  • 1. Data: 2014-09-05 18:06:23
    Temat: Czy nie się ścigać oszustów?
    Od: z <...@...pl>

    "Jesteśmy okropnie zdziwieni że wciąż nie chcesz odebrać Cennej Premii w
    ZłotySMS.pl o 30.000 zł! Odeślij darmowy sms OK na XXXX i będzie już
    Twoja! Gratulacje!
    "
    Wiem że każde słowo jest przemyślane przez prawników, że specjaliści od
    sztuczek socjotechnicznych przyłożyli do tego swoje brudne łapy...
    Ale...
    Czy naprawdę w świetle prawa można wciąż takie procedery uprawiać?
    Przecież to jest bezczelne w żywe oczy oszustwo.
    W państwie prawa nikt na to nie zareaguje???

    PS. Do czego jak nie do tego właśnie pasuje taki przepis:
    Art. 286. Oszustwo
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd _albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania_,

  • 2. Data: 2014-09-05 18:20:09
    Temat: Re: Czy nie się ścigać oszustów?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania_,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Dwie linijki niżej w treści SMS-a masz, że subskrypcja 3 zł/dzień i tu tkwi
    "myk".

  • 3. Data: 2014-09-05 18:57:10
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > "Jesteśmy okropnie zdziwieni że wciąż nie chcesz odebrać Cennej Premii w
    > ZłotySMS.pl o 30.000 zł! Odeślij darmowy sms OK na XXXX i będzie już
    > Twoja! Gratulacje!
    > "
    Spam.
    A teraz jest mnustwo spamu zwłaszcza zagranicznego nie dającego się usunąć,
    unsuscribe nie działała i żadne inne metody, co dzień z innego adresu.
    Mnustwo reklam firm sprzedających akcje.
    Będzie czarny poniedziałek , wtorek, ..środa?

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa
    bez mnożenia,

  • 4. Data: 2014-09-06 11:21:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-09-05 o 18:57, Stokrotka pisze:

    > A teraz jest mnustwo spamu zwłaszcza zagranicznego nie dającego się usunąć,
    > unsuscribe nie działała i żadne inne metody, co dzień z innego adresu.

    Jak ktoś klika unsubscribe, to co się dziwić, że ma górę spamu

  • 5. Data: 2014-09-06 14:23:28
    Od: z <...@...pl>

    > Dwie linijki niżej w treści SMS-a masz, że subskrypcja 3 zł/dzień i tu
    > tkwi "myk".

    Jaki myk? Wytłumacz. Co ma subskrypcja do powyższych zapisów?
    Czy można bardziej bezczelnie? Jest napisane tak żeby delikwent
    zrozumiał że wygrał już.
    Czytałem wiele bardziej zakamuflowanych.

    Każdy cokolwiek normalny i wykształcony człowiek wie że to jest oszustwo
    i jak jeszcze przeczyta paragraf to mu pasuje jak ulał.

    Niech jakiś profesjonalista wytłumaczy dlaczego nie można wprost za taki
    sms posadzić gościa z zastosowaniem takiego paragrafu.

    Coś mi się wydaje że nikt nie zdaje sobie sprawy z takiego przepisu i ze
    sformułowań w nim zawartych.
    On naprawdę tak brzmi. Zwłaszcza proponuję utrwalić sobie:
    "_albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania_"

    Może on jest kontrowersyjny w takim rozszerzeniu, może trzeba go
    zmienić? Ale do jasnej cho... taki obowiązuje!!!

  • 6. Data: 2014-09-06 15:27:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jaki myk? Wytłumacz. Co ma subskrypcja do powyższych zapisów?
    > Czy można bardziej bezczelnie? Jest napisane tak żeby delikwent zrozumiał
    > że wygrał już.
    > Czytałem wiele bardziej zakamuflowanych.

    Ja od zawsze twierdzę, że powinna - pozaobecnymi - być jeszcze jedna
    okoliczność wykluczająca ściganie sparwcy: Krańcowa głupota pokrzywdzonego.

    Weź mi powiedz, jak normalny człowiemożeuwierzyć, że wygrał w grze, w
    której nie brał udziału?

    > Każdy cokolwiek normalny i wykształcony człowiek wie że to jest oszustwo
    > i jak jeszcze przeczyta paragraf to mu pasuje jak ulał.

    Piszesz o 286 kk, czy jakimś innym? Powiedz, w któym momencie uważasz, że
    biorący udział zostaje doprowadzony do niekorzystnego rozporządzenia
    mnieniem (jak rozumiem poprzez opłącenie SMS-a wysokopłatnego".nie wie, ze
    on jest wysokopłatny? Ma podstawy sądzić, że wygrał, choc nie grał?

