  • 1. Data: 2004-02-19 13:10:18
    Temat: Niechciana Poczta.
    Od: "Micro" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Czy wysłanie zaproszenia do zapoznania się z ofertą na mojej stronie to przestępstwo?
    (nawet jeśli informuję czego ta oferta dotyczy i przekazuje moje wszystkie dane
    teleadresowe? Dodam
    że odbiorcą wiadomości nie jest osoba prywatna)

    Gorąco dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

    Micro
    m...@o...pl

  • 2. Data: 2004-02-19 14:27:37
    Temat: Re: Niechciana Poczta.
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:c12cnu$m7f$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > to przestępstwo? (nawet jeśli informuję czego ta oferta dotyczy i
    > przekazuje moje wszystkie dane teleadresowe? Dodam że odbiorcą

    Czy jest to przestepstwo od strony czysto prawnej - pewnie mozna by starc
    sie jakos obejsc prawo, cos kombinowac ze tylko zapytanie nie oferta itd,
    ale z pewnoscia SPAMowanie czyli wyslanie masowo osobom z ktorych wiekszosc
    pewnie nie chce otrzymywac tej informacji i ktorych nie znasz nawet tylko
    przez internet - jest czyms zlym, tzn

    1. gdyby tak robili wszyscy to internet by sie rozpadl/zatkal bo kazda z
    100000 firm na swiecie by slala kazdemu z 1000000000 adresow email na
    swiecie jakas reklame lub tylko adres

    2. uzytkownicy ktorzy nie wyrazali zgody na taki informacje/zaproszenia sie
    wkurza - np ja dostaje juz teraz 30 takich emaili dziennie (srednio 90%
    zatrzymuja filty ale i tak marnuje to moj czas) wiec latwo zgadnac co by z
    kad powyrywal osobie ktora by mi wyslala kolejny taki smiec, o ile jest ona
    z Polski czyli "w moim zasiegu"

    3. czekaja Cie wowczas sankcje informatyczne (blokowanie poczta, konta, IP,
    moze utrata strony www lub lacza)

    4. mozesz spodziewac sie pozwu od ktoregos z poszkodowanych

    Zapraszam na www - http://www.raf256.com/spam/ oraz przedewszystkim na
    http://www.nospam-pl.net/ zapoznaj sie tam z tym co jest a co nie jest
    spamem i dlaczego spam jest taki zly.

    Rowniez wszystkie sposoby weryfikowania bazy danych typu - kliknij tu
    jezeli moge Ci dodac do listy zaintereoswaych itd - to tak samo dokladnie
    denerwuje ludzi i tak samo jest zle.

    Mozesz zapytac tez na grupie news - pl.news.mordplik posiweconej dokladnie
    tej tematyce - spam'u

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-02-19 20:23:36
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    > 1. gdyby tak robili wszyscy to internet by sie rozpadl/zatkal bo kazda z
    > 100000 firm na swiecie by slala kazdemu z 1000000000 adresow email na
    > swiecie jakas reklame lub tylko adres

    Przeciez mówi, ze firma sle depesze firmie. Zle policzyles i to o kilka
    rzedów ...

    > 2. uzytkownicy ktorzy nie wyrazali zgody na taki informacje/zaproszenia sie
    > wkurza - np ja dostaje juz teraz 30 takich emaili dziennie

    Penis enlargement ... etc, etc.

    > 3. czekaja Cie wowczas sankcje informatyczne (blokowanie poczta, konta, IP,
    > moze utrata strony www lub lacza)

    Ciekaw jestem, czy admin - szeryf nie dostalby po skórze. Nie za
    wyrzucenie depeszy do kosza, do czego jako pracownik adresata ma prawo,
    a za odwetowe blokowanie, itp. Za wymierzanie sprawiedliwosci, do czego
    nie jest uprawniony.

    > Mozesz zapytac tez na grupie news - pl.news.mordplik posiweconej dokladnie
    > tej tematyce - spam'u

    Nie ma tu sensu pytac. Zwiazek zawodowy szeryfów.

    Zatem przylaczam sie do przedprzedpiscy - co i jak firma moze przeslac
    firmie na publicznie udostepniony adres?

    pozdro
    ---
    V.

  • 4. Data: 2004-02-19 22:47:10
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Vectra wrote:

> [...]
    >
    > Zatem przylaczam sie do przedprzedpiscy - co i jak firma moze przeslac
    > firmie na publicznie udostepniony adres?

    Nic. Wyimki z właściwych przepisów prawa znajdziesz tu:
    http://www.nospam-pl.net/prawo.php
    informacje o toczących się postępowaniach za naruszenie wspomnianej ustawy:
    http://polspam.com/
    (na razie obwinieni dostali: mandat, przeprosiny w prasie, sprawy o
    wykroczenia w sądzie grodzkim).

