  • 81. Data: 2018-05-19 21:57:16
    Temat: Re: Nagrywanie rozmów - wyrok SN
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-19 o 13:47, Stokrotka pisze:

    > Wydaje mi się , że nie masz racji.

    Tu masz rację, że tylko Ci się wydaje :)

    > To tak samo jak z faktem, że do każdego komputera można się włamać.
    > Prawda, ale realnie jest to nieopłacalne.

    Aby się włamać do Twojego komputera nie potrzeba żadnych nakładów poza
    komputerem i wiedzą na poziomie zapalonego 16-latka.
    Czy jest to opłacalne czy tez nie? Zależy jakie dane zostaną Ci
    wykradzione. Zapewne włamując się do systemu bankowego można mieć
    większe korzyści, ale tutaj już nie wystarczy wspomniana wcześniej wiedza.

  • 82. Data: 2018-05-20 07:56:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2018 o 14:11, Uzytkownik pisze:

    > W większości kamer profesjonalnych masz możliwość ustawiania tzw. stref
    > prywatności, które są zakrywane. Tylko jaka jest pewność, że jest to
    > używane?

    Ponieważ trochę w tym siedzę, to odpoowiem. Przez "profesjonalistów" -
    mam tu na myśli instytucję, więszkość firm, wspolnoty i spółdzielnie, są
    używane. Z prostego powodu - nie ma powodu, żeby ich nie używać, a w
    razie "W" nie ma awantury, więc po co narażać się na kłopoty?

    Shrek

  • 83. Data: 2018-05-20 08:01:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Druga strona tego medalu jest zaś taka, że coraz więcej tych kamer
    > używanych jest do rozpoznawania osób (twarzy) w przestrzeni publicznej.
    > Nie wiem Jak w Polsce ale w niektórych krajach azjatyckich i chyba też
    A tam. Przecież oni są identyczni. No robra - w sumie wyróżniamy cztery
    unikalne typy - młoda azjataka, stara azjatka, azjata z wąsami i typ
    wkurwionego samurają. Reszta się niczym nie różni, więc jak ich
    identyfikować:P

    Shrek

  • 84. Data: 2018-05-20 08:14:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Bzdura.

    Przy kamerze o kącie widzenia powiedzmy 60 stopni na w odległości
    150metrów będzie widziała obszar o szerokości ok. 175m. Okno niech ma 1
    metr czyli 0,0057 rozdzielczości w poziomie.

    Przy kamerze FullHD 1920*0,0057 to 10 piksli. Pomijając już jakość
    obiektywu i kompresję.

    Żeby zobaczyć jak to działa, weź sobie ściągnij jakiś film akcji w HD
    czy 4k z sieci i próbuj tam wylukać szczegóły w oknach;)

    Shrek

  • 85. Data: 2018-05-20 09:41:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bzdura.

    Powyższego nie napisałem, ale bzdura to nie jest.

    > Przy kamerze o kącie widzenia powiedzmy 60 stopni na w odległości
    > 150metrów będzie widziała obszar o szerokości ok. 175m. Okno niech ma 1
    > metr czyli 0,0057 rozdzielczości w poziomie.

    Wiele tych kamer ma optyczny zoom.

    --
    Marcin

  • 86. Data: 2018-05-20 10:14:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Powyższego nie napisałem,

    Tak. Odpisałem nie pod tym postem. Przepraszam

    ale bzdura to nie jest.

    Jest.

    > Wiele tych kamer ma optyczny zoom.

    Ale wtedy nie patrzą w okno komuś. Jak sobie powiększysz okno, to nie
    będzie widziała reszty.

    Oczywiście można wymyśleć jakiś bardzo specyficzny przypadek, kiedy tak
    by było, ale wtedy stosuje się strefy prywatności.

  • 87. Data: 2018-05-20 10:43:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-20, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale wtedy nie patrzą w okno komuś. Jak sobie powiększysz okno, to nie
    > będzie widziała reszty.

    Się odniosłem do części technicznej.

    > Oczywiście można wymyśleć jakiś bardzo specyficzny przypadek, kiedy tak
    > by było, ale wtedy stosuje się strefy prywatności.

    No dyskusja wyszła od tego, że stwierdziłem, że tak nie wolno, więc
    pełna zgoda.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2018-05-20 10:57:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Się odniosłem do części technicznej.

    Ja też. Teza była taka, że kamera monitoringu z odległości 200 metrów
    przypadkiem widzi szczegóły tego co dzieje się w oknie.

    Więc odpowiedź na tak postawioną tezę, jest że to bzdura, chyba że nie
    mówimy o przypadku. Ale wtedy nie mówimy o kamerze monitorującej okolicę
    a konkretne okno. Bo jak sobie powiększysz optycznie okno to nie widzisz
    reszty.

    Teza ta jest równie prawdziwa, jak to że uczniowe technikum
    samochodowego im JPII w zadupiu górnym w przebraniu krasnoludków sikają
    do mleka. Technicznie możliwe... ;)

    Shrek

  • 89. Data: 2018-05-20 11:18:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-20 o 07:56, Shrek pisze:

> [...]
    > są używane. Z prostego powodu - nie ma powodu, żeby ich nie używać, a
    > w razie "W" nie ma awantury, więc po co narażać się na kłopoty?

    Ile kamer z PTZ zamontowałeś, które posiadają inteligentne strefy
    prywatności tzn. takie, które zawsze są zakrywane niezależnie od obrotu
    kamery oraz ustawionego zoom-u?

    Niestety takie kamery są montowane na prawie każdym skrzyżowaniu, a
    wkoło bloki.

    Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że ilość stref w kamerze jest
    ograniczona i w gęstej, miejskiej zabudowie nie da się chronić
    wszystkiego, bo tak naprawdę montaż takiej kamery byłby bezsensem. Jaką
    część obrazu musi zajmować strefa prywatności, aby była chroniona?

  • 90. Data: 2018-05-20 11:43:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2018 o 11:18, Uzytkownik pisze:

    > Ile kamer z PTZ zamontowałeś, które posiadają inteligentne strefy
    > prywatności tzn. takie, które zawsze są zakrywane niezależnie od obrotu
    > kamery oraz ustawionego zoom-u?

    Osobiście żadnej.

    > Niestety takie kamery są montowane na prawie każdym skrzyżowaniu, a
    > wkoło bloki.

    Ale w takim wypadku nie mówimy o tym, że gdzieś sobie kamera zagląda, a
    o celowym działaniu operatora. Żeby dojrzeć co się dzieje w konkretnym
    oknie, trzeba kamerę na to okno wycelować, a niestępnie się w nie gapić.
    Oczywiście jest teoretycznie możliwe, że operator przypadkiem namierzy
    fajną laskę w oknie i przypadkiem mu się kamera w tej pozycji ostanie i
    przypadkiem ją nagra i przypadkiem na swojego pendrajwa, ale jest to
    własnie tak granica w której sąd powie, że przypadkiem czuje się
    traktowany niepoważnie.

    Więc nie używaj argumentu o tym, że dzieje się to przypadkiem, bo wtedy
    to nie jest już prawda.

    Shrek.