  • 1. Data: 2018-05-15 10:39:03
    Temat: USA, Jersey City: Pomnik Katyński to prawnie cmentarz?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-urna-z-prochami
    -pomordowanych-wstrzyma-przenosiny-pomnika-ka,nId,25
    81464
    > Urna z prochami pomordowanych wstrzyma przenosiny Pomnika Katyńskiego
    > w Jersey City? ; 15 maja (07:35) ;
    > Nowy wątek sprawy dotyczącej przenosin ufundowanego przez Polonię
    > Pomnika Katyńskiego w Jersey City. Wczoraj jeden z polonijnych
    > prawników poinformował, że w monumencie znajduje się urna z prochami
    > pomordowanych w Katyniu. W takiej sytuacji pomnik jest traktowany jak
    > cmentarz. ...

    Powstrzyma przenosiny? Raczej nie. Znacząco+ opóźni? Bardzo możliwe.

    W końcu w Polsce i Pribałtice z pomnikami wdzięczności Armii Czerwonej w
    jednym z cmentarzami (kilkoma pochowanymi ciałami) sobie poradzono.
    Nam się opłaca tworzyć wrażenie ze pomnik _łatwo_ było przenieść?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-05-17 20:22:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-05-18 o 10:39, A. Filip pisze:

> [...]
    > jednym z cmentarzami (kilkoma pochowanymi ciałami) sobie poradzono.
    > Nam się opłaca tworzyć wrażenie ze pomnik _łatwo_ było przenieść?
    Ale to USA,a nie Polska i trzeba by było znać ich prawo - które zresztą
    nie koniecznie musi być federalne.

  • 3. Data: 2018-05-18 01:19:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ale to USA,a nie Polska i trzeba by było znać ich prawo - które zresztą
    > nie koniecznie musi być federalne.

    Natomiast ja myślę, że w Polsce powinni szybko rozwalić ten pseudo
    pomnik Chrystusa Króla To jest zbeszczeszczenie świętości. A serce nie
    Jezusa tylko jakiegoś księzulka, z którego chcieli zrobić serce Jezusowe
    niech wyniosą tam skąd je wzięli, albo gdzieś na cmentarz. Może ten
    proboszczyna zabrać sobie to serce do swojego pokoju i położyć na
    talerzyku na stole.

    --
    animka