  • 191. Data: 2011-03-30 19:26:57
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-30 21:20, Andrzej Kłos wrote:

    > po magicznych "Word.Document.8" w treści pliku - niewidocznych dla
    > normalnego "zjadacza chleba"

    > żartujesz prawda?
    >
    > właściwości dokumentu/opis/aplikacja

    tiaaa

    Application: PDF Creator
    PDF producer: GPL Ghostscript

    gacek

  • 192. Data: 2011-03-31 06:23:01
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > po magicznych "Word.Document.8" w treści pliku - niewidocznych dla
    > normalnego "zjadacza chleba"

    > żartujesz prawda?
    >
    > właściwości dokumentu/opis/aplikacja

    Gdzie to widzisz? Bo w XP-ku jakos tego nie widze...

  • 193. Data: 2011-03-31 06:24:17
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "gacek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tiaaa
    >
    > Application: PDF Creator
    > PDF producer: GPL Ghostscript

    Dokladnie tak jak piszesz :-)
    dodam ze PDF-y tworzone przez:
    1. AutoCAD-a
    2. Openoffice
    3. corela
    4. inne programy (przy pomocy "wydruku" do PDF-a)

  • 194. Data: 2011-03-31 06:38:01
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie to widzisz? Bo w XP-ku jakos tego nie widze...

    Jedyne co widze to:
    1. producent PDF : PDF Lib 3.X
    2. corel PDF Engine version ...
    3. acrobat Distiller 4.0
    4. GTL Gostscript 8.54
    5. MFPImgLib V 1.0
    6. - przypadek eksportu z OO - tu widac faktycznie OpenOffice org 3.3
    Ale - powtorze - w przypadku "wydruku" do PDF-a przy uzyciu PDF Creatora nie
    widac z jakiego programu to jest robione.

  • 195. Data: 2011-03-31 07:59:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 28-03-2011 18:48, Swierszcz rzecze:

    > czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej
    > napisanej w komercyjnym programie MS WORD?

    Zależy, co to za praca. Jeśli dotyczy "informatyki" (rozumianej,
    jak to w polskich szkołach, jako nauka obsługi pakietu MS Office)
    to IMO tak (ale pod warunkiem, że tę "pracę domową" może wykonać
    również w pracowni w przypadku "niemania" Office)- po prostu
    tego dotyczy nauka.

    Jeśli to coś innego- referat, rozprawka- to nie.
    W przeciwnym wypadku równie dobrze nauczyciel plastyki może
    zażyczyć sobie plik Corela, a muzyki- Cubase'a.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 196. Data: 2011-03-31 08:17:41
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia 30 Mar 2011 12:24:43 GMT, to napisał(a):

    > Standardem jest PDF.

    ROTFL.
    Chyba nie ogarniasz czym sie rozni PDF od DOCa.

    Ale prosze bardzo, wyslij komus PDF-a jako *edytowalny* dokument, ciekawe
    czy bedzie potrafil go ugryzc. Przekonasz sie jaki to standard.
    Nie wspominajac juz o tym ze jesli dokument zawieral cos wiecej niz prosty
    tekst, i zostal zapisany w PDF, to nawet przyzwoite, *drogie* narzedzia
    niewiele z nim zrobia.

    --
    Mark

  • 197. Data: 2011-03-31 08:17:53
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:15:35 +0200, Stokrotka napisał(a):

    > Szkoda , że w ramah geografi nie wymagają zebrania listka z baobaba.

    Great!!!
    Przepiękny wjazd, bosko mu pojechałaś :))
    tristan teraz pewnie przeżuwa wrzutę :)

  • 198. Data: 2011-03-31 08:51:58
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Mark napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    > tekst, i zostal zapisany w PDF, to nawet przyzwoite, *drogie* narzedzia
    Co prawda nie było mowy o różnych typach dokumentów, ale faktem jest, że PDF
    jest standardem dla dokumentów do odczytu (nota bene doc również może być
    jako format do odczytu), DOC nie jest standardem dokumentów edytowalnych.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 199. Data: 2011-03-31 09:59:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2011-03-30, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To w tej firmie nie umieją sensownie wynegocjować sobie warunków zakupu
    > oprogramowania w dużej ilości? Pewnie że można na każdym komputerze
    > mieć inny zestaw oprogramowania, ale to spowoduje obniżenie wydajności,
    > bo pracownicy będą musieli się od czasu do czasu pogłowić jak to zrobić,
    > żeby u sąsiada było wyglądało tak samo.

    Co ma piernik do wiatraka? Zakup na każde stanowisko niepotrzebnego
    oprogramowania mija się z celem, nawet jeśli można negocjować lepsze
    warunki zakupu. Tym bardziej, że jak zmienia się wersja oprogramowania,
    to albo trzeba szkolić wszystkich jak zapisywać dokumenty, tak by
    wszyscy mogli je bezproblemowo odczytac, albo updatowac wszystkim
    licencje. A po co, skoro większość nie potrzebuje tych narzędzi?
    To tak jakby wszystkim w firmie programistycznej kupować kompilatory,
    nie ważne, czy korzystają, czy nie i to kompilatory wszelkich możliwych
    języków używanych w firmie i na wszystkie systemy używane w firmie, bo
    kupując więcej można lepsze warunki zakupu pojedynczej licencji
    wynegocjować... Jak napisałem, większości wystarcza to co daje oo, więc
    taki w firmie przyjęto standard wymiany dokumentów do edycji, dokumenty
    do wglądu w pdf-ie. Pomijam juz fakt, że ze względów wygody testowania
    niektórych opcji nie zawsze pracuje się pod windowsem, więc specjalnie
    przełączanie się tylko po to, aby coś zedytować, jest bezsensem, a tak -
    nie ma problemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 200. Data: 2011-03-31 10:24:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Szkoda , że w ramah geografi nie wymagają zebrania listka z baobaba.

    a co za problem?
    u mnie w domu rosną dwa, nasionka na allegro kupiłem za kilka złotych