eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Thu, 31 Mar 2011 11:59:59 +0200
    <4d90bcde$0$2440$65785112@news.neostrada.pl> <imqeo9$9d9$1@news.onet.pl>
    <imqf3h$20l$1@news.dialog.net.pl>
    <4d90c8a5$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    <ims4ib$pro$1@news.task.gda.pl>
    <4d91e7ec$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d91f453$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d91fb53$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4d920880$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <imuph6$qo4$1@news.onet.pl> <imuqos$m3$1@news.onet.pl>
    <imutvf$fqa$1@news.onet.pl> <imuus2$jlf$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2011-03-30, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > To w tej firmie nie umieją sensownie wynegocjować sobie warunków zakupu
    > oprogramowania w dużej ilości? Pewnie że można na każdym komputerze
    > mieć inny zestaw oprogramowania, ale to spowoduje obniżenie wydajności,
    > bo pracownicy będą musieli się od czasu do czasu pogłowić jak to zrobić,
    > żeby u sąsiada było wyglądało tak samo.

    Co ma piernik do wiatraka? Zakup na każde stanowisko niepotrzebnego
    oprogramowania mija się z celem, nawet jeśli można negocjować lepsze
    warunki zakupu. Tym bardziej, że jak zmienia się wersja oprogramowania,
    to albo trzeba szkolić wszystkich jak zapisywać dokumenty, tak by
    wszyscy mogli je bezproblemowo odczytac, albo updatowac wszystkim
    licencje. A po co, skoro większość nie potrzebuje tych narzędzi?
    To tak jakby wszystkim w firmie programistycznej kupować kompilatory,
    nie ważne, czy korzystają, czy nie i to kompilatory wszelkich możliwych
    języków używanych w firmie i na wszystkie systemy używane w firmie, bo
    kupując więcej można lepsze warunki zakupu pojedynczej licencji
    wynegocjować... Jak napisałem, większości wystarcza to co daje oo, więc
    taki w firmie przyjęto standard wymiany dokumentów do edycji, dokumenty
    do wglądu w pdf-ie. Pomijam juz fakt, że ze względów wygody testowania
    niektórych opcji nie zawsze pracuje się pod windowsem, więc specjalnie
    przełączanie się tylko po to, aby coś zedytować, jest bezsensem, a tak -
    nie ma problemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl