  • 1. Data: 2010-11-26 14:17:50
    Temat: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Facet sprzedał samochód innemu gościowi.
    Po pewnym czasie z Niemiec (po niemiecku) przyszło wezwanie na policję z
    terytorium Niemiec za wykroczenie związane z tym sprzedanym samochodem.
    Czy to jest wszystko OK?
    Jak to załatwiać? Nie każdy zna niemiecki i nie każdy chce się tłumaczyć za
    grzechy niepopełnione i to daleko od domu - w obcym kraju.
    Jak to formalnie powinno być załatwiane? Przez ambasadę? Przez polską
    policję? Jakoś inaczej?
    Kolega wysłał kopię umowy sprzedaży samochodu do RFN, ale to nic nie dało.
    Znów przyszło wezwanie.
    Ktoś z Was wie, jak z tego wyjść?
    Pozdrówka,
    jagr.

  • 2. Data: 2010-11-26 15:52:32
    Temat: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > policję? Jakoś inaczej?
    > Kolega wysłał kopię umowy sprzedaży samochodu do RFN, ale to nic nie

    Sprawdź, czy to na pewno z Policji. Spotkałem się z takimi wezwaniami, ale
    pochodzącymi z ich odpowiedników Starostw Powiatowych i dotyczyły
    fotoradarów czy parkowania. Wówczas sprawa dotyczy postępowania
    administracyjnego. Co do zasady trudno powiedzieć na jakich zasadach miałby
    Polak uczestniczyć przed niemieckim urzędem w postępowaniu
    administracyjnym. Moim zdaniem niemiecki urząd nie dysponuje żadnym
    przymusem prawnymn w tym zakresie.

    Jeśli wezwanie faktycznie pochodzi od Policji to wówczas dokumenty powinny
    zostać przesłane w celu ścigania karnego za pośrednictwem Ministerstwa
    Spraw Zagranicznych. Polski urząd (Prokuratura) wykonuje czynności. Dzieje
    się to w języku polskim.

    Na to ich wezwanie bym im po Polsku odpisał, że nie rozumiem, co tam jest
    napisane, bo nie znam języka niemieckiego.

  • 3. Data: 2010-11-26 16:40:38
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Mozesz olac ale lepiej popros zeby ktos ci to przetlumaczyl bo mozesz
    sie kiedys zdziwic jak policja zatrzyma cie na autostradzie i wyladujesz
    w pierdlu na kilka miesiecy.

    Jesli to mandat to u nich nie ma ze boli nie masz kasy to do pierdla.

  • 4. Data: 2010-11-27 19:41:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <iconu1$p2t$1@news.onet.pl>, konieczko <t...@o...pl> wrote:

    > Mozesz olac ale lepiej popros zeby ktos ci to przetlumaczyl bo mozesz
    > sie kiedys zdziwic jak policja zatrzyma cie na autostradzie i wyladujesz
    > w pierdlu na kilka miesiecy.

    A moga go zaaresztowac w jakims innym kraju i poddac ekstradycji?

    TA

  • 5. Data: 2010-11-27 19:57:09
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-27 20:41, T...@s...in.the.world pisze:

    > A moga go zaaresztowac w jakims innym kraju i poddac ekstradycji?
    >
    > TA

    Za mandat, zartujesz?

    Zlapia go podczas kontroli jak bedzie w systemie to 24h na dzien dobry,
    jak nie skoluje kasy to odsiadka az ktos wplaci reszte albo do konca kary.

  • 6. Data: 2010-11-27 20:31:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "konieczko" napisał w wiadomości grup

[...]

    Dlatego powinni napisać list po polsku i/lub angielsku.

  • 7. Data: 2010-11-27 23:57:18
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2010-11-27 21:31, qwerty pisze:
> [...]
    >
    > Jesli to mandat to u nich nie ma ze boli nie masz kasy to do pierdla.
    >
    > Dlatego powinni napisać list po polsku i/lub angielsku.
    zrób coś z tym czytnikiem bo cytować nie potrafisz

  • 8. Data: 2010-11-28 00:08:09
    Od: Grzegorz Stefaniak <g...@g...nosmap.com>

    On 11/27/2010 09:31 PM, qwerty wrote:
> [...]
    >
    > Jesli to mandat to u nich nie ma ze boli nie masz kasy to do pierdla.
    >
    > Dlatego powinni napisać list po polsku i/lub angielsku.

    I co jeszcze?
    Może przysłać kuriera, albo lepiej - przyjechać osobiście, żeby mieć
    100% pewność że otrzymał list ?

    A potem odczytać i wytłumaczyć, żeby mieć pewność że zrozumiał?

    Jak dostał pismo to niech ruszy dupę i sobie przetłumaczy, w końcu robi
    to w niczyim innym, jak tylko SWOIM interesie.

    --
    GS

  • 9. Data: 2010-11-28 07:30:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    zrób coś z tym czytnikiem bo cytować nie potrafisz

    Skoro taki z ciebie cwaniak to pokaż gdzie włączyć.

  • 10. Data: 2010-11-28 07:33:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Stefaniak" napisał w wiadomości grup
[...]

    Zaczekaj. Przypadkiem "międzynarodowym" językiem jest angielski? Co to za
    problem dla policjanta wyciągnąć odpowiednio przygotowany po angielsku formularz
    i wpisać w rubryki jego imię i nazwisko? Co, jeżeli mieszka na wiosce i nikt nie
    zna niemieckiego? Nie będzie jechać 200 km do tłumacza.