    Z cytowanego wyżej prawa (i orzecznictwa) wynika, że na adres
    internetowy bez zgody (nie dorozumianej, ale wyrażonej w sposób jawny)
    adresata nie można przesłać żadnej informacji wypełniającej znamiona
    informacji handlowej określonej w ustawie o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną, czyli jak to określa ustawa:
    "każdą informację przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania
    towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód,
    której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia
    wymagań określonych w odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji
    umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o towarach i usługach
    niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez podmiot,
    który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez wynagrodzenia lub
    innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących usługi,"
    Zakaz stanowi art 10. ust 1 ustawy:
    "Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. "
    a sankcję: art. 24. ust. 1. "Kto przesyła za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny."

    Tak więc, jak widać, jedyne co można zrobić to zadzwonić, zapytać się
    czy można wysłać i wysłać powołując się na rozmowę telefoniczną.

    Odnośnie zaś "szeryfów", to naturalnie admin ma pełne prawo w granicach
    upoważnienia pracodawcy (czy też klienta jeśli chodzi o ISPów) blokować
    niechcianą pocztę.

    Pozdrawiam,

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Everyone ought to worship God according to his own inclinations, and not

  • 5. Data: 2004-02-19 23:19:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Vectra wrote:
    [...]
> [...]
    >+ a za odwetowe blokowanie, itp. Za wymierzanie sprawiedliwosci, do czego

    Nie wnikam w ew. "sankcje" ze strony providera, zostawmy je
    w spokoju a zajmijmy się "blokowaniem poczty".
    Sugerujesz że fakt iż:
    a. zablokuję odbiór poczty od ciebie
    b. wyłączę serwer (MÓJ SERWER) blokująć wszystkim przesyłanie
    poczty do mnie
    c. w ogóle nie kupię serwera (jakieś 99%++ populacji w .pl)
    jest:
    1. "wymierzaniem sprawiedliwości"
    2. czynem za który "dostaje się po skórze" ?

    Hm... Rzekłbym że pora iść spać :)

    >+ Zatem przylaczam sie do przedprzedpiscy - co i jak firma moze przeslac
    >+ firmie na publicznie udostepniony adres?

    Życzenia świąteczne ?
    Bo to że każdą ZAMÓWIONĄ informację to wiemy...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-20 08:36:50
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

> [...]
    > jest:
    > 1. "wymierzaniem sprawiedliwości"
    > 2. czynem za który "dostaje się po skórze" ?

    Niczego takiego nie sugeruje, co wiecej zgadzam sie z Toba
    - wykluczywszy moze ostatnie zdanie ;-), ale pytam o co innego.

    Poczty kazdemu wolno nie odebrac, w szczególnosci
    za pomoca strzegacego wrót firmy admina. Tak jak wolno odeslac
    listonosza z pelna torba, a nawet wyrzucic nieotwarty list
    do kosza.

    Czyli wylaczaj, zamykaj, okopuj - bo to Twoje.

    Ale co z odwetowym samosadem?

    Jak wobec grozby wpisania na inkwizytorskie listy firma A
    ma wyslac info handlowe firmie B?

    Albo jak spytac, czy firma B chce info handlowe?

    Bo - zdaje sie - dochodzimy do wniosku, ze w ogóle nie mozna
    za pomoca poczty elektronicznej ... Absurd.

    (Niedawno wyslalem 10 pytan "Czy chcecie info na temat ...",
    wylacznie na adresy firm, oznaczone "Kontakt".
    Jakby ktos pytal, to kazdy list inny, pisany indywidualnie, itp.
    Jeden z szeryfów depesze wyrzucil (OK - jego zbójeckie prawo),
    a mnie odwetowo chcial kroic nozem za pomoca inkwizycyjnych
    list (VETO) i pozwu sadowego).

    I czy samosad odwetowy jest dozwolony?

    Mam kilka propozycji:

    1. Jasno napisac, ze nie wolno mi nic wyslac do kogos, kogo nie znam.
    (Nawet zapytania, czy ty to ta Zoska, która ..., itd, itd, ...).
    Wariant maksymalny, ale trudno. Jak rozumiem, byloby to
    usankcjonowanie tego, co chca szeryfowie -> morplik.

    2. Wolno, gdy adres jest publicznie udostepniony (oznaczony?)
    jako adres do korespondencji handlowej.

    3. Wolno w domienie com, (biz?), czy w adresie info, reklama, (?).

    4. No i mozna by wreszcie zdefiniowac spam ...

    Wydaje mi sie, ze netykieta moze tu wypracowac przyzwoite
    rozwiazania, które prawo mogloby z czasem poblogoslawic.
    O ile sie nie myle (a nawet jestem pewien po odbiorze porannej
    poczty) aktualna ustawa o ochronie nadaje sie do kosza.

    pozdro
    ---
    V.