    > Niech jakiś profesjonalista wytłumaczy dlaczego nie można wprost za taki
    > sms posadzić gościa z zastosowaniem takiego paragrafu.

    Choćby z tego powodu, że sądnie zasądzi na podstawie takiego SMS ygranej
    uznając, że pozorność tej oferty jest oczywista.

> [...]
    > On naprawdę tak brzmi. Zwłaszcza proponuję utrwalić sobie:
    > "_albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania

    Na jakiej podstawie twierdzisz,że osoba o normalnym poziomie rozwoju
    umysłowego może sądzić, ze jakwyśle SMS za 3 zł,to dostanie 30.000 zł?

    > Może on jest kontrowersyjny w takim rozszerzeniu, może trzeba go zmienić?
    > Ale do jasnej cho... taki obowiązuje!!!

    On jest dobry, tylko w mojej ocenie Ty go źle interpretujesz.

  • 7. Data: 2014-09-06 16:11:38
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Ja od zawsze twierdzę, że powinna - pozaobecnymi - być jeszcze jedna
    > okoliczność wykluczająca ściganie sparwcy: Krańcowa głupota
    > pokrzywdzonego.

    Krańcowa głupota zazwyczaj wyklucza nawet odpowiedzialność sprawcy..
    Dlaczego według ciebie nie miało by to dotyczyć poszkodowanego, tym
    bardziej,
    że o tym właśnie jest mowa w paragrafie 286?
    "Mądrze" tłumaczysz, dlaczego ten paragraf nie obowiązuje w omawianym
    przypadku.
    Nie będziesz więc miał zapewne trudności wytłumaczyć na jakimś przykładzie,
    na jaką okoliczność został zapisany w Ustawie?

  • 8. Data: 2014-09-06 17:19:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie będziesz więc miał zapewne trudności wytłumaczyć na jakimś
    > przykładzie,
    > na jaką okoliczność został zapisany w Ustawie?

    Gdyby z treści SMS-a wynikało, że wśród osób, które wyślą SMS-a zostanie
    rozlosowana nagroda, a nie rozlosowaliby jej w ogóle, to byłoby to
    oszustwo, bo teoretycznie ktoś mógłby uwierzyć, że wygra. A tak, to jest to
    tzw. nieudolne usiłowanie.

  • 9. Data: 2014-09-06 18:25:07
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > rozlosowana nagroda, a nie rozlosowaliby jej w ogóle, to byłoby to
    > oszustwo, bo teoretycznie ktoś mógłby uwierzyć, że wygra. A tak, to jest

    Przeczytaj smsa i paragraf jeszcze raz z naciskiem na:
    "_albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania_"

    Poszkodowany wysyła smsa bo dostał przekaz że jak go wyśle to nagroda
    jest jego. (co kogo obchodzi że nie brał udziału w konkursie, może brał
    i nie pamieta, jakaś zdrapka, promocja w markecie była, dane poszły w
    świat) _Świadomie_ wysłano mu takie literki żeby taki przekaz dostał i
    wysłał. Z nudów by tego przecież nie robił. Ponosi stratę w wysokości X
    zł razy ilość dni zanim się nie skapuje że to kłamstwo i wypisze z
    "zabawy" To wszystko razy tysiące poszkodowanych.
    Może mała szkodliwość czynu. A to już wtedy więcej pytań nie mam. :-)

    Myślisz że trzeba być bezgranicznie głupim żeby się na to złapać?
    NIE Trzeba tylko nie znać najnowszych technik wyłudzania pieniędzy
    Myślisz że Ty je wszystkie poznałeś. Uważaj...

    Wytłumacz prostemu ludowi w jakiej sytuacji zastosowałbyś paragraf o
    oszustwie. Nie studiowałem prawa, nie jestem bity na pińcet paragrafów.
    Znam język polski. Posługuję się rozumem i logiką.
    Wiem... To w dzisiejszych czasach przeszkadza w życiu :-)

  • 10. Data: 2014-09-06 18:47:26

    http://www.dobreprogramy.pl/Niskie-kary-zachecaja-do
    -internetowych-przekretow,News,57646.html

    Czy w praworządnym państwie ;-) i o zgrozo pod prawodawstwem unijnym
    chroniącym jak wiadomo konsumentów mamy siedzieć cicho i pozwalać na
    takie praktyki? :-)