  • 1. Data: 2010-11-26 11:04:13
    Temat: Czy takie rzeczy tylko w Erze?
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Dobiegła nam końca umowa z Erą. Użytkownik, kolega, wybrał opcję
    przedłużenia z nowym aparatem. Dostarczono aparat, podpisał umowę. Jednak po
    dokładnym zapoznaniu się z telefonem rozmyślił się i napisał pismo że
    zgodnie z pkt. VI podpunkt 1.1. chce skorzystać z prawa do odstąpienia od
    umowy. W odpowiedzi Era pisze że zgodnie z dalszą częścią tego punktu prawo
    wygasa jeżeli operator rozpoczął świadczenie usługi wg. nowej umowy (sic!).
    Dodatkowo dodano zapis że prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny
    przysługuje tylko konsumentom nie będących podmiotami gospodarczymi.

  • 2. Data: 2010-11-26 11:10:43
    Temat: Re: Czy takie rzeczy tylko w Erze?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 12:04:13 +0100, olo napisał(a):

    > W odpowiedzi Era pisze że zgodnie z dalszą częścią tego punktu prawo
    > wygasa jeżeli operator rozpoczął świadczenie usługi wg. nowej umowy
    > (sic!).

    Zgadza się, jest taka możliwość, jeśli jest to zastrzeżone w umowie.

    > Dodatkowo dodano zapis że prawo odstąpienia od umowy bez podania
    > przyczyny przysługuje tylko konsumentom nie będących podmiotami
    > gospodarczymi.

    No to jest w ogóle podstawowa sprawa.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 3. Data: 2010-11-26 11:19:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2010 12:04, olo pisze:

    > umowy bez podania przyczyny przysługuje tylko konsumentom nie będących
    > podmiotami gospodarczymi.

    Zdecydowanie nie przysługuje działalnościom gospodarczym.

  • 4. Data: 2010-11-26 12:05:24
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    > Zgadza się, jest taka możliwość, jeśli jest to zastrzeżone w umowie.

    Cóż, wypada mi więc tylko poprosić ich żeby sprawdzali KRS bo kolega nie
    jest upoważniony do reprezentowania firmy :)
    Zastanawiam się czy nie zasygnalizować tego UOKiK bo de facto nie ma
    możliwości odstąpienia od zdalnie zawartej umowy.

    > No to jest w ogóle podstawowa sprawa.

    Czy to dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność?

    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2010-11-26 12:29:25
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 13:05:24 +0100, olo napisał(a):
    /.../
> [...]
    > jest upoważniony do reprezentowania firmy :) Zastanawiam się czy nie
    > zasygnalizować tego UOKiK bo de facto nie ma możliwości odstąpienia od

    No i oni o tym wiedza. Sens jest taki że ustawodawca uważa konsumenta za
    idiotę i dlatego ma czas otrzeźwieć.
    A firma ma wiedzieć, co robi.

  • 6. Data: 2010-11-26 12:38:10
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy"

    > No i oni o tym wiedza. Sens jest taki że ustawodawca uważa konsumenta za
    > idiotę i dlatego ma czas otrzeźwieć.
    > A firma ma wiedzieć, co robi.

    Firma następnym razem poda powód, np. mniejsza od spodziewanej czytelność
    wyświetlacza w silnym oświetleniu słonecznym ;)

    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2010-11-26 12:44:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2010 13:38, olo pisze:

    > Firma następnym razem poda powód, np. mniejsza od spodziewanej
    > czytelność wyświetlacza w silnym oświetleniu słonecznym ;)

    Od "spodziewanej"? To nie jest żaden powód.

  • 8. Data: 2010-11-26 14:07:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-26 13:05, olo pisze:

    > Cóż, wypada mi więc tylko poprosić ich żeby sprawdzali KRS bo kolega nie
    > jest upoważniony do reprezentowania firmy :)

    Hmm, czyli, być może, popełnił przestępstwo?

    > Zastanawiam się czy nie zasygnalizować tego UOKiK bo de facto nie ma
    > możliwości odstąpienia od zdalnie zawartej umowy.

    Nie ma sensu bo takie działanie jest zgodne z przepisami.

    > Czy to dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność?

    Oczywiście.

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-11-26 15:42:34
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku olo napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Cóż, wypada mi więc tylko poprosić ich żeby sprawdzali KRS bo kolega nie
    > jest upoważniony do reprezentowania firmy :)
    Powinieneś zgłosić do prokuratora popełnienie przestępstwa przez kolegę.
    Możesz się też od niego domagać się naprawienia szkód.

    > Czy to dotyczy również osób fizycznych prowadzących działalność?
    Tak.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.