  • 1. Data: 2014-09-02 08:07:21
    Temat: prawo jazdy
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    czy jak w polsce zabrali mi prawo jazdy za wódę to mogę sobie zrobić prawko
    w którym kolwiek kraju unii i jezdzic po tamtejszych drogach ?
    bo rozumiem że z racji zakazu jaki wydał mi sąd w polsce, po polsce nie moge
    jezdzić ....

  • 2. Data: 2014-09-02 12:44:02
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, marek wrote:

    > czy jak w polsce zabrali mi prawo jazdy za wódę to mogę

    Hm... poniżej odniosłem się do wersji "czy mi wolno".
    "Czy mogę" to nieco inna sprawa ;)
    Ściśle rzecz biorąc, móc to można popełnić wszelkie czyny zabronione
    (jakby nie, to po co by ustalano karę za nie?)
    Jeśli ta "możność" przekłada się na podpisanie fałszywego oświadczenia,
    to trzeba sprawdzić w Kodeksie Karnym ile za to dają ;)

    > sobie zrobić prawko
    > w którym kolwiek kraju unii i jezdzic po tamtejszych drogach ?

    Tylko po zamieszkaniu tam przez pół roku.
    http://wypadeksamochodowywniemczech.pl/prawo-jazdy-z
    a-granica-czyli-jak-ominac-idiotentest/

    > bo rozumiem że z racji zakazu jaki wydał mi sąd w polsce, po polsce nie moge
    > jezdzić ....

    Tu się nie wypowiem, czy nie ma juz "europejskiej" regulacji,
    rozciągającej działanie wyroku zakazu.
    Wg tego wątku:
    http://forum.infor.pl/topic/320060-zatrzymanie-prawa
    -jazdy-za-granica/
    ...taki przepis miał wejść w 2012.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2014-09-02 13:45:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    > Tylko po zamieszkaniu tam przez pół roku.
    >http://wypadeksamochodowywniemczech.pl/prawo-jazdy-
    za-granica-czyli-jak-ominac-idiotentest/

    Nie wiem czy prawnie, w koncu moge sie wyprowadzic do Niemiec z
    rodzina i co - prawie 18-letnie dziecko bedzie musialo czekac pol roku
    ?
    To jest dyskryminacja, a Unia zakazuje :-)

    Sam tez moge podjac te decyzje nie majac krajowego PJ, w nowym miejscu
    zamieszkania pomyslec ze sie przyda.
    I co - mam wracac do kraju, mieszkanie najmowac, itd ? To jest
    dyskryminacja :-)

    Poza tym mysle ze w wielu innych krajach tego nie znaja :-)

    J.

  • 4. Data: 2014-09-02 18:52:05
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2014-09-02 13:45, J.F. pisze:
> [...]
    > dyskryminacja :-)
    >
    > Poza tym mysle ze w wielu innych krajach tego nie znaja :-)

    DYREKTYWA 2006/126/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO
    z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie praw jazdy,
    oraz znajdująca się tam definicja miejsca zamieszkania,
    jak również warunki odmowy wydania prawa jazdy
    w wypadku utraty go w jednym z państw członkowskich
    jest jedna, wspólna dla wszystkich krajów Unii Europejskiej

    /Robert

  • 5. Data: 2014-09-02 18:56:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli to sądowy zakaz prowadzenia pojazdu, to zawsze przestępstwem bedzie
    prowadzenie tego pojazdu w okresie obowiązywania zakazu, niezależnie od
    tego, w jakim kraju. Nawet, jakby miejscowe prawo nie przewidywało
    konieczności posiadania prawa jazdy.

  • 6. Data: 2014-09-02 19:43:24
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    a jak sie ma owa dyrektywa do tego że w polsce mając 0,5 promila jesteś
    traktowany jak przestepca a w innym możesz sobie jechać i żadna policja się
    do ciebie nie przyczepi/////

    mnie własnie zabrali na półtora roku bo miałem 0,49 dokładnie ....

  • 7. Data: 2014-09-02 20:10:19
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-02 19:43, marek pisze:
> [...]
    > do ciebie nie przyczepi/////
    >
    > mnie własnie zabrali na półtora roku bo miałem 0,49 dokładnie ....

    0,49 i półtora roku zakazu? Że tak z ciekawości zapytam promila czy
    mg/l? Bo jeśli mg to by pasowało

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2014-09-02 21:16:13
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    0,49 promila
    a dostałem tyle zakazu tylko dlatego że awanturowałem sie z policja podczas
    zatrzymania, nawtykałem panu pokuratorowi na temat co sądzę o polskim prawie
    i sądownictwie... (chciał nawet mnie zamknąć w pierdlu do sprawy, bo
    stwierdził że mu wolno) a przed sądem udowadniałem że prawo w polsce jest
    dla tzw.plebsa, bo jakbym był kims znanym, lub miał znajomości w policji, w
    prokuraturze lub w sądzie żadnej kary bym nie dostał ... przytaczając różne
    sprawy ludzi na stanowiskach na poparcie mojej tezy ...
    więc mnie ukarali dla przykładu tak sadzę ///
    a najśmnieszniejsze jest to że całe zajście miało miejsce na terenie
    prywatnym ogrodzonym ....

    b.com...

  • 9. Data: 2014-09-02 23:36:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    a-granica-czyli-jak-ominac-idiotentest/

    > Nie wiem czy prawnie, w koncu moge sie wyprowadzic do Niemiec z rodzina i co
    > - prawie 18-letnie dziecko bedzie musialo czekac pol roku ?

    Aktu prawnego nie czytałem, ale jeśli jest podobny do podatkowych, to
    nie ma przeszkód:

    > zamieszkania pomyslec ze sie przyda.
    > I co - mam wracac do kraju,

    Tak, bo tu masz "rezydencję" :>

    > mieszkanie najmowac, itd ?

    Po co?
    Mieszkałeś wcześniej przez 187 dni to "należy ci się" traktowanie
    jak tubylca.

    > Poza tym mysle ze w wielu innych krajach tego nie znaja :-)

    Białoruś? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-09-02 23:51:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > w jakim kraju. Nawet, jakby miejscowe prawo nie przewidywało konieczności

    *ZAWSZE* powiadasz?
    To "nawet" nie przewiduje chyba jednak np. wersji, że dany czyn
    (w tym przypadku: złamanie sądowego zakazu prowadzenia pojazdów)
    nie jest czynem zabronionym, choćby dlatego że może nie być takiej
    kary - dajmy na to, za przestępstwa drogowe chłosta, obcięcie nogi
    albo kara śmierci, ale "zakazu" może przecież nie być.
    111 KK oraz 114a KK jakby co.
    No i mam wątpliwości, czy polski "sądowy zakaz" obejmuje na pewno cały
    świat - mam na myśli art.5 KK :)
    Oczywiście mam na myśli wyłącznie te kraje, z którymi Polska nie podpisała
    umowy m-narodowej obejmującej tę sprawę, co w art.5 zaznaczono!

    pzdr, Gotfryd