  • 71. Data: 2011-03-29 07:23:15
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A Worda za około 400zł i to bodajże nawet na 3 stanowiska.

    Czyli cena softu (bo dolicz jeszcze windows) przewyzsza cene sprzetu....
    I to tylko po to, by odrobic jedno zadanie domowe wymyślone przez
    jakiegoś idiotę?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 72. Data: 2011-03-29 07:25:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A gdzie tam, Worda używałem szerzej w latach 90. Mam zerowe wymagania w
    > tym zakresie, więc mi wystarcza Writer.

    > Co jest nie do wykonania znów? Pionowa i pozioma kartka w dokumencie?
    > Przecie to banał, wystarczy style odpalić.

    i tak i nie... problem zaczyna się, gdy chcemy umieścić numeracje stron
    na wszystkich tych stronach....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 73. Data: 2011-03-29 07:29:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    januszek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):
    pozioma.png

    > Tak jest :) 5-tka :) Jak to zrobiles?

    To wykonać jest prosto, gorzej, jeśli chcesz mieć rozsądną numerację
    stron...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2011-03-29 08:11:04
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > Kluczowe. Jeśli to praca domowa, a nie wykonywana na lekcji.

    > Nie ma prawa. Chyba, ze kupił uczniowi pakiet Microsoftu.

    napisz w openoffice, zapisz jako *.doc i po sprawie

  • 75. Data: 2011-03-29 08:17:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > obydwu stron do kompromisu. Uczeń powinien umieć zapisać w formacie worda
    > (OO to umożliwia), albo nawet oddać wyeksportowanego pdfa,

    wiesz wszystko dobrze, jeśli mówimy o zwykłym sformatowanym tekście, ale
    pytający pisze o jakiś projekcie, może to jest coś bardziej skomplikowanego
    co przy konwersji z odt do doc sie kaszani i cała praca bierze w łeb

  • 76. Data: 2011-03-29 08:42:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 09:25, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > i tak i nie... problem zaczyna się, gdy chcemy umieścić numeracje stron
    > na wszystkich tych stronach....

    No w obydwu stylach musisz zdefiniować stopkę i wstawić tam numer. No
    ale to raczej zaleta, bo można inaczej sformatować stronę o stylu poziomym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 77. Data: 2011-03-29 08:44:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 08:18, Maddy pisze:
    > OO obsługuje doce.

    O ile jego możliwości wystarczą...

    > Nawet docx.

    No to już akurat średnio prawda. Cośtam obsługuje, ale tak bardziej do
    przeniesienia treści, bo wyglądu to już niekoniecznie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 78. Data: 2011-03-29 08:45:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.03.2011 09:29, Tomasz Kaczanowski pisze:
    pozioma.png

    No stylami, przecie mówiłem. Na styliście (F11, a w niektórych wersjach
    F12) masz style stron i już.

    > To wykonać jest prosto, gorzej, jeśli chcesz mieć rozsądną numerację
    > stron...

    A jak wygląda rozsądna numeracja stron?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 79. Data: 2011-03-29 08:48:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No w obydwu stylach musisz zdefiniować stopkę i wstawić tam numer. No
    > ale to raczej zaleta, bo można inaczej sformatować stronę o stylu poziomym.

    Ale kwestia jest gdzie będzie wydrukowana - przykład - masz tabelę
    szeroką, więc zmieniasz orientację i - stopka znajdzie się u dołu
    tabeli, a w tym wypadku powinno być z boku....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 80. Data: 2011-03-29 09:09:17
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-28 18:48, Swierszcz pisze:
> [...]
    > napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
    > Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

    Coś się ta dyskusja - rozwinęła szerzej dlatego też się dołączam ze
    swoimi pięcioma groszami.
    Zaznaczę tylko, że nie jestem nauczycielem - pracuję w wydawnictwie.

    Co do zasadności użycia Worda - jeżeli w szkole jest pracownia, a ten
    uczeń może z niej skorzystać to dlaczego nie. Szkoła nie tylko ma uczyć
    A-Z ale przede wszystkim radzenia sobie w życiu - choć z tym akurat jest
    na bakier i najczęściej szkoła odwala program.
    Word, Windows, Linux, Leopard - nie ma znaczenia czego ktoś nie lubi,
    czy lubi dobrze jest znać wszystkie dostępne systemy - chociaż podstawy.
    Tak samo programy - są wersje 30 dniowe, w szkołach mogą być pracownie z
    odpowiednim oprogramowaniem...

    Druga sprawa nauczyciel upiera się, niestety najczęściej jest to
    spowodowane niewiedzą tego nauczyciela i strachem przed innym. Od wielu
    nauczycieli dostaję teksty niestety jeszcze żaden nie był dobrze
    przygotowany i sformatowany - najczęściej popełniane błędy techniczne to
    SPACJA, po dwie, trzy, wyrównywanie za pomocą spacji, spacja przed
    przecinkiem..., dywiz, pauza, czy półpauza to dla większości to samo.
    Błędów popełniają sporo i od magistrów po doktorów - choć tym ostatnim
    to może asystenci piszą :)

    Nie to jednak jest najważniejsze, a sposób zadania - ja wiem, że metoda
    jest równie ważna jak efekt i nie zawsze po pdfie można ocenić
    umiejętności ucznia czy wiedzę, ale to wkraczamy w - powiedzmy szeroko
    nazywaną - informatykę. Czy Pani magister od polskiego powinna żądać
    WORDA - raczej nie w zasadzie PDF - bądź wydruk powinien jej wystarczyć,
    a nawet ręczne pismo.

    Jeszcze gorzej z wytycznym do prac licencjackich, czy magisterskich -
    wszechmocny TimeNewsRoman font rozmiaru 12 pkt. interlinia 1,5 - co to
    jest 1,5 - oczywiście wymysł MS OFFICE.

    Osobiście zabrał bym wszystkim wszelkie pakiety, a jedynie słuszny
    program do pisania tekstów to NOTATNIK - jak ktoś nauczy się w notatniku
    ułożyć strukturę tekstu to może przejść dalej do czego się tam podoba i
    uczyć się stylować tekst, a wtedy nie ma znaczenia w jakim programie
    będzie on dalej oglądany/obrabiany dalej bo ustawienie stylów może zając
    około 20 minut.

    No cóż z tym co piszesz to jak z synem z jednej strony cieszymy się, że
    walnął kolegę w ryja i nie okazał się ciapą, z drugiej pasuje go ukarać
    bo zachowanie niezbyt słuszne.

    Tak samo z tym zadaniem - może będziesz dumny jak Twój uczeń zrobi coś
    nie wiadomo w czym, a odda to jako plik worda.

    Ariusz