  • 71. Data: 2018-05-18 14:17:07
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów - wyrok SN
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-18, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Nie pisałem o kamerze wycelowanej wprost w okno i mającej tylko na celu
    > obserwację tego okna, ale o kamerze monitoringu, która m.in. rejestruje
    > to co się dzieje za oknami domów, które są w polu widzenia tejże kamery.
    > Obecne kamery mają tak wysoką rozdzielczość, że kamera z odległości
    > 100-200m jest w stanie zarejestrować wiele szczegółów.

    No ale to jest incydentalne a nie reguła. To przecież nie chodzi o te
    5-10m a rejestrację tego co jest w mieszkaniu z odpowiednią jakością.
    Incydentalne nie narusza MZ w sposób istotny prywatności.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2018-05-18 14:24:34
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.05.2018 o 13:50, Uzytkownik pisze:

    > Myślisz, że ten pracodawca przyszedł na rozmowę z pracownikiem mając
    > spuszczone gacie?
    >
    > To już chyba się kwalifikuje pod molestowanie? Na to też są paragrafy.

    Myślę że nie umiesz czytać ze zrozumieniem i wciskasz ludziom coś czego
    nie napisali.

    p. m.

  • 73. Data: 2018-05-18 14:28:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-18, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Parę lat temu widziałem program w tv opowiadający o takim monitoringu, i
    > ponoć kamera automatycznie wykrywała zbliżenia na prywatne okna i
    > pikselizowała obraz.

    Druga strona tego medalu jest zaś taka, że coraz więcej tych kamer
    używanych jest do rozpoznawania osób (twarzy) w przestrzeni publicznej.
    Nie wiem Jak w Polsce ale w niektórych krajach azjatyckich i chyba też w
    UK, Francji(?), Stanach.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2018-05-18 14:37:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

> [...]
    > używanych jest do rozpoznawania osób (twarzy) w przestrzeni publicznej.
    > Nie wiem Jak w Polsce ale w niektórych krajach azjatyckich i chyba też w

    W warsiawce właśnie ruszyły testy kamer na samochodach do sczytywania
    tablic zaparkowanych samochodów (w strefach płatnego parkowania).
    Wielki Brat Co Patrzy już nadszedł i rośnie w siłę.

    --
    A. Filip

  • 75. Data: 2018-05-18 14:41:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-05-18, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    >No ale to jest incydentalne a nie reguła. To przecież nie chodzi o te
    >5-10m a rejestrację tego co jest w mieszkaniu z odpowiednią jakością.
    >Incydentalne nie narusza MZ w sposób istotny prywatności.

    Ale ta kamera nie jest incydentalna.
    Rejestruje caly czas i kto wie co nagra sie na marginesie glownego
    obiektu.

    J.

  • 76. Data: 2018-05-18 14:44:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-05-18, m <m...@g...com> wrote:

    >W jakimś zakresie na pewno, ale też pewnie jest brane pod uwagę
    >przeznaczenie miejsca i jego normalne użytkowanie. Jak ktoś mieszka
    >na
    >parterze to normalne, że mu ludzie będą zerkać przechodząc czy
    >przystawając, ale kamera wlepiona w takie okno to nie jest nic
    >normalnego ani typowego.

    Kiedy w zasadzie juz jest.
    Kamer coraz wiecej, a okna w kadrze maja ...

    J.

  • 77. Data: 2018-05-18 15:00:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-05-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >okna,
    >to to też będzie naruszenie, a tu dochodzi jeszcze rejestracja. Moje

    Hm
    - w odleglosci 0m moze byc chodnik,
    -a jak sie bede nienatarczywie przygladal przez teleskop, ale
    zamaskowany ?

    A teraz jeszcze drony, samoloty, satelity, google cary..

    J.

  • 78. Data: 2018-05-18 17:43:42
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Obecnie każda kopia może być oryginałem. Wszystko przez to, że nagrania są
    > rejestrowane cyfrowo. Każda kolejna kopia jest identyczna.

    Nie. Nie wiem czy niestety. Pewnie po to czasem ktoś wymyśla całkiem nowe ,
    nieznane, nietypowe, niekompatybilne formaty,
    wymagające pszegrania pszez głośnik, bo inaczej się nie da.

  • 79. Data: 2018-05-19 10:57:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-18 o 17:43, Stokrotka pisze:

    > Nie. Nie wiem czy niestety. Pewnie po to czasem ktoś wymyśla całkiem
    > nowe , nieznane, nietypowe, niekompatybilne formaty,
    > wymagające pszegrania pszez głośnik, bo inaczej się nie da.

    Fantazja Cię ponosi :)
    Każdy format, który istnieje daje możliwość kopiowania plików, a każda
    kopia pliku jest identyczna i nie da się określić, która była pierwsza.
    To o czym piszesz to są tylko "zabawy w kotka i myszkę" związana z
    produkcją płyt CD i DVD. Jedni wymyślają jak zabezpieczyć takie płyty
    przed kopiowaniem, a inni jak te zabezpieczenia złamać.
    W popularnych urządzeniach służących do nagrywania rozmów (dyktafony,
    telefony itd.) nikt się nie bawi w zabezpieczanie nagrań przed
    kopiowaniem przez osobę nagrywającą. Co najwyżej są zabezpieczane na
    wypadek gdyby wpadły w niepowołane ręce.

  • 80. Data: 2018-05-19 13:47:24
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

> [...]
    > telefony itd.) nikt się nie bawi w zabezpieczanie nagrań przed kopiowaniem
    > przez osobę nagrywającą. Co najwyżej są zabezpieczane na wypadek gdyby

    Wydaje mi się , że nie masz racji.
    To tak samo jak z faktem, że do każdego komputera można się włamać.
    Prawda, ale realnie jest to nieopłacalne.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)