  • 7. Data: 2004-02-20 09:09:03
    Od: "Micro" <m...@o...pl>

    > Życzenia świąteczne ?
    > Bo to że każdą ZAMÓWIONĄ informację to wiemy...
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Hmm,
    ZAMÓWIONĄ?
    Chyba raczej jeżeli WYRAZIŁ ZGODĘ, a żeby wyrazić zgodę to raczej trzeba wiedzieć na
    co się ją
    wyraża.
    Osobiście uważam że brak możliwości nawet zapytania o zainteresowanie to już lekka
    przesada.
    Oczywiście mówie o firmach, bo konta prywatne to świętość!

    Biorąc pod uwagę fakt, że średnio 9,56 / 10 firm chce otrzymać ofertę! Oczywiście
    jeśli wcześniej
    napiszemy czego dotyczy ta oferta. Mailing typu 1 to all jest niemoralny. Oferta
    powinna być dobrze
    skierowana i nie nachalna. Tak wygląda praktyka, w szczególności - im większa firma
    tym chętniej
    chcą otrzymać ofertę.

    Dlaczego dla nas się odbiera prawo do informacji? Dlaczego jakaś firma nie może się
    mnie zapytać czy
    mnie to interesuje!?!
    DLACZEGO NIE WOLNO JEST NP. FIRMIE KOMPUTEROWEJ POPROSIĆ MNIE O !!!WYRAŻENIE ZGODY!!!
    CZY CHCĘ
    OTRZYMAĆ ICH OFERTĘ?! GDZIE DO JASNEJ CHOLERY MAM TĘ ZGODĘ WYRAZIĆ? MOŻE W KSIĄŻCE
    TELEFONICZNEJ?
    MOŻE W TELEWIZJI? TO NIECH USTAWODAWCA MI ZA TO ZAPŁACI!

    A na koniec,
    Pozdrawiam wszystkich i życze miłego weekendu.

    Micro,
    m...@o...pl

  • 8. Data: 2004-02-20 15:51:31
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    Użytkownik "Micro" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > DLACZEGO NIE WOLNO JEST NP. FIRMIE KOMPUTEROWEJ POPROSIĆ MNIE O !!!WYRAŻENIE
    ZGODY!!! CZY CHCĘ
    > OTRZYMAĆ ICH OFERTĘ?! GDZIE DO JASNEJ CHOLERY MAM TĘ ZGODĘ WYRAZIĆ?

    Jak to nie wolno? Wystarczy tylko zatelefonowac i sie zapytac.

    X.

  • 9. Data: 2004-02-20 17:10:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Vectra <a...@b...vectranet.pl> niebacznie popelnil

    > Jak wobec grozby wpisania na inkwizytorskie listy firma A
    > ma wyslac info handlowe firmie B?

    Jaki inkwizytorskie listy? RBL Cię bolą?
    Przykład:
    Jaś dostaje spam, a nie lubi spamu, oj nie lubi, gromadzi sobie dane
    o tych co wysłali mu przesyłki, które ON SAM uznał za spam.
    Robi mu się z tego baza spamujących
    (po domenie, IP, regexp - czymkolwiek).
    Przychodzi do Jasia Zdziś i pyta: Jak się chronisz od spamerów?
    Jaś pokazuje Zdzisiowi, ten widzi, że to dobre prosi o udostępnienie.
    Z własnej woli chce się oprzeć na zdaniu Jasia co jest spamem.
    Potem przychodzi na stronę Jasia nZdzisiów i ogląda patenty,
    jakie stosuje. Widzą, że są dobre i z własnej woli chcą się oprzeć
    na zdaniu Jasia co jest spamem.
    - jakbyś potrzebował wersję dla "jeszcze bardziej inaczaj"
    chwytających, postaram się uprościć ten opis.

    > Albo jak spytac, czy firma B chce info handlowe?
    Pisemko pocztą listonoszową (z trąbką) wysłać.

    > Bo - zdaje sie - dochodzimy do wniosku, ze w ogóle nie mozna
    > za pomoca poczty elektronicznej ... Absurd.
    Jak nie ma zgody - nie mozna.

    > 2. Wolno, gdy adres jest publicznie udostepniony (oznaczony?)
    > jako adres do korespondencji handlowej.
    Ja przecież wystawiając na news swój adres ....
    Zgadnij: życzę sobie - czy nie?

    > 4. No i mozna by wreszcie zdefiniowac spam ...
    Znowu? Już zdefiniowano. O tym co jest spamem _każdorazowo_
    decyduje _odbiorca_.

    > Wydaje mi sie, ze netykieta moze tu wypracowac przyzwoite
    > rozwiazania,
    J.w. Wypracowała.

    > aktualna ustawa o ochronie nadaje sie do kosza.
    Do kosza to nadaje się spam, tam jego miejsce.
    Najlepiej już u nadawcy. Za wywóz śmieci ja płacę.

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-02-21 10:26:25
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    [..]

    Za przeproszeniem - co mi tu o jakims Jasiu gadasz.
    O Jasiu to tez o "penis enlargementach" i "free sofwarach".
    Co ja mam z tym wspólnego?

    Pozdrawiam Cie
    ---
    V.