eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Date: Mon, 8 Sep 2014 11:45:21 +0200

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...

    > Tylko, że tutaj kryje się pewien absurd, niemożność użycia pojazdu z
    > powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.

    A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?

    Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
    samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
    samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
    jeżdżą z tą usterką.

    A jak ktoś chce uniknąć konieczności naprawy w trasie to niech wymienia
    żarówki regularnie. Skoro rozrząd wymienia się zapobiegawczo a nie dopiero
    jak strzeli to żarówki tez można.

    > Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    > podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:

    A nie przyszło Ci do głowy że producenci po prostu mają głęboko w poważaniu
    czy wymiana jest prosta czy nie, a istotniejsza jest dla nich groszowa
    oszczędność?
    Samochodów nie projektuje się tak by były łatwe czy tanie w naprawie ale by
    były tanie w produkcji.

    Mam porównanie do elektronarzędzi. Standardowo co jakiś czas trzeba w nich
    wymieniać szczotki. Są narzędzia w których wystarczy do tego odkręcić dwie
    śrubki bo szczotki są pod specjalnymi klapkami w obudowie, a są takie w
    których trzeba odkręcić 10 śrubek i rozebrać połowę urządzenia.

    Szczotki można wymienić samemu, a można to zlecić w serwisie. Przy
    samodzielnej wymianie można kupując nowe elektronarzędzie wziąć pod uwagę
    łatwojść potencjalnej wymiany szczotek albo to olać - wybór należy do
    klienta.

    > 1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi to
    > wyspecjalizowany serwis.

    > 2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją włącznie)
    > spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u specjalisty (patrz
    > pkt 1.)

    ROTFL Które to są te kraje? Bo znam taki jeden (tuż za naszą zachodnią
    granicą) gdzie jak Cię patrol na autostradzie przyłapie to masz lawetę na
    swój koszt do najbliższego warsztatu bo samochód jest _niesprawny_ i jako
    takim nie wolno nim się poruszać.

    > 3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie co to
    > żarówka.

    > Biorąc pod uwagę powyższe wcale nie dziwota, że producentom samochodów
    > mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej wymiany żarówki,
    > szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą wszystko robić sami.

    Nie muszą. Assistance kosztuje grosze. Polscy klienci po prostu lubią
    narzekać.

    Pozdrawiam
    Ergie