  • 91. Data: 2018-05-20 12:00:52
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów - wyrok SN
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 08:14, Shrek pisze:

    > Bzdura.
    >
    > Przy kamerze o kącie widzenia powiedzmy 60 stopni na w odległości
    > 150metrów będzie widziała obszar o szerokości ok. 175m. Okno niech ma
    > 1 metr czyli 0,0057 rozdzielczości w poziomie.
    >
    > Przy kamerze FullHD 1920*0,0057 to 10 piksli. Pomijając już jakość
    > obiektywu i kompresję.
    >
    > Żeby zobaczyć jak to działa, weź sobie ściągnij jakiś film akcji w HD
    > czy 4k z sieci i próbuj tam wylukać szczegóły w oknach;)
    >
    > Shrek

    Bzdury to sam piszesz, bo piszesz tu o kamerach budżetowych. W
    monitoringu miejskim obecnie stosuje się kamery o wyższych
    rozdzielczościach i do tego z PTZ i zoomem optycznym. Taką kamerą można
    zaglądać w dowolne okno, nie mówiąc, że np. taka kamera 12mpx może
    rejestrować dużo szczegółów.

  • 92. Data: 2018-05-20 13:11:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2018 o 12:00, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > rozdzielczościach i do tego z PTZ i zoomem optycznym. Taką kamerą można
    > zaglądać w dowolne okno, nie mówiąc, że np. taka kamera 12mpx może

    Może, ale nie przypadkiem. A tak twierdzisz. I o to _przypadkiem_
    wszystko się rozbija. Robi

    I jest to ta sama różnica, co robisz zdjęcie rynku miejskiego, a
    przypadkiem teleobiektywem 300mm w lustrzance zrobiłeś zdjęcie na którym
    jest jedno okno. To drugie nie jest przypadkiem, i prawdopodobnie sąd
    nie zgodzi się, że chciałeś zrobić zdjęcie rynku a wystalkowałeś laskę w
    konkretnym oknie;)

    Shrek

  • 93. Data: 2018-05-20 14:25:37
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Aby się włamać do Twojego komputera nie potrzeba żadnych nakładów poza
    > komputerem i wiedzą na poziomie zapalonego 16-latka.

    Bzdura.
    1. Nie zdefiniowałeś co to jest wiedza zapalonego 16 latka.
    W bardzo wąskiej dziedzinie, bywa większa niż magistra, więc nie jest tej
    dziatwy wiele,
    za mało, by się bać.
    2. Nie wziąłeś pod uwagę najważniejszego: czasu.
    3. Moje Łindołsy są za stare, by zestawiać je z omawianym problemem.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 94. Data: 2018-05-20 15:00:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 11:43, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Ale w takim wypadku nie mówimy o tym, że gdzieś sobie kamera zagląda,
    > a o celowym działaniu operatora. Żeby dojrzeć co się dzieje w
    > konkretnym oknie, trzeba kamerę na to okno wycelować, a niestępnie się
    > w nie gapić. Oczywiście jest teoretycznie możliwe, że operator
    > przypadkiem namierzy fajną laskę w oknie i przypadkiem mu się kamera w
    > tej pozycji ostanie i przypadkiem ją nagra i przypadkiem na swojego
    > pendrajwa, ale jest to własnie tak granica w której sąd powie, że
    > przypadkiem czuje się traktowany niepoważnie.
    >
    > Więc nie używaj argumentu o tym, że dzieje się to przypadkiem, bo

    Ale rzecz w tym, że może być całkiem przypadkowo. Wystarczy, że operator
    zainteresuje się jakąś osobą czy pojazdem na ulicy, zrobi przybliżenie,
    a w tle będzie okno. Załóżmy, że ktoś kto był za oknem w jakiś sposób
    się dowiedział i skierował sprawę do sądu, a sąd sprawę oddala, bo
    przecież nie on był obiektem obserwacji, a może jeszcze do tego wyższa
    konieczność..., bo operator rejestrował przestępcę.

  • 95. Data: 2018-05-20 15:27:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2018 o 15:00, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > a w tle będzie okno. Załóżmy, że ktoś kto był za oknem w jakiś sposób
    > się dowiedział i skierował sprawę do sądu, a sąd sprawę oddala,

    I słusznie, bo sprawa jest wzięta z dupy. Chyba że się okaże, że
    operator przypadkiem kogoś stalkował i tak dzień w dzień.

    Problem jest wydumany zarówno pod względem prawnym (powżej) jak i
    technicznym. Mimo twoich prób dowiedzenie, ze teoretycznie możliwe jest
    "przypadkowe" nagranie czyjegoś okna z dowolnymi szczegółami, to
    praktyka pokazuje, ze za każdym razem jak kogoś z monitoringu miejskiego
    szukają, to jest to zdjęcie ziemniaka wykonane osełką do noża.

    Shrek