  • 71. Data: 2014-09-08 12:01:14
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej:

    On Sun, 7 Sep 2014, kamil/Endurorider.pl wrote:
    [...]
    > OIDP to do 2013 (?) roku KAŻDY samochód ma być zrobiony tak
    > aby dało się samodzielnie wymienić żarówkę

    Hm... Obstawiałbym jednak wersję, że "od roku 2013 (?)" :D
    ("do roku" oznaczałoby, że posiadacze aut mieli nieprzekraczalny
    termin aby do zeszłego roku dostosować auta do dyrektywy :D)
    [post LEPKa[1] też widziałem]
    [1] podpisujący powinien zeznać czym jest jego nick, a w sumie
    czy traktować jak obcojęzyczny ew. akronim i pisać LEPE'Ka ;))

    Ad rem.
    W sumie mało dziwne - na Zachodzie kupują więcej nowych aut, więc
    problem im bardziej dopiekł i "junia" się zajęła :>
    Do nas będzie jeszcze "dochodził" (ale że używane/pogwarancyjne,
    to i wersja "dorabiam klapki dostępu do lamp" pewnie będzie miała
    wzięcie).

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2014-09-08 12:01:24
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-09-08, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?
    >
    > Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
    > samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
    > samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
    > jeżdżą z tą usterką.

    Tak? To na stacji benzynowej dostane cewke albo swiece?

    > A jak ktoś chce uniknąć konieczności naprawy w trasie to niech wymienia
    > żarówki regularnie. Skoro rozrząd wymienia się zapobiegawczo a nie dopiero
    > jak strzeli to żarówki tez można.

    Dobrze sie czujesz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 73. Data: 2014-09-08 12:02:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:

> [...]
    [...]
    > Kto?
    > Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji?

    Jasne.
    Nie mylić z "interwencją", ale patrole tak.
    I prewencyjnie chyba trochę działa, nawet jak patrolowi
    nie chce się opuszczać wozu, tak z przezorności kierowcy
    rozglądają się o co chodzi, a to kierunkowskazu użyją,
    a to pieszego puszczą ;)

    > Oni "pilnują" w słoneczny dzień
    > - wtedy każdy przekracza prędkość i można szybko wyrobić normę.

    Żniwa zawsze dobrze jest robić przy dobrej pogodzie :>

    Ale *Z DRUGIEJ STRONY* - kiedy jest najwięcej wypadków?
    Posyłałbyś patrole, żeby pętały się po śniegu i lodzie, kiedy
    wypadków relatywnie mało?
    Statystyka wypadków jest jaka jest - słońce świeci, droga
    sucha, będą ofiary.

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2014-09-08 12:03:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Budzik wrote:

    > A to akurat pełna zgoda - zarówka powinna być łatwo wymienialna.

    Zgoda.

    > to co niektorzy producenci wymyslająw temacie "jak utrudnic wymiane"
    > woła o pomste do nieba.

    Odpuść to niebo - w zupełności wystarczyłaby pomsta KUPUJĄCYCH.
    Tak jak już pisali w wątku - "pierwsi kupujący" mogliby być
    usprawiedliwieni na zasadzie "kto normalny spodziewałby się
    problemów z żarówką".
    Ale teraz problem jest powszechnie znany.
    Kupują ŚWIADOMIE, przynajmniej w znacznej części takie auta.
    Powiedz mi - DLACZEGO?

    Bo rozumiem gościa, który kupuje taki samochód używany, wycina sobie
    zgrabną klapkę w błotniku (od środka, pod maską), kombinuje
    z uszczelnieniem i już.
    Ale to opór kupujących nowe samochody - "nie chcemy aut z trudno
    wymienialnymi żarówkami" spowodowałby zanik problemu.
    Dwie próby produkcji i koniec takich eksperymentow na kilkanaście lat :>

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2014-09-08 12:06:44
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Sep 2014 11:21:48 +0200, Zenowik6 napisał(a):

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    > Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    > mniej zanieczyszczone.

    Ja też jestem za ograniczeniem mocy silników ale nie w drodze prostego
    zakazu tylko w drodze wprowadzenia silnej progresji kosztów
    administracyjnych w funkcji pojemności lub mocu silnika. Jak ktoś ma
    życzenie jeżdzić 300-konnym silnikiem, proszę bardzo, ale niech to go
    kosztuje tyle żeby było za co naprawiać drogi :)
    --
    Jacek

  • 76. Data: 2014-09-08 12:24:23
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 08.09.2014 11:21, Zenowik6 pisze:

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    > Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    > mniej zanieczyszczone.

    UE z odkurzaczami to juz robi :>

    --

    Fug the Sigstem!

  • 77. Data: 2014-09-08 12:26:55
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 08/09/14 12:24, HIKI wrote:

    > UE z odkurzaczami to juz robi :>

    Naprawdę? Nie słyszałem! Opowiedz!

    --
    Alf/red/

  • 78. Data: 2014-09-08 12:56:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Sep 2014 12:26:55 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Naprawdę? Nie słyszałem! Opowiedz!

    Np.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Po-wojnie-z-zarowkam
    i-Bruksela-bierze-sie-
    za-odkurzacze-2971805.html

  • 79. Data: 2014-09-08 13:16:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > wypadków relatywnie mało?
    > Statystyka wypadków jest jaka jest - słońce świeci, droga

    Wypadki nie powstają w wyniku złamania zakazu ustawionego na DESZCZOWĄ
    POGODĘ dla ciężarówki.

    W Polsce właśnie tak się ograniczenia prędkości ustawia. Na deszcz. Dla
    ciężarówki.

    Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.

    Zresztą wszyscy wiemy, jak jest...

    --
    MN

  • 80. Data: 2014-09-08 13:19:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2014 13:16, Marcin N pisze:

    > Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.

    20? Marzyciel...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić