  • 1. Data: 2004-02-19 13:49:44
    Temat: Kto mi pomoze?
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Sprawa ma sie tak:
    Byl pracodawca, ktory nie wyplacil pensji. Wyrok prawomocny z klauzula
    wykonalnosci z sadu pracy o nakazie wyplaty zaleglosci z ustawowymi
    odsetkami. Komornik stwierdzil brak mozliwosci sciagniecia naleznosci,
    poniewaz pod starym adresem nie ma juz firmy, w zwiazku z czym odeslal
    wszystkie dokumenty z powrotemdo mnei. Rozmaiwalem z jakims prawnikiem i
    powiedzial mi ze powienienem powotrnie wyslac papiery do komornika i tak
    przez 10 lat, az sie wyrok przedawni...
    Ktos z tutejszych czytelnikow zaproponowal zgloszenie takiego postepowania
    do prokuratory. I tutaj tkei sek. Pojecia nie mam jak takie pismo powinno
    wygladac i co powinno byc w nim zawarte.
    Czy ktos w tej sprawie droga mailowa moze mi pomoc napisac takie pismo?
    Bede niezwmiernie wdzieczny.

    pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 2. Data: 2004-02-19 14:01:23
    Temat: Re: Kto mi pomoze?
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Pismo musisz napisać sam. To się bodajże nazywa " Zawiadomienie o unikaniu
    spełnienia roszczenia i uniemożliwianiu wykonania postanowienia sądu."
    W każdym razie jakoś tak. Wysłanie tego do komornika nie ma sensu, ale jeśli
    masz klauzulę, możesz wystąpić do sądu o rozszerzenie klauzuli na zarząd
    firmy. Jeśli to firma jednoosobowa, to też jest możliwe takie działanie.
    Poszedłbym tą drogą. Sam jestem na tym etapie, tyle, że ja nie byłem
    pracownikiem.
    Powodzenia.

  • 3. Data: 2004-02-19 20:27:57
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > firmy. Jeśli to firma jednoosobowa, to też jest możliwe takie działanie.
    > Poszedłbym tą drogą. Sam jestem na tym etapie, tyle, że ja nie byłem

    No dobrze, ale jest na to jakis wzor? Co w takim pismie powinno byc zawarte?
    To jest rodzaj skargi na dzialanie komornika, czy prosba o wszczecie? Jakie
    dokumenty nmam dolaczyc? Do ktorego sadu to dostarczyc (Wawa czy Poznan?).
    A roszczen nei ma z kogo sciagnac, bo firma (wlasciciel) najprawdpodobniej
    zbiegl z kraju, w KRG nie ma informacji o zawieszeniu czy rowiazaniu
    dzialalnosci...
    Jakas pomoc?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-02-19 23:41:22
    Od: "lux" <lux4@ NIESPAMEROM wp.pl>

    > To jest rodzaj skargi na dzialanie komornika, czy prosba o wszczecie?
    ````````````
    pewnie Ci chodzi o skargę na komornika. Z tym jest gorzej, bo to kasta bez
    nadzoru i bezkarna. Możesz poskarżyć się do prezesa sądu okręgowego ale on i
    tak nic nie może zrobić tylko pogrozic palcem komornikowi.

    > A roszczen nei ma z kogo sciagnac, bo firma (wlasciciel)
    najprawdpodobniej
    > zbiegl z kraju, w KRG nie ma informacji o zawieszeniu czy rowiazaniu
    > dzialalnosci...
    jeśli faktycznie nie ma gościa i majątku firmy, no to masz problem.
    Zgłosić przestępstwo i niech wydają list gończy.

    --
    lux