serwisy
    CITROEN-a za darmo te żarówki wymieniają, ale w nocy na drodze ich nie ma.

  • 65. Data: 2014-09-08 11:13:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Masz w samochodzie latarnie naftowe?
    >
    > Tutaj zarowka kosztuje pare dolcow. Musze zaplacic za zarowke,
    > mechanik nei bierze nic

    Nie, firmy po prostu jako niby zadośuczynienie za swoją głupotę za darmo to
    robią. Tylko,ze żarówka, to upierdliwa awaria utrudniająca kontynuowanie
    jazdy.

  • 66. Data: 2014-09-08 11:15:39
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:540cec23$0$2377$65785112@news.neostrada.pl...
    > (ty płacisz za nowy moduł, TU płaci za akcję wymiany na drodze...)

    I rozumiem że udajemy, że oni nie płacą za to z moich pieniędzy?

  • 67. Data: 2014-09-08 11:21:48
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: "Zenowik6" <g...@w...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii też
    > do mocy samochodów

    Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    mniej zanieczyszczone.

  • 68. Data: 2014-09-08 11:33:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:

> [...]
    [...]
    > Najpierw pytasz, gdzie niby są takie przepisy a potem sam je przytaczasz.

    Nie, pytał o przepis, nakazujący pod groźbą mandatu SAMODZIELNĄ WYMIANĘ
    żarówki. Bo ja też go nie znam.

    > To się nazywa schizofrenia.

    Z Twojej strony to mylenie pojęć.
    Zakaz jazdy niesprawnym pojazdem a mandat za samą niesprawność (nawet,
    jak pojazd w wyniku stwierdzenia niesprawności został ZATRZYMANY)
    to dwie RÓŻNE rzeczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2014-09-08 11:45:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    trada.pl...

    > Tylko, że tutaj kryje się pewien absurd, niemożność użycia pojazdu z
    > powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.

    A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?

    Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
    samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
    samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
    jeżdżą z tą usterką.

    A jak ktoś chce uniknąć konieczności naprawy w trasie to niech wymienia
    żarówki regularnie. Skoro rozrząd wymienia się zapobiegawczo a nie dopiero
    jak strzeli to żarówki tez można.

    > Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    > podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:

    A nie przyszło Ci do głowy że producenci po prostu mają głęboko w poważaniu
    czy wymiana jest prosta czy nie, a istotniejsza jest dla nich groszowa
    oszczędność?
    Samochodów nie projektuje się tak by były łatwe czy tanie w naprawie ale by
    były tanie w produkcji.

    Mam porównanie do elektronarzędzi. Standardowo co jakiś czas trzeba w nich
    wymieniać szczotki. Są narzędzia w których wystarczy do tego odkręcić dwie
    śrubki bo szczotki są pod specjalnymi klapkami w obudowie, a są takie w
    których trzeba odkręcić 10 śrubek i rozebrać połowę urządzenia.

    Szczotki można wymienić samemu, a można to zlecić w serwisie. Przy
    samodzielnej wymianie można kupując nowe elektronarzędzie wziąć pod uwagę
    łatwojść potencjalnej wymiany szczotek albo to olać - wybór należy do
    klienta.

> [...]

    > 2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją włącznie)
    > spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u specjalisty (patrz

    ROTFL Które to są te kraje? Bo znam taki jeden (tuż za naszą zachodnią
    granicą) gdzie jak Cię patrol na autostradzie przyłapie to masz lawetę na
    swój koszt do najbliższego warsztatu bo samochód jest _niesprawny_ i jako
    takim nie wolno nim się poruszać.

> [...]

    > mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej wymiany żarówki,
    > szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą wszystko robić sami.

    Nie muszą. Assistance kosztuje grosze. Polscy klienci po prostu lubią
    narzekać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2014-09-08 11:47:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > W C5 musisz albo akumulator rozłączyć, albo zbiornik płynu do
    > spryskiwacza. Na drodze to trochę upierdliwe. Serwisy CITROEN-a za darmo
    > te żarówki wymieniają, ale w nocy na drodze ich nie ma.

    To dlaczego nie wymieniać tych żarówek zawczasu? Np co roku przy okazji
    przeglądu? Owszem pewności to nie da ale znacząco zminimalizuje
    prawdopodobieństwo konieczności wymiany żarówki na trasie.

    Pozdrawiam
    Ergie