  • 1. Data: 2014-09-07 19:29:18
    Temat: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się z
    mandatem.

    Tymczasem producenci samochodów utrudniają jak mogą dostęp do żarówek.
    Niektórzy wręcz uniemożliwiają samodzielną wymianę (np. przez potrzebę
    odkręcenia całego zderzaka).

    Jak te praktyki producentów mają się do polskiego prawa? Może by tak
    parlament UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w
    kiblu - zrobił coś pożytecznego i ukrócił te praktyki?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-09-07 19:36:57
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 19:29:18 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >parlament UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w
    >kiblu - zrobił coś pożytecznego i ukrócił te praktyki?

    A czy na kursach kierowcow ucza wymiany zarowek? Jak nie, to niech sie
    odp.... Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie
    wymienia zarowke?

    A.L.

  • 3. Data: 2014-09-07 19:43:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-07 19:36, A.L. pisze:

    > A czy na kursach kierowcow ucza wymiany zarowek? Jak nie, to niech sie
    > odp.... Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie
    > wymienia zarowke?

    Ty tak serio piszesz?
    Masz wiedzieć skąd chcesz. Naprawdę urzędnik ma Cię prowadzić za rękę na
    każdym kroku?

    Zgaduję, że jesteś przeciwnikiem pozwalania kierowcom samochodów na
    prowadzenie motocykli 125 ccm, bo żaden urzędnik ich nie przeszkolił i
    nie wydał zaświadczenia.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-09-07 19:59:43
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-07 19:29, Marcin N pisze:
    >Może by tak
    > parlament UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w
    > kiblu - zrobił coś pożytecznego i ukrócił te praktyki?

    Ok, załatwione ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2014-09-07 20:11:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 19:36, A.L. pisze:
    > A czy na kursach kierowcow ucza wymiany zarowek? Jak nie, to niech sie
    > odp.... Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie
    > wymienia zarowke?

    Może jestem z zeszłej epoki ale tak banalna operacja jak wymiana żarówki
    nie sprawiała mi kłopotu w szkole podstawowej.
    Oczywiście piszę o normalnych samochodach w których nie trzeba zdejmować
    koła i zderzaka żeby to uczynić.
    UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii
    też do mocy samochodów ;-) ) a powinna przypie... kary za utrudnianie
    podstawowej operacji użytkownika poprawiającej bezpieczeństwo na drodze.
    W mordę... Jak już musimy mieć tych biurokratów to jest właśnie pole do
    popisu na kolejną dyrektywę unijną. Żarówkę powinno dać się radę
    wymienić w środku nocy w 5 minut!!!

  • 6. Data: 2014-09-07 20:12:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 12:36:57 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > A czy na kursach kierowcow ucza wymiany zarowek? Jak nie, to niech
    sie
    > odp.... Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie
    > wymienia zarowke?

    Z tego co pamiętam na egz. były pytania techniczne np. z obsługi
    akumulatora (kontrola elektrolitu itp).

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-09-07 20:15:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    z napisał(a) :
    > Jak już musimy mieć tych biurokratów to jest właśnie pole do
    > popisu na kolejną dyrektywę unijną. Żarówkę powinno dać się radę
    > wymienić w środku nocy w 5 minut!!!

    Z zawiązanymi oczami. W śnieżycę. "Pod wpływem" ;-)
    Z jedną ręką w gipsie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 8. Data: 2014-09-07 20:21:06
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/09/14 19:36, A.L. wrote:
    > Skad dentysta, adwokat czy sekretarka ma wiedziec jak sie
    > wymienia zarowke?

    A skąd wiedzą z której strony się co leje, i do ilu dmucha w opony? Z
    instrukcji obsługi samochodu.

    --
    Alf/red/
    czy ja miałem na kursie PJ wymianę koła? Chyba nie, wtedy ludzie

  • 9. Data: 2014-09-07 20:21:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek napisał(a) :
    > sie
    >
    > Z tego co pamiętam na egz. były pytania techniczne np. z obsługi
    > akumulatora (kontrola elektrolitu itp).

    Ty myślisz, że jakiś, za przeproszeniem, humanista, to zrozumie?

    Miałem kiedyś taką sytuację...
    Zatrzymuję się samochodem, odpinam pasy, otwieram drzwi, i zanim
    wysiadłem, z samochody po drugiej stronie ulicy podchodzi do mnie
    gościu tak na oko z 25-30 lat i pyta z nawiedzoną miną: "ma pan
    pasy"? W głosie tym wyczułem pretensję.
    Przez myśl błyskawicznie przebiega hasło "ormowiec" - nie zauważył,
    że odpiąłem pasy.
    A tak naprawdę chciał pożyczyć kable rozruchowe do akumulatora :-D
    Więc nie mów mi, że każdy pojmie prostą instrukcję wymiany żarówki ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 10. Data: 2014-09-07 20:21:52
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 19:43:15 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Ty tak serio piszesz?
    >Masz wiedzieć skąd chcesz. Naprawdę urzędnik ma Cię prowadzić za rękę na
    >każdym kroku?

    Uzrednik trzyma mnie za morde na kazdym kroku, a wiekszoac juz nei
    czuje ze jest trzymana za morde, tylko mysli ze jest glaskana.

    NIE WIEM jak sie wymienai zarowke, nikt mnie tego nie uczyl, wiec
    jakim ZASRANYM PRAWEM wymaga sie ode mnie abym wiedzial? Niech
    najpierw uzrednicy uchwala ze kazdy musi pzrejsc kurs i egzamin i miec
    w samochodzie odpowiednie nazredzia

    >Zgaduję, że jesteś przeciwnikiem pozwalania kierowcom samochodów na
    >prowadzenie motocykli 125 ccm, bo żaden urzędnik ich nie przeszkolił i
    >nie wydał zaświadczenia.

    JEstem pzreciwnikiem, bo z faktu umiejetnosci posadzenia dupy za
    kierownica nie wynika ze sie umie prowadzic motocykl

    A.L.